هنر وبلاگ نویسی می تواند برای افراد ناآشنا غیرقابل درک به نظر برسد. با این حال، چیزهای بیشتری جز بیرون کشیدن محتوا از هوا وجود دارد. ده ها مؤلفه وجود دارد که در ایجاد یک پست وبلاگ عالی نقش دارند. این اجزا بسته به هر هدفی که ممکن است داشته باشید تغییر خواهند کرد. خواه به دنبال سرگرم کردن مخاطبان خود، آموزش آنها یا افزودن ارزش به یک وب سایت باشید، عناصری که برای ایجاد یک پست وبلاگ نیاز دارید متفاوت از عناصر مورد نیاز برای ایجاد یک قیف فروش برای سرنخ های جدید یا ارائه فرصت هایی برای بهینه سازی موتورهای جستجو هستند.

 در همین حال، ترکیب برخی یا حتی همه این اهداف در یک کمپین وبلاگ نویسی، پیچیدگی بیشتری به کار اضافه می کند. با این حال، حتی با افزایش پیچیدگی و مقیاس کمپین وبلاگ نویسی، برخی از عناصر جهانی وجود دارد که می توانید آنها را اعمال کنید. در واقع، در اینجا برخی از مهم ترین و رایج ترین مواردی که هر وبلاگ نویسی برای موفقیت باید با آنها آشنا شود، آورده شده است.

۱. بهینه سازی موتورهای جستجو

وبلاگ نویس بودن چیزی بیش از یک نویسنده بودن است. شما به چیزی بیش از مهارت های ارتباطی نیاز دارید. شما باید یک بازاریاب باهوش نیز باشید. در عصر اتصال، این بدان معناست که بدانید چگونه محتوای خود را در مقابل افرادی که می‌خواهند آن را بخوانند ارائه دهید – و این بدان معناست که چگونه محتوای خود را بهینه کنید تا در جستجوهای موتور جستجو پیدا شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، روش اصلی برای اطمینان از نمایش محتوای شما – ترجیحاً نزدیک به بالای لیست – در جستجوهای وب مرتبط است. بنابراین، وبلاگ نویسان باید درک قوی از مکانیک سئو مانند تراکم کلمات کلیدی مناسب و متا تگ گذاری کارآمد داشته باشند، زیرا این عناصر همگی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوا را شناسایی کرده و آن را به طور مناسب رتبه بندی کنند.

همچنین بخوانید:   معماری سایت و استراتژی جستجوی شما باید همسو باشند

با این حال، مهم‌تر از آن این است که سئوی طراحی شده برای جذابیت الگوریتم‌های جستجو را در مقابل زبانی که برای جذابیت خوانندگان انسانی طراحی شده است، متعادل کنید. استفاده از زبان طبیعی به جای گذاشتن کلمات کلیدی در محتوا برای ایجاد جملاتی با صدای مصنوعی ترجیح داده می شود. با پیچیده‌تر شدن خزنده‌های وب موتورهای جستجو، سایت‌هایی مانند گوگل حتی راه‌هایی برای اولویت‌بندی سایت‌ها با استفاده از زبان طبیعی نسبت به سایت‌هایی پیدا می‌کنند که از روش‌هایی مانند پر کردن کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

۲. گنجاندن تصاویر و یا ویدیو

انسان ها به شدت بصری هستند. ما اکثر محرک‌هایمان را از طریق آنچه می‌بینیم دریافت می‌کنیم، و این بدان معناست که هم تصاویر ثابت و هم ویدیو در مورد انواع محتوایی که خوانندگان را جذب می‌کنند بسیار محبوب هستند. از آنجایی که هدف اصلی این است که تا حد امکان توجه بیشتری به پست های وبلاگ خود داشته باشید، ادغام مقدار مناسبی از محتوای بصری در وبلاگ خود یک راه عالی برای رساندن پیام شما به توده ها است.

این به یک قانون اساسی در جامعه وبلاگ نویسی تبدیل شده است که تقریباً همیشه باید یک پست وبلاگ جدید را با یک تصویر همراه با عنوان شروع کنید. بدیهی است که این تصویر باید مستقیماً با موضوع پست مرتبط باشد. همچنین باید توجه خواننده را جلب کند و میل به خواندن بقیه پست را نیز القا کند. تصاویر یا حتی ویدیوهای اضافی را می توان در بقیه پست پخش کرد یا هر چند پاراگراف یا برای همراهی با عنوان فرعی جدید.

با این حال، یک هشدار: وقتی صحبت از تصاویر و ویدیو می شود، مطمئناً می توانید از یک چیز خوب بسیار رنج ببرید. حجم بالای محتوای تصویر به راحتی می تواند پیام اصلی پست وبلاگ شما را به طور کلی کاهش دهد، بنابراین تصاویر را در موضوع نگه دارید و زیاده روی نکنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که متا تگ‌های کامل را به هر تصویر اضافه می‌کنید تا سئوی پست خود را بهبود ببخشید، زیرا هر ذره به آن کمک می‌کند.

همچنین بخوانید:   تاثیر استراتژیک دسترسی در سئو

۳. محتوای خوب تحقیق و معتبر

بدون محتوای نوشته شده نمی توانید یک پست وبلاگ داشته باشید. چه در حال بحث در مورد یک موضوع سیاسی، ارائه بینش در مورد یک پیشرفت جدید در صنعت خود، یا بحث در مورد یک فرهنگ عمومی هستید، باید کلمات خود را با دقت و دقت انتخاب کنید تا هر نکته ای را که می گویید تقویت کنید. احتمالاً برای انجام این کار به پشتیبان نیاز خواهید داشت، بنابراین قبل از ارسال هر چیزی، در مورد محتوای خود به خوبی تحقیق کنید.

وقتی صحبت از تحقیق می شود، یک سفر سریع به ویکی پدیا ممکن است نقطه شروع خوبی باشد اما مطمئنا کافی نیست. شما باید سایت‌های معتبری را پیدا کنید تا اطلاعات را از آن‌ها استخراج کنید، به خصوص اگر به هر نوع آماری اشاره می‌کنید. اگر از شخص دیگری نقل قول می‌کنید، مطمئناً باید به او اعتبار دهید تا از ادعای سرقت ادبی جلوگیری کنید.

۴. Inlinks و  Outlinks

اینترنت با ماهیت به هم پیوسته اش تعریف می شود. پس از همه، به دلیلی به آن “وب” می گویند. پیوندهایی که صفحات و وب‌سایت‌های مختلف را به هم متصل می‌کنند شبکه‌ای از اطلاعات را تشکیل می‌دهند، و شما باید مطمئن شوید که محتوای شما بخشی از آن ماتریس است.

ایجاد ارتباط با سایر وب‌سایت‌ها – پیوندهای خروجی – و همچنین وبلاگ‌های قدیمی‌تری که قبلاً ارسال کرده‌اید – پیوندهای داخلی – در این فرآیند ضروری است. موتورهای جستجو به طور طبیعی صفحات وب با یک شبکه هایپرلینک سالم را چه در داخل و چه بدون آن اولویت می دهند، بنابراین ساخت لینک های داخلی و خروجی جنبه مثبتی در سئو دارد. به همین ترتیب، ارائه پیوندهایی به منابع تحقیقاتی به ایجاد اعتبار با خوانندگان شما کمک می کند. اجازه دادن به آنها برای دنبال کردن پیوندهای شما نشان دهنده صداقت و شفافیت است.

همچنین بخوانید:   چگونه تصاویر را برای سئو بهینه کنیم

۵. یک فراخوان قوی برای اقدام

در نهایت، هر پست وبلاگ نیاز به یک پایان قوی دارد. مؤثرترین راه برای انجام این کار، گنجاندن یک فراخوان برای اقدام است که به پیام اصلی پست باز می‌گردد. این فراخوان برای اقدام، یا CTA، بسته به محتوا و پیام می‌تواند متفاوت باشد، اما میل به وادار کردن خوانندگان شما به عمل، چیزی است که باید شما را به عنوان یک وبلاگ نویس سوق دهد.

اگر محتوای سرگرمی ارسال می کنید، CTA شما ممکن است برای ایجاد یک بحث در مورد پست نظر بخواهید. اگر محصول یا خدماتی را بازاریابی می کنید، CTA شما می تواند یک پیوند کلیکی به صفحه فروش باشد. در بسیاری از موارد، یک CTA محبوب این است که از خوانندگان خود بخواهید که پست خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا پیام را پخش کنند.

جمع بندی

نوشتن وبلاگ می تواند سخت باشد. فریب دادن نگرانی های سئو در برابر ارائه محتوای جذاب کار آسانی نیست، اما نتایج اغلب می تواند پاداش های بزرگی را به همراه داشته باشد. چه به دنبال بازاریابی یک محصول باشید، چه به دنبال افزایش آگاهی در مورد یک موضوع مهم یا صرفاً سرگرم کردن مخاطبان خود، چالش ها یکسان هستند. با این حال، در نظر داشتن عناصر بالا می تواند به هموار کردن راه موفقیت بهتر به عنوان یک وبلاگ نویس در آینده کمک کند.

انتهای مطلب/ منبع