با توجه به اینکه بودجه‌های دیجیتال بیشتر از همیشه مورد بررسی قرار می‌گیرند، فشار زیادی برای نشان دادن ارزش فعالیت سئوی شما به کسب ‌و کار یا سازمان‌های مشتری شما وجود دارد. فرآیندهایی وجود دارد که می‌توانید برای شروع به تعیین کمیت ارزش سئو پیش‌بینی‌شده طی کنید.

برای پیش بینی سئو به چه چیزی نیاز دارید؟

عناصری که برای پیش بینی سئو نیاز دارید: داده ها، هدف، کلمات کلیدی و مدل نرخ کلیک. قبل از شروع، به چند چیز از نظر داده نیاز دارید تا بتوانید پیش بینی خود را بسازید. اولا، داده های ترافیک ۱۲ ماه. بنابراین به طور موثر می توانید از پلت فرم تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید یا می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای کاهش داده های ارگانیک ۱۲ ماهه در ماه استفاده کنید. ثانیاً و در بیشتر مواقعی که در یک کسب ‌و کار کار می‌کنید یا با مشتریان کار می‌کنید، هدفی خواهید داشت که عملکرد سئوی پیش‌بینی‌شده در آینده باید چگونه باشد.

بنابراین بسیار مهم است که آن را نیز در پیش بینی خود وارد کنید. ثالثاً، کلمات کلیدی که در طول کمپین خود هدف قرار خواهید داد، برای کمک به تلاش و نشان دادن افزایشی که قرار است برای کسب و کار یا مشتریان خود ایجاد کنید، بسیار مهم هستند. سپس، در نهایت، مدل نرخ کلیک که تا حدودی با نقطه شماره سه در اینجا مرتبط است.

مدل نرخ کلیک به شما این امکان را می‌دهد که با هر کلمه کلیدی شروع به مهندسی معکوس کنید که چه میزان ترافیک ایجاد می‌کند و با بهبود موقعیت کلمات کلیدی، چه مقدار ترافیک اضافی را به وب‌سایت خود هدایت خواهید کرد. بنابراین این چهار چیز هستند که قبل از شروع این سفر به آنها نیاز خواهید داشت. به طور مؤثر، نمایش بسیار واضحی از آنچه در طول دوره ۱۲ ماهه گذشته از آن داده های ترافیکی که شما در اینجا دریافت کرده اید و سپس سناریوهای مختلف به دست آورده ایم. بنابراین در ابتدا، پایه شما. اگر ما هیچ فعالیت ارزش افزوده سئوی انجام ندهیم، عملاً این همان چیزی است که ما فکر می کنیم عملکرد آن خواهد بود.

همچنین بخوانید:   راهنمای گام به گام سئو اولیه

با استفاده از تمام داده‌های کلیدواژه‌ای که در اختیار دارید، آنچه ما فکر می‌کنیم ارزش افزایشی حاصل از فعالیت سئوی شما خواهد بود که موقعیت آن کلمات کلیدی را بهبود می‌بخشد. خیلی سریع چیزی که می توانید شروع به دیدن کنید این است که این شکاف را از کلمات کلیدی مورد نظر در مقابل آن هدف اولیه که توسط کسب و کار یا سازمان مشتری خود تعیین کرده اید، دارید و این به شما می گوید در واقع، احتمالاً کلمات کلیدی بیشتر و گسترش بیشتری وجود دارد که باید در استراتژی سئوی خود انجام دهیم تا این شکاف را از بین ببریم.

سپس، در نهایت، همانطور که آن سال پیش می‌رود و در کمپین سئوی خود پیشرفت می‌کنید، میزان ترافیکی که در واقع ایجاد می‌کنید چقدر است و چگونه در برابر پیش‌بینی‌هایی که ایجاد کرده‌اید، ردیابی می‌شود. بنابراین، در نهایت، این چیزی است که ما به آن خواهیم رسید، که می توانید آن را به مافوق خود، سازمان های مشتری خود نشان دهید تا ارزش فعالیت سئوی خود را نشان دهید.

چگونه پایه خود را بدست آوریم

با تفکیک آن به جزئیات بیشتر، برای به دست آوردن این پایه، چند روش مختلف وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن آن داده ها از آنها استفاده کنید. روش اول چیزی است که آن را روش اصلی می نامیم، بنابراین ۱۲ ماه گذشته از داده های ارگانیک خود را که به دست آورده اید، در نظر بگیرید.

سپس می‌توانید از Google Trends استفاده کنید و می‌توانید به Google Trends نگاهی بیندازید تا رشد نام کسب و کار را که در ۱۲ ماه گذشته ارائه شده است ببینید و می‌توانید از آن برای تعیین کمیت آنچه که ما فکر می‌کنیم به طور طبیعی بر اساس قدرت نام کسب و کار اندازه ‌گیری شده استفاده کنید.این یکی از راه‌هایی است که می‌توانید یک خط پایه برای ساخت مدلی ایجاد کنید که به موجب آن هیچ فعالیت سئوی در ۱۲ ماه آینده انجام نشود.

همچنین بخوانید:   استراتژی های سئو برنامه ای

داده های افزایشی را درک کنید

اکنون به سمت افزایشی می رویم. چگونه می‌توانیم روی این خط سبز تأثیر بگذاریم؟ دو چیز وجود دارد که ما باید برای انجام این کار داشته باشیم. کلمات کلیدی را که به عنوان بخشی از کمپین خود هدف قرار می دهیم، باید با آن کلمات کلیدی حجم جستجوی ماهانه و همچنین موقعیت رتبه بندی فعلی را جمع آوری کنیم، این کلمات کلیدی در حال حاضر در کجا رتبه بندی می شوند. سپس باید از Google Search Console  استفاده کنیم تا نرخ کلیک غیر مارکی را کاهش دهیم. این مهم است زیرا این امر به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چقدر ترافیک از آن کلمات کلیدی دریافت می‌کنیم و زمانی که شروع به بهبود موقعیت آن کلمات کلیدی می‌کنیم. ترافیک افزایشی چقدر خواهد بود که این خط سبز را در اینجا به ما می دهد.

یک معیار اختیاری که می توانیم در آن قرار دهیم دشواری کلمه کلیدی است. اکنون، این مفید است زیرا اگر بتوانید درک کنید که هدف‌گیری یا ایجاد بهبود در هر یک از آن کلمات کلیدی چقدر دشوار است، میزان تغییری را که باید با توجه به عوامل افزایش خود ارائه دهید، می‌دانید. با چه سرعتی می‌خواهیم عملکرد رتبه‌بندی آن کلمات کلیدی را افزایش دهیم؟

اگر فوق العاده و فوق رقابتی باشد، احتمالاً تأثیرگذاری بر این افزایش ها زمان بیشتری از ما می گیرد. اگر کمترین رقابت روی آن کلمات کلیدی وجود داشته باشد، ما می‌توانیم این افزایش را خیلی سریع‌تر انجام دهیم. اگر داده‌های نرخ تبدیل و میانگین ارزش سفارش را وارد کنید، می‌توانید آن را در بالای کلیک‌های افزایشی اعمال کنید تا بفهمید چقدر درآمد بیشتری برای کسب‌ و کار یا سازمان مشتری خود خواهید داشت. سپس، با آن داده‌ها، می‌توانید شروع به محاسبه بازگشت سرمایه کنید، بنابراین به طور مؤثر به درآمد افزایشی تقسیم بر هزینه سرمایه‌گذاری نگاه کنید.

همچنین بخوانید:   استراتژی سه گانه تحقیق کلید واژه: حجم، سختی، قصد

انتهای مطلب/ منبع