اگر می‌خواهید یک برنامه بازاریابی محتوای موفق ایجاد کنید، عاقلانه است که انواع مختلف دارایی‌های محتوا را که به تلاش‌های بازاریابی محتوای موفق کمک می‌کنند، درک کنید و همچنین اینکه کدام نوع برای هر مرحله از سفر خرید مشتری مناسب‌تر است. گام بعدی که معمولاً برای بازاریابان چالش برانگیزترین است، این است که بفهمید چگونه می توانید محتوا را واقعاً ایجاد کنید .

۱.تامین منابع

 اولین گزینه و معمولاً برای اکثر بازاریابان، این است که دارایی های محتوا را خودتان ایجاد کنید. با استفاده از این روش، سازمان شما با استفاده از تیم داخلی نویسندگان محتوا، طراحان گرافیک و طراحان وب، کنترل را در هر مرحله از فرآیند حفظ می کند. منابع اضافی که گاهی اوقات بسته به پیچیدگی محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرد، شامل کارشناسان موضوع می شود. با این حال، چندین جنبه منفی برای این رویکرد وجود دارد، بنابراین استفاده از آن به طور انحصاری معمولاً بهترین رویکرد برای اکثر سازمان‌ها نیست.

منابع داخلی همیشه اولویت های رقیب دیگری دارند که معمولاً به مهلت های پایان یافته و تنگناها منجر می شود. همچنین، اگر نویسندگان و طراحان متعددی در تیم وجود داشته باشند، که هر کدام دارای مهارت ها و سبک خلاقانه متفاوتی باشند، پتانسیل ناهماهنگی در خروجی و کیفیت وجود دارد. پرداختن به این موانع می‌تواند زمان‌بر باشد، به‌ویژه برای پروژه‌های محتوای پیچیده‌تر، و احتمالاً بیشتر از استفاده از سایر روش‌های تولید محتوا طول می‌کشد.

۲. آژانس

گزینه دیگر استخدام یک آژانس بازاریابی یا خلاق برای مراقبت از نیازهای تولید محتوای شما است. این به چند دلیل جذابیت فوری دارد. این به شما مقیاس و انعطاف‌پذیری می‌دهد، می‌توانید از مجموعه بزرگ‌تر استعدادهای خلاق آژانس استفاده کنید، و آژانس‌ها بینش لازم را در دانستن اینکه کدام دارایی‌های محتوا برای مشتریان دیگر کار کرده‌اند، خواهند داشت.

به طور خلاصه، شما ارتش کوچکی از متخصصان محتوا و طراحی را در اختیار دارید. استخدام هر آژانسی همچنین با بررسی های مرجع و بررسی دقیق انجام می شود که از نظر استانداردهای کیفیت اطمینان را فراهم می کند. نکات منفی این است که در بیشتر مواقع شما نرخ های ساعتی بالایی را پرداخت می کنید و آژانس ها ممکن است گاهی کند حرکت کنند زیرا به مشتریان دیگر نیز خدمات می دهند. از نظر تعهد زمانی، شما هنوز باید آنها را مدیریت کنید، جهت، ورودی ها و فاکتورهای زمانی را برای بررسی و تایید همه دارایی های محتوا ارائه دهید.

۳. فریلنسرها

اگر در ایجاد محتوا از طریق تامین منابع مالی یا آژانس ها با مشکل مواجه شده اید، فریلنسرها اغلب نفس تازه ای دارند. آنها اغلب ارزان تر از آژانس هستند، و اگر دقت لازم را انجام دهید، می توانید فریلنسرهایی را پیدا کنید که از نظر استعداد و تخصص با آژانس ها همتراز هستند. مزیت بزرگ دیگر این است که اغلب در زمینه های خاصی تخصص دارند، بنابراین می توانید اساساً در هر نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید متخصص پیدا کنید.

فریلنسرها انعطاف پذیر هستند و می توانند به صورت ساعتی یا ثابت کار کنند و تا زمانی که از محصول نهایی راضی نباشید کار خواهند کرد. همچنین چندین سایت محبوب وجود دارد که می توانید فریلنسرها را استخدام کنید، بنابراین پیدا کردن آنها را آسان می کند. این یک زمینه رقابتی است بنابراین بسیاری از آنها به طور مداوم مهارت های خود را به روز نگه می دارند.

اما درست مانند همه روش‌ها، استخدام یک فریلنسر برای کمک به شما در تولید محتوا چند جنبه منفی دارد. یک چالش این است که حداقل نظارت وجود دارد، بنابراین این واقعاً به شما بستگی دارد که بهترین  منبع را پیدا کنید و امیدوار باشید که آنها بتوانند مطابق وعده خود عمل کنند. همچنین به یاد داشته باشید که فریلنسرها کارمندان شما نیستند. آنها برای انجام یک کار استخدام می شوند، بنابراین اگر نیازهای شما در نیمه راه یک پروژه تغییر کرد یا گسترش یافت، ممکن است لازم باشد پروژه دیگری را راه اندازی کنید یا هزینه اصلی پروژه را دوباره بررسی کنید. همچنین ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که برخی از فریلنسرها به ضرب الاجل یا انتظارات خود عمل نمی کنند.

۴. بازار محتوا

رویکرد چهارم در واقع ترکیبی از مدل آژانس و فریلنسر است، اما معمولاً بهترین جنبه‌های هر کدام را ارائه می‌دهد. مدل بازار محتوا سازمان ها را قادر می سازد تا با استفاده از فناوری، خدمات مدیریت شده و شبکه وسیعی از استعدادهای خلاق، از جمله طراحان، نویسندگان، توسعه دهندگان، کارگردانان خلاق و انیماتورها، دارایی های محتوا را بر حسب تقاضا ایجاد کنند.

با این مدل، فروشنده بازار محتوا بخشی از کل فرآیند است که سطحی از نظارت و پاسخگویی را که در برخی از مدل‌های دیگر وجود ندارد، اضافه می‌کند. سازمان به سادگی الزامات خود را ارائه می‌کند، قیمت مورد توافق قرار می‌گیرد، و بر اساس خلاصه‌ای که سازمان تکمیل می‌کند، شما با منابع خلاقانه مناسب برای ایجاد دارایی یا پروژه محتوای سفارشی خود مطابقت داده می‌شوید.

ارتباط در کل فرآیند حفظ می شود. دارایی های محتوا با بالاترین سطح کیفیت، به موقع و مطابق با انتظارات شما ارائه می شود. مدل بازار محتوا همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تولید محتوای بصری خود را به آسانی و بدون استفاده از منابع اضافی افزایش دهید. علاوه بر این، هزینه های پروژه معمولاً می تواند با اکثر بودجه ها هماهنگ باشد.

انتهای مطلب/ منبع