بازاریابی جستجو یک صنعت همیشه در حال تغییر است، اما حتی در میان جنبش مولد هوش مصنوعی، یک چیز ثابت می ماند: کلمات کلیدی. شناسایی با ارزش ترین کلمات کلیدی برای کسب و کار شما می تواند باعث دیده شدن و حضور آنلاین شما شود یا باعث ایجاد فاصله بین شما و رقیب شما شود. اما فقط زمانی که به درستی مهار شود.

یادگیری انجام تحقیقات استراتژیک کلمات کلیدی برای سئو به شما این امکان را می دهد که در شلوغی و سر و صدای بازاریابی جستجو پیمایش کنید و شما را به گنجینه ترافیک هدفمند، رتبه های بالاتر و افزایش تبدیل سوق دهد. با این حال، تحقیق کلمات کلیدی فراتر از یافتن کلمات یا عبارات رایج است. این شامل درک سه گانه حجم، دشواری و قصد است.

  • حجم به شما می گوید که افراد چقدر کلمات کلیدی خاص را جستجو می کنند.
  • سختی رقابتی که با آن روبرو خواهید شد را می سنجد.
  • Intent  هدف اصلی جستجوهای کاربر را آشکار می کند.

درک حجم کلمات کلیدی

حجم کلمه کلیدی نشان دهنده تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در یک بازه زمانی مشخص جستجو می شود، بینش ارزشمندی را در مورد رفتار کاربر و روند جستجو ارائه می دهد و نشان دهنده ترافیک بالقوه و دیدی است که یک کلمه کلیدی معین می تواند به وب سایت شما بیاورد.  کلمات کلیدی با حجم بالا می توانند معدن طلا باشند و ترافیک ارگانیک قابل توجهی و مشتریان بالقوه را جذب کنند.

از سوی دیگر، کلمات کلیدی کم حجم ممکن است رقابت کمتری داشته باشند و به شما این امکان را می دهد که جایگاه خاصی را ایجاد کنید و مخاطب خاصی را هدف قرار دهید. یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا مرتبط با کسب و کار شما، هدف نهایی تحقیق کلمات کلیدی است.  برای یافتن این موارد، با طوفان فکری عبارات و اصطلاحات مرتبطی که مخاطب هدف شما ممکن است هنگام جستجوی راه حل ها یا اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان از آنها استفاده کند، شروع کنید.

خود را به جای مشتری هدف خود قرار دهید و به زبانی که آنها استفاده می کنند فکر کنید.  سپس، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای کشف حجم جستجو برای این کلمات کلیدی و شناسایی آنهایی که ترافیک جستجوی قابل توجهی دارند، استفاده کنید.

مطابق با هدف کاربر

نیت کاربر به هدف یا انگیزه اساسی پشت یک پرس و جوی جستجو اشاره دارد. اینجاست که حوزه علمی سئو به یک هنر تبدیل می شود که قابل تفسیر است. شناسایی هدف کلمه کلیدی همه چیز در مورد رمزگشایی معنای پنهان پشت کلمات یک نفر است.  کاربرانی که پرس و جوهای خود را در موتورهای جستجو تایپ می کنند، هدف خاصی در ذهن دارند. میتوانست باشد:

  • تحقیق در مورد اطلاعات
  • پیمایش به یک وب سایت خاص
  • یافتن راه حل
  • تکمیل یک معامله
همچنین بخوانید:   Google به‌روزرسانی اصلی آگوست 2023 را تکمیل کرد

هدف کاربر معمولاً به چهار نوع مختلف تقسیم می شود. بیایید آن را تجزیه کنیم:

۱.قصد اطلاعاتی

این زمانی است که کاربران به دنبال دانش، پاسخ یا راه حل برای سوالات خود هستند. آنها ممکن است به دنبال راهنماها ، آموزش‌ها یا مقالات آموزنده باشند. جستجوی آنها را با یک وبلاگ یا صفحه فرود اطلاعاتی طولانی در وب سایت خود ملاقات کنید.

۲. هدف ناوبری

کاربرانی که قصد ناوبری دارند در حال حاضر یک وب سایت یا برند خاص در ذهن دارند. آنها می خواهند مستقیماً به آن وب سایت هدایت شوند. آنها ممکن است نام برند یا URL های خاص را جستجو کنند. جستجوی آنها را با اطلاعات شرکت خود مانند صفحه درباره یا مکان ملاقات کنید .

۳. هدف کسب و کار

این کاربران در مرحله تحقیقات تحقیقاتی هستند و احتمالاً خریدی را در نظر دارند. آنها به دنبال مقایسه محصول، بررسی، یا اطلاعات قیمت هستند. بسته به کسب و کارتان، با یک صفحه خدمات طولانی، یک صفحه اصلی UX بهینه شده، یا یک پست وبلاگ عالی «محصولات برتر» جستجوی آنها را ملاقات کنید .

۴. قصد معامله

کاربرانی که قصد تراکنش دارند آماده اقدام هستند. آنها می خواهند خریدی انجام دهند، برای یک سرویس ثبت نام کنند یا تراکنش را تکمیل کنند. آنها ممکن است کلمات کلیدی مانند “خرید”، “سفارش” یا “ثبت نام” را جستجو کنند. جستجوی آنها را با یک صفحه محصول یا خدمات با CTA مناسب ملاقات کنید.

نحوه ایجاد و اجرای استراتژی محتوای مبتنی بر سفر خریدار

شما می خواهید نتایج موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل کنید تا هدف گذاری کلمه کلیدی خود را با هدف کاربر هماهنگ کنید. ببینید چه نوع محتوا برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می شود. به صفحات با رتبه برتر نگاه کنید و از خود بپرسید: “آیا محتوای من با آنچه کاربران انتظار دارند مطابقت دارد؟” این در مورد این است که به جای مخاطبان هدف خود قدم بگذارید و پاسخ ها و راه حل هایی را که به دنبال آنها هستند ارائه دهید.

قصد کاربر کسب و کار

پس از بررسی رتبه بندی محتوای دیگر برای این کلمه کلیدی، به سرعت متوجه می شویم که این یک کلمه کلیدی برای یک وبلاگ یا محتوای دیگر است. با درک هدف کاربر و ایجاد محتوایی که به آن توجه می کند، تجربه کاربر را بهبود می بخشد و شانس تبدیل و رضایت مشتری خود را افزایش می دهید.

همچنین بخوانید:   چگونه برندها می توانند از چت GPT برای بازاریابی محتوا استفاده کنند

با داشتن پیشینه ای در تصمیم گیری استراتژی کلمات کلیدی خوب، در اینجا برخی از بهترین روش ها برای ادامه تحقیقات خود آورده شده است.

انجام تحقیقات جامع کلمات کلیدی

خودتان را به تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی محدود نکنید. از همان ابتدا یک شبکه گسترده ایجاد کنید تا کلمات کلیدی مختلف را کشف کنید. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، جلسات طوفان فکری با همکاران و مشتریان و تجزیه و تحلیل رقبا برای جمع آوری مجموعه متنوعی از کلمات کلیدی بالقوه استفاده کنید.

اولویت بندی کلمات کلیدی

همه کلمات کلیدی یکسان ایجاد نمی شوند، شما باید بر اساس عوامل trifecta اولویت بندی کنید.  کلمات کلیدی را با حجم جستجوی مناسب که با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارند و سطح دشواری واقعی دارند، شناسایی کنید.  همچنین، هنگام بررسی کلمات کلیدی معنی دار برای کسب و کار و مخاطبان، انواع مختلف کلمات را در نظر بگیرید.

محتوایی ایجاد کنید که هدف کاربر را نشان دهد

محتوایی تولید کنید که نیازها و نیات مخاطبان هدف شما را برآورده کند. خواه این پست های وبلاگ آموزنده، ویدیوهای جذاب یا راهنماهای تعاملی باشد، محتوای خود را طوری تنظیم کنید که با هدف کاربر هماهنگ باشد.  مطمئن نیستید مشتریان شما از چه زبانی استفاده می کنند یا چه سوالاتی می پرسند؟

با تیم های فروش و خدمات مشتری خود صحبت کنید تا ببینید آیا آنها لیستی از اعتراضات رایج یا سؤالات متداول دارند یا خیر. این یک مکان عالی برای ایجاد یک برنامه محتوایی متمرکز بر کلمه کلیدی و تقاضا است. پس از شناسایی ارزشمندترین کلمات کلیدی خود، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که آنها را با محتوای اشتباهی هدف قرار دهید.

آن کلمه کلیدی اطلاعاتی با حجم بالا را انتخاب نکنید و صفحه محصول خود را برای خرید بیشتر بهینه کنید. این کاربران صرفاً به دنبال دانش بیشتر هستند و آماده خرید نیستند. برآورده کردن هدف کاربر با محتوای مناسب، مشتری را راضی می کند و به اعتبار وب سایت شما با سیگنال های رتبه بندی مثبت پاداش می دهد.

استراتژی کلمه کلیدی خود را نظارت و تنظیم کنید

  • سئو به طور مداوم در حال تغییر است. مراقب عملکرد کلمه کلیدی خود باشید و آماده باشید تا در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.  
  • زبان درون بازار می تواند در طول زمان با کاهش روندها تغییر کند. داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، رتبه بندی را دنبال کنید و به آنچه مخاطبان خود می گویند گوش دهید.  
  • صفحات فرود و محتوای خود را با کلمات کلیدی هدف برتر خود تازه نگه دارید، اما با افزایش تعداد مخاطبان خود به راحتی این کلمات کلیدی را تغییر دهید.
  • به یاد داشته باشید که چابک بمانید و استراتژی کلمات کلیدی خود را در صورت نیاز تطبیق دهید.
  • به آزمایش، آزمایش و اصلاح رویکرد خود ادامه دهید تا از آخرین روندهای جستجو و جلوتر از رقبای خود جلوتر بمانید.
همچنین بخوانید:   چگونه یک آژانس سئو به تسلط بر بازار کمک می کند

اطلاعات کلمه کلیدی خود را از کجا دریافت کنید

شما می توانید طیف وسیعی از ابزارهای رایگان و پولی را برای جمع آوری نقاط داده ای که در بالا مورد بحث قرار دادیم انتخاب کنید. در زیر چند گزینه وجود دارد:

Google Keyword Planner

این ابزار رایگان به شما امکان می دهد ایده های کلمات کلیدی را بررسی کنید، حجم جستجو را تجزیه و تحلیل کنید، و حتی بینش هایی در مورد رقابت کلمات کلیدی خاص به دست آورید.

Ubersuggest

این ابزار “freemium” به شما اجازه می دهد تا قبل از نیاز به یک حساب پولی، هر ماه چند جستجو برای داده ها داشته باشید. اگر در حال شروع کار هستید، این یک ابزار مقدماتی همه کاره است.

جستجو در پلتفرم های بازاریابی

چند ابزار پولی همه‌کاره مانند Semrush، Ahrefs، و Moz همه داده‌های مورد نیاز و برخی از ابزارهای مفید را برای کاوش عمیق‌تر در زمان تسخیر استراتژی کلمات کلیدی خود ارائه می‌کنند و به شما درک جامعی از چشم‌انداز جستجو می‌دهند.

حجم، سختی و هدف را برای یک استراتژی کلیدواژه محکم در نظر بگیرید

تحقیق کلمات کلیدی یک تلاش یکباره نیست. این یک سفر مداوم رشد و بهینه سازی است. تحقیقات کلمات کلیدی به این زودی ها از مد نمی افتد. حتی هوش مصنوعی مولد نیاز به استفاده از زبان و عبارات جستجوی رایج دارد. بنابراین، اگر شروع به خراش دادن به سطح می کنید یا آماده هستید که بیشتر در تحقیقات کلمات کلیدی و سئو جستجو کنید، در مسیر درستی قرار گرفته اید.

بگذارید کنجکاوی شما قطب نمای شما باشد، خلاقیت شما سوخت شما باشد و تعهد شما چراغ راهنمای شما باشد.  به زودی، کلمات کلیدی مورد نظر شما که ماهرانه انتخاب شده‌اند به شما کمک می‌کنند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، حضور آنلاین خود را ارتقا دهید، و تبدیل‌های بیشتری را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

انتهای مطلب/ منبع