مشتریان ممکن است در امتحان چیزهای جدید مردد باشند. اما این وظیفه آژانس شما است که آنها را به سمت راه حل بازاریابی مناسب برای رشد کسب و کارشان هدایت کند. و در بسیاری از موارد، راه حل مناسب بازاریابی PPC است. می توانید از این روش های آزمایش شده و واقعی برای فروش بیشتر مشتریان خود در PPC استفاده کنید.

۱.با هر سرنخ پیگیری کنید

مگر اینکه یک تیم فروش اختصاصی داشته باشید یا در قلب شما یک فروشنده باشید و فقط عاشق جستجوی سرنخ باشید، تصور می شود که اولین تماس با یک مشتری بالقوه مانع بزرگی برای بیشتر افراد باشد. اگر تیم فروش دارید یا وقت کافی دارید، یک فرآیند پیگیری قوی را برای همه سرنخ‌های ورودی توصیه می شود. همچنین ممکن است قبل از اینکه بتوانید فروش خدمات PPC خود را ببندید، ممکن است لازم باشد از طریق قیف بازاریابی، سرنخ ها را پرورش دهید.

۲. دنبال مشتری بروید

این شامل مشتریان فعلی می شود که از Google Ads استفاده نمی کنند. اگر از قبل مدل کسب ‌و کار و بودجه آن‌ها را می‌شناسید، باید این احساس قوی داشته باشید که آیا PPC برای آن‌ها مناسب است ، چه استراتژی‌های PPC اعمال می‌شود و بهترین پلتفرم تبلیغاتی برای آن‌ها کدام خواهد بود .از آنجا، می توانید پیشنهادی تهیه کنید که به آنها نشان می دهد چگونه PPC استراتژی موجود خود را تکمیل می کند و انواع نتایجی را که می توانند پیش بینی کنند.

۳. صحبت کنید

PPC  را در تمام فرصت های کسب و کار و مواد بازاریابی جدید خود تا کنید. در مورد کانال های بازاریابی مانند جستجوی ارگانیک یا بازاریابی ایمیلی بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه بازاریابی جستجوی پولی مکمل این کانال ها است صحبت نکنید .

۴. یک برنامه ارجاع ایجاد کنید

ارجاع مشتری یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که آژانس‌ها برای جذب مشتریان جدید استفاده می کنند. برای فروش PPC به مشتریان بیشتر، می توانید یک برنامه ارجاع ایجاد کنید که به مشتریان فعلی شما برای ارجاع خدمات PPC شما به مشاغل جدید پاداش می دهد. این می تواند به شما کمک کند در عین حال به مشتریان فعلی خود که برای آنها و کسب و کارشان ارزش قائل هستید، گسترش پیدا کنید.

۵. با آژانس ها یا مشاغل مکمل شریک شوید

اگر آژانس شما در زمینه PPC و یا طیف کوچکی از خدمات بازاریابی دیجیتال تخصص دارد، می توانید با آژانسی که خدمات تکمیلی ارائه می دهد شریک شوید. این می تواند یک شرکت طراحی وب، یک آژانس روابط عمومی، و غیره باشد. با همکاری با یک آژانس مکمل، شما می توانید خدمات PPC خود را برای مشتریان خود بازاریابی کنید، که به شما کمک می کند. شما پایگاه مشتری خود را گسترش می دهید و به طور کلی Google Ads را به مشتریان بیشتری می فروشید.

۶. اهمیت اولین تلاش برای اطلاع رسانی را درک کنید

اولین تلاش بهترین راه برای رسیدن به یک مشتری احتمالی است، زیرا نرخ اتصال پس از اولین تلاش ۳۳ درصد کاهش می یابد . اطمینان حاصل کنید که نمایندگان شما با آماده کردن صدایشان و مسدود کردن زمان مناسب، بیشترین بهره را از این تماس ها می برند. به آن‌ها آموزش دهید تا زمانی که اطلاعات تماس تصمیم‌گیرنده را دارند، حساب‌ها را پیگیری کنند.

۷. هنر پیگیری را از دست ندهید

بسیاری از نمایندگان تصور می کنند که اگر در تلاش چهارم یا پنجم با یک مشتری بالقوه ارتباط برقرار نکرده باشند، هرگز این کار را نخواهند کرد. اما داده‌ها، داستان متفاوتی را بیان می‌کند: حتی پس از ۱۰ بار تلاش، تقریباً ۵ درصد مواقع، نمایندگان توانستند با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنند . نرخ اتصال در ابتدا به سرعت کاهش می یابد، اما در حدود شماره گیری ششم کاهش می یابد. این بدان معنی است که مکالمات زیادی در چشم اندازهای به ظاهر غیرقابل دسترس دفن شده است.

۸. برنامه ای ایجاد کنید که زمان تکرار شما را بهینه کند

تعداد دفعاتی که باید از نمایندگان خود بخواهید با هر مشتری بالقوه تماس بگیرند ، به جریان سرنخ شما بستگی دارد. وقتی با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار می کنید، به یاد داشته باشید که تمرکز مکالمه شما جستجوی پولی نیست، این کسب و کار آنهاست و اینکه چگونه می توانند آن را توسعه دهند .PPC  فقط وسیله ای برای رسیدن به هدفی است که آنها به آن اهمیت می دهند.

۹. بدانید چگونه به اعتراضات رایج پاسخ دهید

هنگامی که PPC را به مشتریان خود می فروشید ، می دانید که آنها سؤالاتی خواهند داشت و احتمالاً مخالفت هایی نیز دارند. شما و نمایندگان شما باید آماده باشید تا به این موارد به گونه ای پاسخ دهید که باعث می شود مشتریان شما نسبت به سرمایه گذاری خود در PPC  احساس راحتی کنند. در اینجا برخی از اعتراضات رایج PPC و نحوه پاسخگویی به آنها آورده شده است.

“سئوی من به اندازه کافی خوب است”

این احمقانه است که به طور کامل به جستجوی ارگانیک به عنوان منبع اصلی وابسته باشید. نتایج ارگانیک غیرقابل اعتماد هستند و املاک و مستغلات در SERP، به ویژه در تلفن همراه، کاهش یافته است. علاوه بر این، جستجوگران با هدف بالا بیشتر از نتایج ارگانیک روی نتایج پولی کلیک می‌کنند، حتی اگر سایت شما را زمانی که در مرحله تحقیق بودند به‌طور ارگانیک پیدا کرده باشند. علاوه بر این، مطالعات زیادی نشان می‌دهد که انجام PPC باعث افزایش ترافیک به سئوی شما می‌شود :

“خیلی گران است.”

با کنار گذاشتن این واقعیت که سئو رایگان نیست، PPC  تنها در صورتی “گران است” که آنچه را که از آن پس می گیرید نادیده بگیرید. هزاران اهرم برای کنترل PPC وجود دارد تا هزینه‌ها را کنترل کنید تا فقط برای کلیک‌هایی که احتمالاً تبدیل می‌شوند، بپردازید، که کلید دریافت بازدهی قوی از سرمایه‌تان است.

“کلیک ها تبدیل نمی شوند”

اگر مشتری بالقوه شما می گوید PPC در گذشته برای آنها تبدیل نشده است، یکی از چند چیز ممکن است در جریان باشد:

۱. تبدیل ها را به درستی ردیابی نمی کنند. اگر کسب‌وکاری است که تماس‌های زیادی دریافت می‌کند، مطمئن شوید که از ردیابی تماس استفاده می‌کند تا تماس‌ها به‌درستی به تبلیغاتی که باعث آن‌ها شده است نسبت داده شوند.

۲. پیشنهاد آنها قانع کننده نیست. اگر اینطور باشد، هیچ کانالی قرار نیست تبدیلی را ارائه دهد.

۳. مشکلات صفحه فرود. ممکن است تبلیغات به صفحه اصلی پیوند داده شوند، بنابراین سرنخ ها گم می شوند یا صفحه فرود متمرکز نیست. این را می توان با بهینه سازی صفحه فرود حل کرد.

۴. آنها بازاریابی مجدد ندارند. بازاریابی مجدد یک ابزار CRO عالی است زیرا به شما امکان می دهد با افرادی که قبلاً به وب سایت شما ابراز علاقه کرده اند در تعامل باشید و آنها را پرورش دهید.

انتهای مطلب/ منبع