راه اندازی یک آژانس سئو یک تلاش بزرگ است. مانند هر نوع آژانس بازاریابی ، طیف وسیعی از ملاحظات وجود دارد که باید هنگام شروع به کار به عنوان یک کسب و کار، جمع آوری سرمایه، حل و فصل مسائل حقوقی و مالی و مشخص کردن اینکه دقیقاً به چه سمت و سویی می‌روید، توجه داشته باشید. در اینجا فهرستی از مواردی که باید بدانید، در هنگام ایجاد آژانس سئو و شروع حرفه خود در ارائه خدمات سئو به مشتریانی که به شما در موفقیت در اهدافتان کمک می‌کنند، آورده شده است.

۱.یک موقعیت مناسب را به عنوان یک شرکت سئو انتخاب کنید

یکی از اولین کارهایی که می خواهید به عنوان یک آژانس سئو انجام دهید این است که بفهمید جایگاه شما چیست. در حالی که ممکن است این فرض را داشته باشید که جک بودن در تمام معاملات بهترین ایده است، محدود کردن به یک بخش خاص در یک صنعت سودمندتر است.  این به شما این فرصت را می دهد که در یک زمینه خاص تخصص داشته باشید و نامی برای خود به دست آورید.

پیدا کردن جایگاه به شما این امکان را می دهد که از رقبای خود متمایز شوید. با وجود رقابت زیاد و هزاران شرکت مختلف سئو، مهم است که بدانید چگونه از گم شدن در میان جمعیت جلوگیری کنید.  به این فکر کنید که علایق شخصی شما چیست و چه تجربیاتی دارید که ممکن است به شما کمک کند وقتی منطقه خاصی را برای ایجاد جایگاه خود انتخاب می کنید.

۲. خدمات خود را به عنوان آژانس SEO تعریف کنید

قدم بعدی که باید بردارید این است که مشخص کنید دقیقاً چه خدماتی را می خواهید به مشتریان و مشتریان خود ارائه دهید.  سئو اصطلاحی است که تعداد زیادی از خدمات را در بر می گیرد.  شما ممکن است سئو را به عنوان بخشی از بسته بازاریابی محتوا ارائه دهید، سئوی فنی را برای وب سایت های جدید انجام دهید، یا ممیزی کامل سئو را برای شرکت ها انجام دهید.  با تنوع بسیار زیاد در مورد خدمات، باید فهرست واضحی تهیه کنید که می توانید برای جلوگیری از سردرگمی به مشتریان ارائه دهید. برخی از گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تجزیه و تحلیل سئو و ممیزی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تحقیق رقابتی
  • سئو فنی در سایت
  • ساخت لینک خارج از سایت
  • حمایت مداوم
  • PPC  و سئوی رسانه های اجتماعی
همچنین بخوانید:   سئوی کسب و کار مد

۳. آژانس سئوی خود را بازاریابی کنید

هیچ کسب و کاری بدون مشتری نمی تواند موفق شود و بهترین راه برای دستیابی به کسب و کار جدید، بازاریابی آژانس شما است.  راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید خدمات خود را بازاریابی کنید و در هنگام راه‌اندازی کسب ‌و کارتان به دنبال مشتریان جدید بگردید.  

بازاریابی ورودی فرآیندی است که احتمالاً به عنوان متخصص سئو با آن آشنا هستید.  به جای اینکه مستقیماً پیامی را در مقابل مشتریان قرار دهید، به مشتریان اجازه می‌دهید شما را آنلاین پیدا کنند و سپس به سراغ شما بیایند.  این روش بازاریابی به شما کمک می کند تا بیش از حد متمرکز بر فروش و فشار آور نباشید.  روش ورودی در عوض تاکید زیادی بر محتوا دارد. سپس یک مشتری بالقوه می تواند شما را از طریق مواردی مانند جستجوهای گوگل، رسانه های اجتماعی یا محتوای وبلاگ پیدا کند.

۴. نحوه بستن معاملات را بیاموزید

آوردن سرنخ ها در بالای قیف تنها بخشی از فرآیند کسب و کار جدید و امضای قرارداد با مشتریان جدید است.  همچنین باید بدانید که چگونه یک معامله را ببندید و مطمئن شوید که به طور رسمی مشتری پیدا کرده اید.  تاکتیک‌هایی مانند شخصی‌سازی تجربه فروش و اطمینان از اینکه تیم فروش شما در صدر سرنخ‌ها قرار می‌گیرد به شما کمک می‌کند نرخ تبدیل را افزایش دهید.

همچنین ایده خوبی است که شما تاکتیک‌های فروش مانند تأکید بر فوریت، تعیین انتظارات روشن و ارائه شواهدی مانند مطالعات موردی و گواهی‌ها به سرنخ‌هایتان را تمرین کنید تا آنها ارزش خدمات شما را درک کنند.  می‌توانید هر مرحله از سفر مشتری را با تاکتیک‌ها و دارایی‌های فروش مشخصی ترسیم کنید که به شما کمک می‌کند سرنخ‌های خود را از طریق قیف فروش منتقل کنید .  این رویکرد به شما کمک می کند تا معاملات را ببندید و تصویری بزرگ از روند خود جمع آوری کنید.

۵. از تداوم کسب و کار و عملیات حمایت کنید

ضروری است که در طول فرآیند فروش به وعده هایی که می دهید عمل کنید.  هنگامی که نتایج خاصی را ارائه می دهید یا خدمات خاصی را وعده می دهید، می تواند به اعتبار شما آسیب جدی وارد کند، در این صورت نمی توانید این تضمین ها را درست انجام دهید.  حفظ عملیات کسب و کار خود و اطمینان از داشتن استعداد و پهنای باند برای مدیریت مشتریان مهم است.

شما باید توافق نامه ها و قراردادهای سطح خدمات شفاف با مشتریان خود داشته باشید. زمانی که تحویل و مهلت های مشخصی را برای مشتریان تعیین می کنید، به شما کمک می کند پاسخگو بمانید.  همچنین می‌توانید مطمئن شوید که فرآیندهای شفافی را در اختیار دارید که به شما امکان می‌دهد ثبات و تداوم را برای ارائه بهترین نتایج به مشتریان حفظ کنید.

همچنین بخوانید:   اهمیت محتوا در سئو

۶. ایجاد روابط قوی با مشتریان

مشتریان شما شریان حیات آژانس سئوی شما هستند. آنها منبع درآمد کسب و کار هستند و چیزی که شما را ادامه می دهد.  اگر تنها کاری که انجام می‌دهید این است که بر ایجاد کسب ‌و کار جدید تمرکز کنید، ممکن است فرصتی را از دست بدهید تا از روابط موجود خود با مشتریان و مشتریان بیشترین بهره را ببرید.  

مدیران حساب و سرنخ های پروژه در آژانس سئوی شما باید در شرکت های مشتری شما متخصص شوند.  آنها باید بتوانند نیازها و انتظارات مشتریان شما را پیش بینی کنند و بدانند چگونه به حساب های جاری شما با ایده هایی برای ارتقا یا بهبود عملکرد خود نزدیک شوند. همچنین می‌توانید تخفیف‌ها، مشوق‌ها، جوایز و سایر نمایش‌های قدردانی را به مشتریان وفادار خود به عنوان تشکر از ادامه کسب ‌و کارشان ارائه دهید.

۷. درک کنید که شما باید کار را انجام دهید

راه اندازی یک شرکت سئو فقط جذب مشتریان جدید و کار بر روی رضایت مشتری نیست. شما همچنین باید کار واقعی مدیریت سئو و تکمیل خدمات سئو را برای مشتریان خود انجام دهید.  شما باید بتوانید به سؤالاتی که مشتریان دارند پاسخ دهید، به همه خدماتی که توافق کرده اید برای آنها انجام دهید رسیدگی کنید و مطمئن شوید که اعضای تیم مناسب برای انجام کارهای عالی را در اختیار دارید.

این بخش از اداره یک آژانس سئو ممکن است یک نکته واضح به نظر برسد، اما در کمال تعجب، این حوزه ای است که می تواند توسط رهبری به نفع گسترش و رشد فراموش شود.  تیم عملیات خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و به کاری که آنها برای کسب و کار شما انجام می دهند احترام گذاشته و از آنها تجلیل کنید، همانطور که شما بر سایر زمینه ها تمرکز می کنید.

۸. مسئولیت پذیری را حفظ کنید

بسیار بعید است که هرگز با مشتری بالقوه ای روبرو شوید که از پرداخت هزینه خدمات شما خوشحال باشد و هرگز در ازای سرمایه گذاری خود هیچ بازخورد یا مدرکی مبنی بر ارائه خدمات از شما دریافت نکند.  حفظ مسئولیت پذیری و گزارش دهی به مشتریان برای موفقیت آژانس سئوی شما ضروری است.

همچنین بخوانید:   سئو همیشه یک کانال بازاریابی مورد نیاز نیست

ابزارهای خودکار می توانند کارهای زیادی برای تسهیل گزارش دهی انجام دهند. این پلتفرم‌ها و ابزارها معیارهای مهم را ردیابی می‌کنند و می‌توانند به شما در توضیح نتایج خود برای مشتریان کمک کنند.  آنها همچنین با استفاده از داده های واقعی در گزارش ها به شما کمک می کنند مسئولیت پذیری را حفظ کنید.

۹. افراد مناسب را استخدام کنید

هر کسب و کاری به افرادی که در آنجا کار می کنند بستگی دارد. کارکنان سوختی هستند که یک کسب و کار را ادامه می دهند.  بنابراین، مهم است که مطمئن شوید افراد مناسب را برای پیوستن به آژانس سئوی خود استخدام کرده اید.  شما می‌خواهید مطمئن شوید که کارمندانی که استخدام می‌کنید با تجربه، شایسته و آگاه در مورد سئو هستند و ارزشی که برای مشتریان شما به ارمغان می‌آورد هستند.  مهم نیست که چه نقشی را باید ایفا کنید، از مدیران حساب گرفته تا افراد فروش، باید مطمئن شوید که مطابقت مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کرده اید.

۱۰. به روز رسانی و بهبود مستمر

سئو دائما در حال تطبیق و تغییر است.  تغییراتی در الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو، بهترین شیوه های به روز شده برای سئو فنی و فناوری ها و ابزارهای جدیدی که به صنعت معرفی می شوند، وجود دارد.  برای اینکه در آژانس خود عملکرد خوبی داشته باشید، باید بتوانید با تطبیق و تغییر، بهترین تجربه و خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهید.  به روز رسانی و بهبود مستمر خدمات و نحوه انجام کسب و کار تضمین می کند که می توانید مشتریان خود را خوشحال کنید و کسب و کار خود را با موفقیت رشد دهید.

جمع بندی

دانستن نحوه ایجاد یک آژانس سئو بخش مهمی از ساخت یک برند موفق است .در حالی که قطعات متحرک زیادی وجود دارد که باید در هنگام ایجاد شرکت خود از آنها مراقبت کنید، مهم است که این نکات مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید برای آینده آماده شوید و بدانید که برای رسیدن به موفقیت چه اقداماتی باید انجام دهید. یکی از چالش‌هایی که ممکن است هنگام شروع آژانس سئوی خود با آن روبرو شوید، تعیین نقش‌های مناسبی است که باید در کسب ‌و کار شما پر شوند.

انتهای مطلب/ منبع