در سال ۲۰۲۰، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل همه‌گیری COVID-19 به سمت دسترسی به ایمیل روی آوردند. اکثر آنها موفقیت و دسترسی بیشتر را گزارش می دهند زیرا همه چیز به طور ناگهانی و سریع به حالت آنلاین تغییر می کند. و این تغییر قطعاً جنبه‌های بازاریابی دیجیتال و دسترسی به مشتری را شامل می‌شود. بازاریابی ایمیلی امکانات بی پایانی را برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی موفق فراهم می کند. برای انجام این کار باید مراحل مهم را در نظر داشته باشید. از جمله مواردی که باید در نظر بگیرید، مخاطب هدف، متن ایمیل و عبارات CTA خوب است. با ترکیب همه این‌ها با محصول یا خدماتی که می‌خواهید تبلیغ کنید، می‌توانید کمپین خود را جمع آوری کنید و از بازگشت سرمایه خوب اطمینان حاصل کنید.

۱.تحقیقات خود را انجام دهید تا مخاطبان خود را شناسایی کنید

با تحقیق در مورد اطلاعات مهم در مورد مخاطبان خود، می توانید آنها را بیشتر بشناسید، انتظارات گروه را درک کنید و داده ها را برای تبلیغ آنچه واقعا می خواهند ارسال کنید. زیرا بازاریابی ایمیلی ممکن است یکی از مهمترین راه های موثر برای درک مخاطبان شما باشد. اما، برای اینکه بتوانید آن را تا حد ممکن قدرتمند کنید، تحقیق لازم است. همچنین، شما باید درباره رقیب خود، آنچه برای آنها مفید است، محتوایی که تولید می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند و موارد دیگر تحقیق کنید.

۲. از موضوع ایمیل خود برای جمع بندی استفاده کنید

احتمالاً در مورد راهی برای خلاصه کردن یک خط خوردن پیشرفته فکر می کنید. خوب، چگونه می توان یک پست وبلاگ ۱۵۰۰ کلمه ای را در یک توییت بسیار ۱۴۰ کاراکتری خلاصه کرد؟ این فقط یک قانون است که نمی توان از آن گذشت. بنابراین شما مجبور هستید با روش‌های خلاقانه برای ایجاد علاقه خواننده بازگردید. پس بیایید در مورد خطوط موضوعی صحبت کنیم. چگونه می توان خطوط موضوعی را نوشت که افراد روی آن کلیک می کنند؟ با صداقت. نگاهی به این مثال‌های موضوعی از پوشه «ارسال شده» خودم بیندازید.

از خطوط موضوعی کاملاً ساده و سرراست استفاده کنید، ساده اما صادقانه. گیرنده به وضوح متوجه خواهد شد که شما چه چیزی را به آنها پیشنهاد می کنید. این آنها را در موقعیتی قرار می دهد که مشتاق باز کردن ایمیل شما هستند. به جای فریب دادن آنها برای باز کردن ایمیل با یک خط موضوع. و در واقع هیچ کس دوست ندارد فریب بخورد.

۳. اعتبار خود را نشان دهید

برای اولین پست‌های خود، می‌توانید با تلاش برای انتشار مجدد پست ردیابی چشم خود در وب بعدی، به سمت حصارها حرکت کنید. درصدها به نفع شما نخواهد بود زیرا هنوز می توانید کاملاً ناشناخته باشید. وقتی به اینفلوئنسرهای مصمم می رسید، باید به آنها دلیلی برای نگرانی بدهید. آنها برای کارهای متوسط ​​اقدامی نمی کنند. اعتبار خود را با معرفی خود با خلاصه ای کوتاه از بزرگترین پیروزی ها در معرفی خود نشان دهید. آنها در مورد شما نشنیده اند، اما شاید آنها به کاری که شما انجام داده اید عادت کرده اند، که ارزش توجه دارد. خواه یک پست مهمان باشد یا فرصتی برای حضور در کنار هم ارزش خود را با نشان دادن کار خود نشان دهید. به آنها اجازه دهید بدانند که کار کردن با شما برای آنها مفید خواهد بود، زیرا شما در انجام کارهای عالی آگاه هستید.

۴. نشان دهید که در صدر ترندها هستید

یک تشکر بزرگ برای افزودن مشروعیت به هر ایمیل فروش خروجی این است که به این نکته اشاره کنید که شما در صدر روندهایی هستید که به عمودی گیرنده شما مرتبط است. دو راه عالی برای تلاش و انجام این کار، اغلب برجسته کردن کارهای اخیری است که روی عمودی آنها امتحان کرده‌اید یا به اخبار فوری در صنعت آن‌ها اشاره می‌کنید به نحوی که به کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهید مرتبط باشد. هر یک از این استراتژی‌ها باعث ایجاد اعتماد در بین کاربران می‌شود، زیرا نشان می‌دهد که متوجه می‌شوید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید، به این معنی که حداقل درک اولیه از آنچه آنها دارند دارید.

۵. ایمیل های خود را کوتاه نگه دارید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا باید مطمئن شوید که ایمیل های شما برای بازاریابی کوتاه هستند؟ خوب، یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد بازاریابی ایمیلی بدانید این است که خوانندگان وقت کافی برای خواندن ایمیل های طولانی را ندارند. شما واقعاً باید ایمیل های خود را کوتاه و شیرین نگه دارید، زیرا آنها معمولاً عمر بسیار کوتاهی در ذهن خواننده دارند.

ایمیل های کوتاه تر از ۲۰۰ کلمه آنهایی هستند که بهترین نرخ کلیک را دارند. در حالت ایده آل، شما می خواهید بین ۵۰ تا ۱۲۵ کلمه را بنویسید تا موثرترین نتایج را القا کنید. با این حال، توجه داشته باشید که ایمیل‌های خیلی کوتاه نیز خیلی خوب نیستند و مهم است که ارزش و جزئیات کافی را برای افزایش نرخ تبدیل به مخاطبان خود ارائه دهید. بنابراین، هنگامی که یک ایمیل بازاریابی می نویسید، باید مطمئن شوید که بسیار واضح، کوتاه و تا حد امکان مختصر است. ایمیل های بازاریابی طولانی اغلب خسته کننده هستند و خواندن آنها دشوار است، بنابراین باید از نوشتن آن سبک ایمیل ها خودداری کنید.

۶. از کانال های دیگر غیر از ایمیل استفاده کنید

علیرغم این واقعیت که ۸۶ درصد از متخصصان کسب و کار طرفدار استفاده از ایمیل پس از برقراری ارتباط برای اهداف مرتبط با کسب و کار هستند، مراقب باشید که مبلغ زیادی را در ارتباط با ایمیل خود ارسال کنید. برای برخی افراد، ایمیل کانال ارتباطی ترجیحی آنها نخواهد بود و اگر از طریق تلفن، شبکه های اجتماعی یا حضوری با آنها صحبت کنید، شانس بیشتری برای جلب توجه آنها خواهید داشت. اگر مشتری احتمالی شما به ایمیل شما پاسخ نمی دهد، یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • آنها را در توییتر دنبال کنید و برای آنها پیام مستقیم ارسال کنید (DM)
  • برای آنها در لینکدین پیام ارسال کنید.
  • به آنها در فیس بوک پیام خصوصی بدهید.

پیام خود را با معرفی خود و کاری که انجام می دهید شروع کنید. از آنها بخواهید درباره چیزی که اخیراً روی آن کار کرده اند به اشتراک بگذارند یا نظر بدهند. این به ایجاد پایه و اعتماد کمک می کند و شما را برای گفتگوهای بیشتر آماده می کند. وقتی شامل فرصت‌های بزرگ‌تری است، مانند مشارکت‌های پیچیده بازاریابی مشترک، معمولاً اتفاقات بیشتری رخ می‌دهد. در طول این سناریو، تماس های تلفنی نیز در ایجاد اعتماد و تضمین این شانس بسیار موثرتر است. از ایمیل برای دنبال کردن مکالمات استفاده کنید و یک مرحله واضح را به قفل کردن فرصت نزدیک کنید.

۷. یک نقطه تماس دیگر اضافه کنید

اکثر کسب و کارها به ایمیل های فروش وابسته هستند زیرا ابزاری نسبتاً مقرون به صرفه برای ایجاد یک کسب و کار جدید بدون اتلاف وقت و انرژی هستند. ایمیل‌های فروش شروع خوبی هستند، اما افزودن یک نقطه تماس دیگر در این فرآیند، یک راه عالی و بهتر برای اطمینان از اینکه کسب‌ و کار شما فروش را به روش صحیح بسته می‌کند، است. اگر شماره مخاطبی دارید، وقت بگذارید و با آنها تماس بگیرید تا مشخص شود که ایمیل شما را دریافت کرده‌اند یا خیر و آیا کاری برای کمک به آنها وجود دارد یا خیر. انتخاب دیگر ارسال بروشورهای چاپی و کالا در صورت داشتن آدرس مخاطب است. این وسیله خوبی برای مشروعیت بخشیدن به کسب و کارتان برای جذب افراد بالقوه ای است که ممکن است در مورد کار با شما مانع شوند.

جمع بندی

اینها ساده‌ترین نکات بازاریابی ایمیلی بودند که باید برای ارتقای کسب‌ و کارتان، هدف قرار دادن مخاطبان صحیح و استفاده حداکثری از آن و در عین حال افزایش ROI خود، درک می‌کردید. با بازاریابی ایمیلی، شما آماده خواهید بود تا با یک ایمیل قوی به کاربران هدف دسترسی داشته باشید، در صورت نیاز پیگیری کنید، فروش خود را بهبود بخشید و در نهایت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما باید مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید، رفتار آنها را تجزیه و تحلیل کنید و خود را به جای آنها قرار دهید تا بدانید که آنها به چه چیزی نیاز دارند و کدام یک از خدمات شما را باید به آنها ارائه دهید. بنابراین در نهایت، ایمیل مارکتینگ به لطف تبلیغات محصولات، خدمات، کسب و کار شما و از همه مهمتر بهبود استراتژی بازاریابی شما به همان اندازه کارآمد و قدرتمند است.

انتهای مطلب/ منبع