به لطف گزینه هایی مانند ChatGPT و Bing Chat، کاربران وب امروزی به خوبی با فناوری هوش مصنوعی مدرن آشنا هستند. اکنون تجربه مولد جستجوی جدید گوگل نیز بخشی از این ترکیب است. اما Search Generative Experience چیست و چگونه بر پیشرفت سئو تاثیر می گذارد؟

هنگامی که مردم مفهوم یک موتور جستجو را به تصویر می کشند، این گوگل است که بلافاصله و با دلیل موجه به ذهن خطور می کند. گوگل از زمان تأسیس خود در سپتامبر ۱۹۹۸، استانداردهایی را برای فناوری جستجوی آنلاین تعیین کرده است. الگوریتم اکنون معروف گوگل همان چیزی بود که در ابتدا به آن برتری نسبت به رقبا داد و آن را به تسلط بر بازار رساند. امروزه، بهینه‌سازی موتورهای جستجو به دنبال یافتن راه‌هایی برای رضایت بهتر آن الگوریتم و در نتیجه رسیدن به رتبه‌های بالاتر SERP است.

تجربه مولد جستجو چیست؟

گوگل مدتی است که از نظر فنی بخشی از هوش مصنوعی مولد بوده است. در اوایل سال ۲۰۲۳، غول موتور جستجو Bard را اعلام کرد که پاسخ خود به ChatGPT بسیار محبوب است. مانند  ChatGPT، Bard  همه نوع پاسخ های مبتنی بر هوش مصنوعی را به کاربران در همه جا ارائه می دهد.

در حال حاضر، Google SGE  یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به رابط جستجوی Google اضافه شده است که همه آن را می‌شناسند و دوست دارند. این فناوری از قدرت فناوری هوش مصنوعی مولد پیشرفته برای بهبود نتایج جستجو، ارائه مرورهای اجمالی مفید SERP و ساده‌سازی فرآیند مرور وب استفاده می‌کند. تاکنون، کاربرانی که Google SGE را امتحان کرده اند می توانند:

  • در یک نگاه به مرور کلی یک موضوع جستجو دسترسی داشته باشید که به راحتی در بالای SERP نمایش داده می شود
  • به سرعت بخش هایی از یک صفحه وب را که بیشترین ارتباط را با سؤال آنها دارد شناسایی کنید
  • روش‌های جدید طرح سؤال برای Google را کاوش کنید، مشابه آنچه که قبلاً با  ChatGPT، Bing Chat  یا Google Bard  امکان‌پذیر است.

چگونه SGE گوگل می تواند بر سئو تاثیر بگذارد؟

از آنجایی که هنوز در مراحل آزمایشی خود است، هیچ کس نمی تواند دقیقاً بگوید Google SGE چگونه سئو را تغییر می دهد . اما همانطور که در مورد هر تغییری در جستجوی نمادین گوگل وجود دارد، مطمئناً دور دیگری از تغییرات بزرگ در پیش است. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از احتمالات داریم.

SGE ممکن است رتبه بندی برای کلمات کلیدی استاندارد مبتنی بر سوال را دشوارتر کند

همچنین بخوانید:   راهنمای گوگل آنالیتیکس 4

همانند سایر ویژگی‌های Google SERP که اخیراً معرفی شده‌اند (مانند  Rich Snippets، فقط یکی را نام ببریم، ​​هدف اصلی Search Generative Experience  ساده‌سازی نتایج جستجو و آسان‌تر کردن پاسخ به سؤالات است. همانند راه‌حل‌های chatbot مانند ChatGPT یا نسخه‌های اخیر Google Bard ، عکس‌های فوری SGE SERP اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اما این اسنپ شات ها به طور قابل توجهی آموزنده تر از ریچ اسنیپت ها هستند، بنابراین ممکن است برای کسانی که به دنبال پاسخ های ساده برای سوالات رایج هستند، بدون کلیک بر روی یک نتیجه SERP، به آنچه نیاز دارند، دست یابند. این احتمالاً رتبه بندی برای کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال را بسیار دشوارتر می کند، یا حداقل زمانی که سؤالات ساده هستند، چنین خواهد بود.

دستیابی به رتبه بندی برتر SERP اهمیت بیشتری پیدا می کند

اگرچه دستیابی به بالاترین رتبه ممکن SERP همیشه مهم بوده است، بازاریابان دیجیتال می توانند انتظار داشته باشند که اکنون که SGE  بخشی از این ترکیب است، اهمیت بیشتری پیدا کند. در حال حاضر، سه تا پنج نتیجه برتر می توانند به عنوان بخشی از یک عکس فوری هوش مصنوعی تولید شده ظاهر شوند – چیزی که اگر یکی از آنها مال شما باشد بسیار سودمند خواهد بود.

در آینده، اهداف سئو ممکن است از دستیابی به پنج نتیجه برتر سنتی به تبدیل آن به یک عکس فوری SGE تغییر کنند، زیرا این امر دید برتری را ارائه می دهد. این هدف در مواردی که عکس فوری به اندازه کافی به سؤال کاربر پاسخ می دهد، بسیار مهم است و به طور مؤثر نیاز به پیمایش بیشتر را از بین می برد.

مراقب هدف جستجو نیز باشید تا اهمیت بیشتری پیدا کند

درک هدف کاربر برای مدتی است که بخش مهمی از ایجاد یک کمپین سئو موثر بوده است. اما با وجود SGE در اطراف، احتمالاً همچنان مهم تر می شود. تاکنون، عکس‌های فوری تولید شده واقعاً این موضوع را ثابت کرده‌اند، با هر پیوند برجسته مشابه یا یکسان با بالاترین رتبه‌بندی نتایج . به نظر می‌رسد که رتبه اعتباری بالا احتمال دریافت توصیه‌ای شامل عکس فوری را نیز افزایش می‌دهد. متخصصان سئو، بازاریابان دیجیتال، صاحبان برند به طور یکسان باید خود را آماده کنند تا با جدیت بیشتر روی هر دو عامل تمرکز کنند، اگر در مورد حفظ در صدر هستند، زیرا تجربه مولد جستجو همچنان در حال تکامل است.

همچنین بخوانید:   14 موتور جستجوی جایگزین گوگل

تطبیق استراتژی SEO خود با آینده مبتنی بر هوش مصنوعی

اگرچه Search Generative Experience در حال حاضر راه حلی مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی لبان همه است، اما این تنها راه حلی است که بازاریابان دیجیتال باید به آن فکر کنند. رابط‌های هوش مصنوعی مانند  ChatGPT، Bard، و دیگران اینجا هستند تا بمانند. همه آنها می توانند دارایی های باورنکردنی باشند اگر استراتژی های سئوی خود را بر این اساس ایجاد کنید. در اینجا چند تاکتیک کلیدی برای امتحان کردن در حین حرکت به جلو آورده شده است.

از هوش مصنوعی برای طوفان فکری موضوعات و قالب بندی محتوا استفاده کنید

به همان اندازه که برنامه‌هایی مانند ChatGPT می‌توانند کل پست‌ها یا مقاله‌های وبلاگ را در چند ثانیه ایجاد کنند، تاثیرگذار است، اما نویسندگان انسانی هنوز در اینجا برتری دارند. از این گذشته، یک ربات هوش مصنوعی نمی تواند از روی تجربه عملی صحبت کند، نتایج هنوز به شدت مستعد خطاهای واقعی هستند.

با این حال، هوش مصنوعی به راحتی می تواند حدس و گمان را از وظایفی مانند طوفان فکری برای کمپین تولید محتوای شما حذف کند. همچنین می‌تواند فرآیند تهیه پیش‌نویس برای کار را ساده‌تر کند. فقط مطمئن شوید که ابزار قابل اعتمادی مانند جادوگر محتوای هوش مصنوعی Rock Content را برای بهترین نتایج انتخاب کنید.

جلسات تحقیق کلمات کلیدی خود را با هوش مصنوعی افزایش دهید

مانند طوفان فکری موضوعی، هوش مصنوعی می‌تواند زمان زیادی را از کارهایی مانند یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین شما بگیرد. همه چیز در مورد این است که بدانید چگونه به یک جلسه تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی نزدیک شوید تا آنچه را که از آن می خواهید به دست آورید.

با ارائه یک ابزار هوش مصنوعی مکالمه مانند ChatGPT یا Bard با اطلاعات اولیه در مورد کسب و کار خود و درخواست پیشنهادات شروع کنید. همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از کلمات کلیدی را که قبلاً هدف قرار داده‌اید ارائه کنید و پیشنهادات بیشتری را درخواست کنید. فقط مطمئن شوید که اعداد و داده های جستجو را برای انتخاب های خود قبل از افزودن آنها به استراتژی سئوی فعلی خود تأیید کنید.

اطمینان حاصل کنید که واقعاً مخاطب خود را می شناسید

به یاد داشته باشید، درک هدف جستجو در حال حاضر برای سئو بسیار مهم است. با این حال، Search Generative Experience احتمالاً این موضوع را بیشتر خواهد کرد. با این اوصاف، هر بازاریاب دیجیتال باید کاملاً مطمئن شود که در هیچ جنبه ای از شناخت واقعی مخاطبان هدف خود نمی خوابد.

همچنین بخوانید:   10 تکنیک برای افزایش ترافیک وبلاگ شما در 2024

تحقیقات مستمری در مورد جمعیت شناسی هدف خود و همچنین هر جمعیتی که ممکن است در آینده علاقه مند به استفاده از آن باشید، انجام دهید. در مورد موضوعاتی که برای آنها مهم است آگاه باشید. از ابزارهایی مانند پرسونای خریدار استفاده کنید تا به تیم تولید محتوا کمک کنید تا با طرز فکر مشتری ایده آل خود نیز ارتباط برقرار کند. مطمئن شوید که به طور منظم و مستقیم با خوانندگان و مشتریان واقعی خود در ارتباط باشید. در رسانه های اجتماعی با آنها درگیر شوید و آنها را تشویق کنید تا نظرسنجی های رضایتمندی را کامل کنند. از آنها پیشنهاداتی بخواهید که بتوانید اجرا کنید.

از هوش مصنوعی برای اصلاح محتوای موجود استفاده کنید

  • ابزارهایی مانند ChatGPT همچنین می‌توانند راه‌های عالی برای بهبود یا ارزیابی مجدد برخی از محتوایی که قبلاً دارید ارائه دهند. نمونه هایی از نحوه استفاده از هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای اصلاح محتوا شامل موارد زیر است:
  • از هوش مصنوعی بخواهید که مترادف ها و متضادهای عالی برای کلمات رایج پیشنهاد کند
  • درخواست کمک برای تجلی ایده‌های عالی – مانند درخواست پیشنهادات در مورد زیرعنوان‌های اضافی برای افزودن به فهرست برای تجدید محتوا
  • پیشنهادهای زبانی را کاوش کنید که می‌تواند محتوای شما را متقاعدکننده‌تر، جذاب‌تر یا مرتبط‌تر با لحن انتخابی‌تان کند.

وقتی نوبت به کیفیت محتوا می رسد، سطح بالاتری داشته باشید

با یا بدون ابزارهایی مانند Google SGE در صحنه، کیفیت و اصالت محتوا همیشه بسیار مهم خواهد بود. بله الان مهمه اما در آینده، باید بتواند بیش از ابزارهایی مانند عکس‌های فوری جستجوی Generative Experience به تنهایی ارائه دهد، بنابراین اکنون روی ارتقاء سطح کار کنید.

به یاد داشته باشید، تمرکز بر محتوای منحصر به فرد و هدفمند احتمال ظاهر شدن شما به عنوان یک پیشنهاد فوری را افزایش می دهد. هرچه محتوا بهتر باشد، احتمال اینکه کاربر جستجوگر به جای خواندن نتیجه عکس فوری و ادامه دادن، روی آن کلیک کرده و آن را بررسی کند، بیشتر می شود.

جمع بندی

با روشی که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google’s Search Generative Experience در صحنه منفجر شده‌اند، قابل درک است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال هنوز کاملاً مطمئن نیستند که از آنها چه تصمیمی بگیرند. اما وقتی عاقلانه و به درستی با نبوغ انسانی ترکیب شود، هوش مصنوعی واقعا می تواند به ارتقای برند شما به سطح بعدی کمک کند.

انتهای مطلب/ منبع