نوشتن محتوای آزاد می تواند یک راه عالی برای کار از راه دور و در عین حال کسب درآمد خوب باشد. اگر مهارت‌های املایی و گرامر قوی، همراه با خلاقیت، سازگاری و نگاه دقیق به جزئیات دارید، این حرفه ممکن است برای شما مناسب باشد. آیا همیشه در مورد دستور زبان و املای خود کوشا بوده اید؟ آیا در بیان مختصر و مؤثر افکار خود بر روی کاغذ مهارت دارید؟ آیا شما یک خود شروع کننده هستید؟ اگر چنین است، نوشتن محتوای آزاد ممکن است برای شما مناسب باشد.

نوشتن آزاد به شما این امکان را می دهد که از راه دور کار کنید، ساعات کاری خود را تنظیم کنید و انتخاب کنید که چقدر می خواهید کار کنید. برای کسب‌وکارها، استفاده از نویسندگان محتوای آزاد به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای با کیفیت بالا برای وب‌سایت، وبلاگ و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بدون هزینه یک کارمند تمام وقت به دست آورید. با کار با یک فریلنسر، می توانید به طور موثر تولید محتوای خود را افزایش دهید و در عین حال بودجه خود را با نیازهای محتوای خود هماهنگ کنید.

چگونه به عنوان یک فریلنسر محتوا بنویسم؟

نوشتن محتوای آزاد با یافتن یک یا چند مشتری آغاز می شود که می تواند به روش های مختلف انجام شود. شما می توانید به کسب و کارهای کوچک در منطقه محلی خود یا آنلاین نزدیک شوید و خدمات خود را ارائه دهید. گزینه دیگر این است که به عنوان نویسنده به شرکت های تولید محتوا درخواست دهید. این شرکت‌ها فرآیند یافتن کار آزاد را ساده می‌کنند و به صورت‌حساب و جمع‌آوری با مشتریان رسیدگی می‌کنند. با این حال، بیشتر این خدمات ممکن است درصدی از درآمدتان را در پلتفرم از شما دریافت کنند.

همچنین بخوانید:   راهنمای SEO برای صنعت خودرو

محتوای آنلاین با مقالات سنتی روزنامه یا مجلات متفاوت است. محتوای وب سایت باید به راحتی قابل اسکن باشد تا دامنه توجه بسیار کوتاه کاربران اینترنت را در خود جای دهد . این مستلزم نوشتن پاراگراف‌های مختصر، استفاده از زیرعنوان‌های واضح، و ترکیب نقاط یا فهرست‌ها برای برجسته کردن اطلاعات کلیدی در مقاله است.

کدام نوع نوشتن محتوا بیشترین هزینه را دارد؟

انواع مختلفی از محتوا نویسی وجود دارد، از جمله وبلاگ ها، مقالات، بیانیه های مطبوعاتی، مقالات سفید، کتاب های الکترونیکی و مطالعات موردی.  به طور کلی، نویسندگان محتوا با کلمه حقوق می گیرند، بنابراین هر چه قطعه طولانی تر باشد، هزینه بیشتری دارد. با این حال، پروژه‌های خاص، به‌ویژه پروژه‌هایی با طول قابل توجهی مانند کتاب‌های الکترونیکی، بر اساس پروژه پرداخت می‌شوند. سطح مهارت، تخصص در یک صنعت و تجربه نیز بر مبلغی که مشتری مایل است به نویسنده محتوا بپردازد تأثیر می گذارد.

آیا نویسندگی آزاد قانونی است؟

توجه داشته باشید که کلاهبرداری های زیادی در اینترنت وجود دارد که نویسندگان آزاد را هدف قرار می دهند. برخی شامل فروش مطالب آموزشی بی‌ارزش به فریلنسرهای جدید هستند، در حالی که برخی دیگر به نظر مشروع هستند، اما پس از ارسال فاکتور، پرداخت نمی‌کنند و برخی دیگر شما را تشویق می‌کنند که به صورت رایگان بنویسید، که نوید بخش «در معرض دید» مخاطبان زیادی است.

یک محتوا نویس به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

برای اینکه یک نویسنده محتوا موفق باشید، باید از گرامر و املای صحیح تسلط داشته باشید و همچنین بتوانید مختصر و در مورد موضوع بنویسید . برخلاف نوشتن خلاق، نیازی نیست که بتوانید توصیفات گلدار یا خطوط طرح پویا بسازید. فقط باید بتوانید جملات ساده ای بسازید که به راحتی خوانده شوند و ارتباط موثری برقرار کنند. بهترین نویسندگان محتوای آزاد نیز خود شروع کننده هستند و می توانند بدون نظارت ناظر بر روی شانه های آنها ضرب الاجل ها را رعایت کنند.

همچنین بخوانید:   راهنمای بهینه سازی محتوا

نویسندگان محتوای خوب همچنین می توانند با شخصیت های مختلف مشتری کار کنند و دستورالعمل های مکتوب را به دقت دنبال کنند. در نهایت، برای نویسندگان محتوا مفید است که بتوانند از انتقاد سازنده برای بهبود کار خود استفاده کنند بدون اینکه نظرات ویراستاران و مشتریان را شخصاً دریافت کنند.

انتهای مطلب/ منبع