این راهنما هشت حوزه را شناسایی می کند که می توانید تلاش های بهینه سازی خود را برای بهبود ROI متمرکز کنید.

۱. روی تاکتیک های قیف بالایی سرمایه گذاری کنید

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان بیش از حد روی معیارهای تبدیل آخرین کلیک و درآمد متمرکز می‌شوند و تاکتیک‌های پایین‌تری را انتخاب می‌کنند. زمانی که سرمایه گذاری خود را در تاکتیک های آگاهی بیشتر کاهش دادیم، شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی کارایی کلی یک برند پوشاک بودیم. زمانی که ما خرج کردیم بلافاصله معکوس شد. با این حال، نقطه ای وجود خواهد داشت که در آن بازدهی کاهش می یابد، بنابراین مهم است که افزایش های تدریجی کوچکتری انجام دهید تا بتوانید تأثیر کلی را اندازه گیری کنید.

۲. بر روی انواع مختلف کمپین اجرا کنید

به راحتی می توانید از جدیدترین و بهترین های Google چشم پوشی کنید، اما مانند ۴۰۱K شما، تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود ضروری است. ممکن است ادعاهایی وجود داشته باشد مبنی بر اینکه کمپین های خاصی همه چیز را شامل می شوند و می توانند جایگزین بسیاری از انواع کمپین فعلی شما شوند و در عین حال مکمل کمپین های کلمات کلیدی، به ویژه حداکثر عملکرد و خرید باشند. با این حال، همیشه برای آزمایش چیزها برای خودتان وقت بگذارید. Google کمپین‌های جدید را به تدریج راه‌اندازی می‌کند و تبلیغ‌کنندگان باید با اتخاذ تدریجی این نوع کمپین‌های جدید، همین روند را دنبال کنند.

۳. یک استراتژی مخاطب برای کسب و کار و اهداف خود داشته باشید

تقسیم بندی حداقل مشتریان جدید و بازگشتی تا زمانی که حجم کافی وجود داشته باشد، به افزایش عملکرد کلی کمک می کند. این به شما امکان می‌دهد بودجه را به مناطقی با عملکرد بالاتر هدایت کنید و در صورت استفاده از استراتژی‌های پیشنهاد خودکار، به شما امکان می‌دهد اهداف جداگانه‌ای را در مناطقی که معمولاً عملکرد متفاوتی دارند تعیین کنید. برای مثال، ROAS  قوی‌تر از مشتریان بازگشتی و پایین‌تر از مشتریان جدید.

همچنین بخوانید:   استراتژی های اثبات شده برای نوشتن ایمیل های ارتباطی که نتیجه می گیرند

۴. بخش های خود را در جای مناسب خود نگه دارید

به طور مشابه برای مخاطبان، وقتی گوگل به ما می‌گوید کمپین‌ها را ادغام کنید، داشتن سطحی از تقسیم‌بندی ارزش دارد. به عنوان مثال، اگر برندهای دیگر را بفروشید و با آن شرایط پیشنهاد دهید، آن ها می توانند کلمات کلیدی گران تری باشند و اگر با سایر عبارات غیر برند گروه بندی شوند، ممکن است بودجه شما را کاهش دهند.  راهی برای بخش‌بندی پیدا کنید که برای شما مفید باشد. خواه حاشیه سود، نوع محصول، قیمت، و غیره. این امکان تجزیه و تحلیل سریع‌تر را فراهم می‌کند.

۵. به اتوماسیون تکیه کنید

این ممکن است متناقض به نظر برسد، اما پیش بروید و اتوماسیون را اتخاذ کنید. مطمئناً، ما به‌عنوان بازاریاب می‌خواهیم در صورت امکان، آنچه را که می‌توانیم کنترل کنیم، اما اتوماسیون اینجا باقی می‌ماند و تنها رواج بیشتری خواهد یافت.  اتوماسیون را بپذیرید و بیاموزید که چگونه آن را برای شما کارآمد کنید، به طوری که وقتی Google به ناچار آن را به طور کامل به ما تحمیل می کند، از قبل از منحنی جلوتر باشید. اگر هنوز نیاز به استفاده از استراتژی های پیشنهادی دارید، این کار را انجام دهید.

۶. اسناد مبتنی بر داده را در نظر بگیرید

اگر این کار را نکرده اید، وقت آن رسیده است که به اسناد مبتنی بر داده (DDA) نگاهی بیاندازید. تغییر تنظیمات اسناد یک تغییر بزرگ و ترسناک است، مانند ترک شغل خود به عنوان مدیر تبلیغات برای تبدیل شدن به یک کمیک ایستاده.  اما مانند اتوماسیون و تمایل گوگل به تغییرات اجباری، زمان زیادی است که گوگل صرفاً به این یا چیزی مشابه حرکت کند، همانطور که مشاهده می‌شود مدل‌های انتساب با کلیک اول، خطی، زوال زمانی و موقعیت‌محور را متوقف می‌کنند.

همچنین بخوانید:   چرا کسب و کار شما باید بازگشت سرمایه سئو را اندازه گیری کند؟

۷. خلاقیت خود را مشخص کنید

موفقیت بیشتر از نحوه تنظیم کمپین ها و هدف گذاری شماست. خلاقیت می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و حرکت به سمت کمپین‌های تلفیقی‌تر می‌تواند کشف این موضوع را کمی چالش‌برانگیزتر کند. خلاقیت ایده آل باید تا حد امکان خاص باشد. سپس، می‌توانید به هوش مصنوعی Google اجازه دهید مرتبط ‌ترین ترکیب از سرفصل‌ها و توضیحات را برای جستجو ارائه کند. در مورد نمایشگر، روی خلاقیت‌هایی که به‌صورت فصلی به‌روزرسانی می‌شوند تمرکز کنید که از محصولات پرفروش و به طور مرتب موجود در انبار استفاده می‌کنند و آنها را در حال استفاده نشان می‌دهند.

 تصاویر سبک زندگی عالی کار می کنند. به عنوان یک خریدار هیچ چیز بدتر از دیدن یک تبلیغ نمایشی با چیزی نیست که فقط می خواهید روی آن کلیک کنید و در سایت فروخته شده است. این همچنین منجر به هدر رفتن سرمایه برای بازاریاب می شود. اگر تا حد امکان کارآمد نباشید و بودجه را به جایی که بیشترین سود را برای کل کسب و کار دارد فشار دهید، هیچ یک از اینها مهم نیست. آن محصولات، زمان‌ها و افراد ناکارآمد را از کمپین‌های خود حذف کنید.

۸. موارد اضافی را تا جایی که می توانید محدود کنید

نمی توان انکار کرد که ما با برخی عدم اطمینان اقتصادی و بودجه های بازاریابی محدودتر مواجه هستیم. این زمان برای یافتن مناطقی است که به آن قوی عمل نمی کنند و بیشتر به مناطقی که این کار را انجام می دهند متمایل شوید.  ما شاهد حرکت محصولات کم‌هزینه و فروش بهتر از همیشه هستیم. مردم می‌خواهند خرید کنند اما می‌خواهند این کار را به روشی آگاهانه‌تر انجام دهند.

همچنین بخوانید:   چرا سئو هنگام فروش آنلاین محصولات مهم است؟

بعلاوه، محصولات فروش تعدادی از بهترین اعداد جذب مشتری جدید را برای برنامه‌هایی که مدیریت می‌کنیم را به همراه داشته است. آنها را به تخفیف اضافه کنید تا برای کالاهای با قیمت کامل برگردند.  اکنون زمان بسیار خوبی برای اطمینان از همسویی اهداف شما با اهداف کسب و کار است. به ارزش مادام العمر (LTV) و بهای تمام شده کالا (COGs) نگاه کنید و مطمئن شوید که بازده هزینه تبلیغات (ROAS) یا هزینه جذب مشتری (CAC) اهدافی را که هنوز هم سودآوری شما را هدف قرار داده اید، نشان می دهد.

تطبیق استراتژی PPC خود برای حداکثر عملکرد بودجه

به طور کلی، نکته کلیدی یافتن یک تعادل خوب بین ساختاری است که از اهداف کسب و کار شما پشتیبانی می کند و آنچه Google به ما می گوید بهترین شیوه ها هستند.  ممکن است کمی آزمون و خطا نیاز داشته باشد، اما اگر بتوانید با استفاده از بینش ها و توصیه های بالا این کار را انجام دهید، می توانید کارایی خود را بهبود بخشیده و کسب و کار خود را توسعه دهید.

انتهای مطلب/ منبع