بازاریابی دیجیتال با جذب افراد شروع می شود. اگر نتوانید مخاطبان مناسب را به  کانال های دیجیتال خود بیاورید ، نتیجه ای نخواهید گرفت. برای مدت طولانی، روش های اصلی جلب توجه مشتریان بالقوه پرداخت می شد. اما با توسعه مداوم اینترنت، این سناریو مطمئناً به سمت یک سناریو بهتر تکامل یافته است.

امروزه، می‌توانید بدون صرف هزینه برای تبلیغات یا خرید فهرست‌های ایمیل، بازدیدهایی از یک وب‌سایت ایجاد کنید، این همان چیزی است که ما به آن ترافیک ارگانیک می‌گوییم. ترافیک ارگانیک، هدف اصلی بسیاری از شرکت‌هایی است که استراتژی‌های دیجیتال را در تلاش خود برای به دست آوردن مشتریان در نظر می‌گیرند.

ترافیک ارگانیک چیست؟

تمام بازدیدهایی که یک کانال دیجیتال دریافت می کند، ترافیک نامیده می شود. ترافیک ارگانیک اساساً بازدیدهایی است که بدون استفاده از تبلیغات دریافت می کنید. به طور معمول، این نوع ترافیک از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می آید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ترافیک ارگانیک کاملاً رایگان نیست زیرا استراتژی‌های جذب این بازدیدها به پول و زمان نیاز دارد.

تمایز کلیدی بین ترافیک ارگانیک و ترافیک پولی این است که با ترافیک ارگانیک، شما پول و تلاش خود را از قبل برای نتایجی سرمایه گذاری می کنید که می توانند در طول زمان نتیجه دهند. به عنوان مثال، یک مقاله وبلاگ ممکن است به زمان و منابع برای ایجاد نیاز داشته باشد، اما می تواند نتایج مستمری به همراه داشته باشد، در حالی که یک تبلیغ فقط تا زمانی اجرا می شود که شما به پرداخت آن ادامه دهید.

چه نوع دیگری از ترافیک می توانید ایجاد کنید؟

اگر تا به حال به پنل Google Analytics دسترسی داشته باشید ، احتمالاً با انواع مختلفی از منابع ترافیک مواجه شده اید. اما در واقع به چه معنا هستند؟ در اصل، ترافیک وب سایت به دو نوع اصلی طبقه بندی می شود: پولی و ارگانیک، همانطور که قبلا ذکر شد. با این حال، اصطلاحات خاص استفاده شده به ما کمک می کند تا بفهمیم هر بازدیدکننده چگونه به یک صفحه خاص رسیده است.

منابع ترافیک

جدا از ترافیک ارگانیک، بیایید به معانی پشت سر سایر منابع ترافیک بپردازیم:

  • پولی : این به جذب بازدیدکننده از طریق قرار دادن تبلیغات در گوگل یا در وب‌سایت‌هایی است که مخاطبان هدف شما به آنها مراجعه می‌کنند.
  • مستقیم : زمانی که شخصی مستقیماً به سایت شما دسترسی پیدا می کند، بدون اینکه از وب سایت دیگری آمده باشد. این هنوز هم نوعی ترافیک ارگانیک است، زیرا از منابع پولی نشات می‌گیرد.
  • اجتماعی : این مربوط به ترافیک ناشی از رسانه های اجتماعی است که اغلب زمانی اتفاق می افتد که پیوندها در این سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته می شوند و ترافیک را به یک وب سایت هدایت می کنند.
  • ارجاع : زمانی که شخصی از یک صفحه از هر سایتی که موتور جستجو نیست بازدید می کند. به عنوان مثال، این اتفاق با بک لینک به یک مقاله در وبلاگ شما می افتد.

مزایای سرمایه گذاری در ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک به تمرکز اصلی بسیاری از شرکت‌هایی که در بازاریابی دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند تبدیل شده است. حال، بیایید دلایل این روند را بررسی کنیم. مزایایی که این استراتژی می تواند برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد را کشف کنید!

۱.مقرون به صرفه بودن

اول و مهمتر از همه، ترافیک ارگانیک به کاهش هزینه های استراتژی بازاریابی شما در مقایسه با استفاده از تبلیغات کمک می کند. در نتیجه حاشیه سود حاصل از فروش بیشتر می شود. بنابراین، به جرات می توان گفت که مقرون به صرفه بودن ترافیک ارگانیک بی نظیر است.

همچنین بخوانید:   7 دلیل برای اینکه سئو برای هر استارت آپی اهمیت دارد

۲. مقیاس پذیری

تبلیغات به راحتی مقیاس پذیر نیستند. وقتی سرمایه گذاری روی آنها را متوقف کنید، ترافیک شما کاهش می یابد. علاوه بر این، هزینه جذب تعداد زیادی بازدید کننده واجد شرایط ممکن است گران باشد. در مورد ترافیک ارگانیک، برعکس این موضوع صادق است: هرچه بازدیدهای بیشتری داشته باشید، هزینه های شما کاهش می یابد .

۳. ارتباط

گوگل به وضوح تبلیغات پولی را برچسب گذاری می کند تا کاربران بدانند چه زمانی یک نتیجه یک تبلیغ است. در نتیجه، کاربران اغلب این صفحات را متمرکز بر فروش می دانند که می تواند اعتماد را از بین ببرد. از سوی دیگر، نتایج ارگانیک، واقعی تلقی می شوند و از همان ابتدا اعتبار پیدا می کنند.

۴. طول عمر

یک استراتژی ارگانیک تاریخ انقضا ندارد. یک پست وبلاگ می‌تواند میلیون‌ها فروش را در یک دوره طولانی ایجاد کند، موفقیتی که با هزینه‌های مداوم اجرای کمپین‌های ترافیکی پولی تقریبا غیرممکن است.

۵. ایجاد رابطه

ترافیک پولی ارزش خود را دارد، اما برای کسانی که به دنبال فروش فوری هستند مناسب تر است. اگر می خواهید روابط قوی ایجاد کنید و مشتریان را در مسیر خرید راهنمایی کنید ، ترافیک ارگانیک انتخاب برتر است.

بهترین استراتژی های متمرکز بر ترافیک ارگانیک چیست؟

اگر قبلاً متقاعد شده اید که ترافیک ارگانیک استراتژی خوبی برای سرمایه گذاری است، تنها سؤالی که در این زمان در ذهن شما وجود دارد باید این باشد: “چگونه بازدیدهای ارگانیک داشته باشیم؟”. با استراتژی های مناسب، مانند مواردی که در زیر نشان می دهیم.

۱.بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا  یکی از ارکان دیجیتال مارکتینگ است. امروزه، تولید ترافیک ارگانیک به سختی بدون نوعی از محتوای مورد علاقه شخص اتفاق می افتد .بنابراین، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان واجد شرایط را بدون استفاده از منابع پولی جذب کنید، بیاموزید که بازاریابی محتوا چگونه کار می‌کند و برای اعمال مداوم آن چه کاری باید انجام دهید.

۲. سئو

سئو عملی برای افزایش دید و رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل است. این شامل مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و تکنیک‌ها می‌شود که برای دسترسی بیشتر، مرتبط‌تر و جذاب‌تر کردن وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو، در نتیجه احتمال ظاهر شدن وب‌سایت شما در موقعیت‌های برجسته در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) طراحی شده‌اند.

سئوی مؤثر نه تنها یافتن وب سایت شما را توسط موتورهای جستجو آسان تر می کند، بلکه تجربه کلی کاربر را نیز بهبود می بخشد و تضمین می کند که هم نیازهای الگوریتم های موتور جستجو و هم نیازهای کاربران را برآورده می کند. اما شکی نیست که این تلاش ارزش آن را دارد: سایتی که گوگل آن را به خوبی مورد توجه قرار می دهد، کاندیدای قوی برای ایجاد ترافیک ارگانیک است.

۳. بازاریابی ایمیلی

ایجاد رابطه با افرادی که به محتوای شما دسترسی دارند تنها راه برای تبدیل بازدیدکنندگان ساده به سرنخ و بعداً به مشتری است. بازاریابی ایمیلی  یکی از بهترین کانال ها برای پرورش علاقه مخاطبان وفادار شما با محتوای به روز و مرتبط است. و با یک لیست ایمیل، هدایت بازدیدها از محتوای شما آسانتر است.

۷ هک برای تقویت نسل ترافیک ارگانیک شما

همچنین بخوانید:   چگونه یک آژانس سئو به تسلط بر بازار کمک می کند

علاوه بر استراتژی های متمرکز بر کسب ترافیک ارگانیک برای وب سایت یا وبلاگ شما، رویکردهای کوچکتر و در عین حال ضروری دیگری برای دستیابی به موفقیت وجود دارد. در زیر، راههای اساسی را مشاهده خواهید کرد که باید برای افزایش تولید ترافیک ارگانیک واجد شرایط شرکت خود دنبال کنید.

۱. شخصیت خریدار خود را اولویت بندی کنید

ایجاد محتوا صرفاً بر اساس آنچه Google مرتبط می‌داند و در عین حال نادیده گرفتن شخصیت خریدار شما کافی نیست . به هر حال، مهم است که به یاد داشته باشید کسانی که محتوای شما را مصرف می کنند، افراد واقعی هستند. آنچه را که مشتریان ایده آل شما می خواهند و نیاز دارند را در نظر بگیرید. بیاموزید که چگونه آنها پاسخ ها را جستجو می کنند و محتوای شما را متناسب با اولویت ها و برنامه ریزی های خود تنظیم می کنند.

۲. یک استراتژی کلمه کلیدی ایجاد کنید

کلمات کلیدی هنوز برای دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جستجو بسیار مهم هستند زیرا به این پلتفرم ها کمک می کنند تا بفهمند کاربران به دنبال چه چیزی هستند و کدام محتوا به بهترین وجه این نیازها را برآورده می کند. صرف نظر از اندازه وبلاگ خود، استراتژی کلمات کلیدی را از ابتدا در اولویت قرار دهید. استراتژی کلمه کلیدی شامل شناسایی کلمات و عبارات خاصی است که مخاطب هدف شما احتمالاً هنگام جستجوی اطلاعات مرتبط با صنعت یا پیشنهادات شما از آنها استفاده می کند .

هنگامی که این کلمات کلیدی را شناسایی کردید، آنها را به صورت استراتژیک در محتوای وب سایت خود، از جمله پست های وبلاگ، توضیحات محصول، و متا تگ ها، وارد می کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم های پیچیده برای خزیدن و فهرست بندی صفحات وب استفاده می کنند.

هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را وارد می کند، موتور جستجو آن پرس و جو را با کلمات کلیدی موجود در صفحات مختلف وب مطابقت می دهد. وب‌سایت‌هایی با محتوای بهینه‌سازی شده که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارند، بیشتر در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. بنابراین، یک استراتژی قوی کلمه کلیدی نه تنها رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد، بلکه تضمین می کند که محتوای شما دقیقاً همان چیزی است که مشتریان بالقوه هنگام شروع جستجو به دنبال آن هستند.

۳. محتوای همیشه سبز تولید کنید

محتوای همیشه سبز به مطالبی اطلاق می شود که برای مدت طولانی، اغلب سال ها، ارزشمند و مرتبط با مخاطبان شما باقی می مانند. برای ایجاد محتوای همیشه سبز، روی موضوعات بی زمان، مفاهیم اساسی و موضوعاتی تمرکز کنید که به سرعت منسوخ نمی شوند. مثال‌ها شامل راهنماهای «چگونگی»، آموزش‌های جامع، و توضیحات عمیق اصول اصلی صنعت است.

هنگام تولید محتوای همیشه سبز، از ارجاع به تاریخ ها یا رویدادهایی که ممکن است منسوخ می شوند خودداری کنید. در عوض، بر دانش و اصولی که در آزمون زمان مقاومت می کنند تأکید کنید. با تولید مداوم محتوای همیشه سبز، می توانید به طور مداوم ترافیک ارگانیک را جذب کنید، زیرا خوانندگان مدت ها پس از انتشار اولیه، ارزش محتوای شما را پیدا خواهند کرد.

۴. توصیف محتوای قانع کننده برای گوگل بسازید

گوگل برای جلب توجه کاربران، گزینه ای را برای ارائه متفاوت محتوا در صفحات نتایج جستجو فراهم می کند. می توانید عنوان مقاله یا صفحه و همچنین توضیحات متا را که در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود، سفارشی کنید. محتوای خود را با تکنیک های کپی رایتینگ برای متقاعد کردن کاربران و افزایش  نرخ کلیک بهینه کنید .

همچنین بخوانید:   راهنمای بهینه سازی محتوا

۵. محتوا را در قالب های مختلف تغییر دهید

محتوای شما باید بسیار مرتبط با مخاطبان باشد، اما این بدان معنا نیست که باید به یک قالب محدود شود. در واقع، توصیه می شود محتوای خود را در قالب های مختلف تطبیق دهید. مواد مشابه را می توان به موارد زیر تبدیل کرد:

  • پست های وبلاگ
  • اینفوگرافیک
  • نمایش اسلاید
  • فیلم ها
  • کتاب های الکترونیکی

۶. به طور منظم محتوا را به روز کنید و به روز کنید

ترافیک ارگانیک با محتوای تازه و مرتبط رشد می کند. مرتباً محتوای موجود خود را مجدداً مشاهده و به روز کنید تا آن را به روز و ارزشمند نگه دارید. موتورهای جستجو محتوای به روز و آموزنده را ترجیح می دهند. هنگامی که محتوای خود را به طور مداوم به روز می کنید و حفظ می کنید، می تواند تا مدت ها پس از انتشار اولیه به جذب ترافیک ارگانیک ادامه دهد و آن را به یک دارایی ارزشمند برای وب سایت یا وبلاگ شما تبدیل کند.

برای به روز رسانی و به روز رسانی منظم محتوای خود، با شناسایی مقالات یا صفحاتی که قدیمی هستند یا می توانند از اطلاعات جدید بهره مند شوند، شروع کنید. محتوا را از نظر دقت، ارتباط و هرگونه تغییر در روندها یا داده های صنعت بررسی کنید. برای اطمینان از اعتبار فعلی آن، آمار، نمونه ها و هر گونه اطلاعات قدیمی را به روز کنید. علاوه بر این، افزودن بخش‌ها، بینش‌ها یا مطالعات موردی جدید را در نظر بگیرید تا ارزش بیشتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

 پس از انجام این به‌روزرسانی‌ها، فراموش نکنید که تاریخ انتشار را طوری تنظیم کنید که آخرین تغییرات را منعکس کند و به موتورهای جستجو نشان دهد که محتوای شما تازه است. در نهایت، محتوای تازه‌شده را در کانال‌های بازاریابی خود تبلیغ کنید تا هم به مخاطبان جدید و هم به مخاطبان فعلی دسترسی پیدا کنید.

۷. زمانی را به ترفیع اختصاص دهید

این نکته مستقیماً با اهمیت اختصاص تلاش قابل توجه برای تبلیغ محتوای شما در منابع مختلف ترافیک مرتبط است. برای هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، آن را به طور گسترده تبلیغ کنید. به عنوان مثال، اگر یک ویدیو ایجاد می کنید، چرا انتشار آن را فقط به یک پلتفرم محدود کنید؟ اگر با هویت پلتفرم مطابقت دارد، آن را در  YouTube، Vimeo، Facebook، TikTok  و البته در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.

برای تبلیغ محتوای خود زمان بگذارید. هرچه تلاش بیشتری برای این کار انجام دهید، افراد بیشتری پیام شما را کشف کرده و با برند شما درگیر خواهند شد—بدون نیاز به تبلیغات پولی. ایجاد ترافیک ارگانیک نیازمند زمان، تحقیق و ثبات در ایجاد محتوای ارزشمند برای مخاطبان هدف شما است. با این حال، همه کار سخت ارزشمند است زیرا نتایج ثابت، مقیاس پذیر و طولانی مدت را به همراه دارد.

جمع بندی

اگر صفحات وب شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشند، شانس شما برای جذب ترافیک ارگانیک به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به همین دلیل است که درک و پیاده سازی تکنیک های اولیه سئو بسیار مهم است.

انتهای مطلب/ منبع