تبلیغ‌کنندگان موفق، نسل اول بازاریابی را به‌عنوان یک محرک درآمد می‌بینند، نه فقط یک محرک. در برخی موارد، ما می توانیم مانند یک کسب و کار الکترونیک عمل کنیم. هر کسب ‌و کاری متفاوت عمل می‌کند و در برخی موارد، تبلیغ‌کنندگان ممکن است با محدودیت‌های محصول Google  اشتباه کنند یا به دلیل عدم تصمیم‌گیری فلج شوند. همه سرنخ ها یکسان ایجاد نمی شوند. گوگل می‌تواند باعث افزایش حجم سرنخ‌ها شود، اما کیفیت و ارزش ذاتی این سرنخ‌ها متفاوت است.

 نکته کلیدی این است که به گوگل بگویید چگونه سرنخ های شما از نظر ارزش با کسب و کار شما متفاوت است. گوگل در مورد جزئیات کمتر شده است. هدف گیری محکم و ساختارهای دانه ای حجم مورد نیاز برای رشد مداوم را در اختیار شما قرار نمی دهد.  به قدرت حداکثر عملکرد فکر کنید و تطابق گسترده فکر کنید اگر ما فقط به سمت مشتریان با کیفیت بالا و ارزش بالا بهینه سازی می شدیم. تا حد امکان از داده ها برای راهنمایی راه حل های هوش مصنوعی گوگل استفاده کنید.

۶ مرحله برای رسیدن به سرنخ های با کیفیت بالا در تبلیغات گوگل

۱.همسویی داخلی بر روی اهداف کسب و کار

همه باید در جهت اهداف یکسانی تلاش کنند. اغلب، ما از مدیریت می شنویم که هدف امسال افزایش ۲۵ درصدی سودآوری است در حالی که تیم بازاریابی وظیفه دارد بدون توجه به کیفیت یا ارزش آن سرنخ ها، با افزایش ۲۵ درصدی سرنخ ها، تیم فروش را تغذیه کند.

۲. نقشه سفر منجر به فروش

مسلماً این مهمترین مرحله در این فرآیند است.  وقت گذاشتن برای ارزیابی دقیق این موضوع، آنچه را که در مأموریت ما برای نزدیک‌تر شدن به درآمدزایی ممکن است، آگاه می‌کند. طوری رفتار کنید که انگار یک مشتری بالقوه هستید و نقاط تماس آنلاین و آفلاین را تا مرحله درآمد ترسیم کنید. یک تکه کاغذ بردارید. همچنین می توانید این کار را در صفحه گسترده یا Google Doc انجام دهید. موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • میانگین زمان بین هر مرحله برای اطلاع از اینکه آیا امکان بهینه سازی این به عنوان یک اقدام تبدیل وجود دارد یا خیر.
  • میانگین حجم تبدیل ماهانه برای هر مرحله.
  • میانگین نرخ تبدیل (CvR) بین هر مرحله به شما امکان می‌دهد اگر از این مسیر پایین بروید، مقدار استاتیک را تعیین کنید.

فاز ۳: انتخاب نقطه بهینه سازی

این همه در مورد ارائه اطلاعات بیشتر به Google در مورد ظاهر خوب است تا به Smart Bidding اجازه دهد در زمان حراج تصمیم بگیرد. در اینجا موارد کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

تازگی داده ها

از نظر فنی، گوگل می‌تواند اقداماتی را که ۹۰ روز پس از کلیک انجام می‌شوند، بهینه کند. با این حال، حراج ممکن است کاملا متفاوت باشد، و دوره یادگیری بسیار طولانی خواهد بود.  توصیه این است که نسبت به هر چیزی که بعد از ۱۴ روز اتفاق می افتد بهینه سازی نکنید. داده های جدیدتر بهتر است، اما تصمیم بگیرید که آیا تازه بودن داده ها ارزش فداکاری برای سرنخ های با کیفیت بسیار بالاتر را دارد یا خیر.

حجم تبدیل

از نظر فنی، Google  می‌تواند از کنش‌های تبدیلی استفاده کند که بیش از ۱۵ در یک دوره ۳۰ روزه دارند. اما هر چه بیشتر، بهتر است.

آیا واردات تبدیل آفلاین برای کسب و کار شما امکان پذیر است؟

ارزیابی کنید که آیا سرمایه گذاری (زمان و پول) ارزش آن را دارد یا خیر. CRM  همچنین سؤالاتی در مورد اینکه آیا پس از اجرایی شدن کامل قانون خدمات دیجیتال در سال ۲۰۲۴ همچنان راه حلی قابل اجرا خواهد بود وجود دارد. مقادیری را برای تمایز بین اقدامات تبدیل و یا هر سرنخ جداگانه اختصاص دهید. راه های متعددی برای این کار وجود دارد:

  • مقادیر استاتیک
  • امتیازدهی پیشرو.
  • ارزش های پویا
  • LTV  پیش بینی شده
  • ارزش های سود

۴. برای استفاده از این داده‌های اضافی، از مناقصه هوشمند Google استفاده کنید

مهم است که بدانید چگونه از این استراتژی‌های پیشنهادی برای بیشترین مزیت خود استفاده کنید. چند نکته را باید در نظر داشت:

حجم تبدیل

ROAS هدف (tROAS) همچنان دارای آستانه ۱۵ تبدیل در سطح حساب است. از Maximize Conversion Value تا رسیدن به ۵۰ استفاده کنید.

تست

اگر حجم‌ها را دارید، با استفاده از آزمایش‌های کمپین، بررسی کنید که قیمت پیشنهادی با مناقصه مبتنی بر تبدیل چگونه است. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که اهداف روشنی در ذهن دارید. خوب برای شما چگونه به نظر می رسد؟

در آغاز انتظار کمی نوسان داشته باشید

انتقال به یک استراتژی پیشنهادی جدید و یا اقدام تبدیل منجر به نوسان می شود. ترفند این است که تا حد امکان این موضوع را کاهش دهید.  درک نحوه استفاده Smart Bidding از داده‌ها در اینجا بسیار مهم است. احتمالاً در کوتاه مدت نیاز به تغییراتی خواهید داشت.

کمپین در مقابل اهداف سطح حساب

گوگل در سطح حساب می آموزد، زمانی که این فرصت به او داده می شود کمپین متقابل را انجام دهد. هدف استفاده از اهداف در سطح حساب تا جایی که ممکن است.  شرایطی وجود دارد که اهداف در سطح کمپین معنا پیدا می کنند.

۵. زمان رشد

با فرض اینکه اکنون سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری یا حداقل از با ارزش‌ترین انواع سرنخ‌هایمان دریافت می‌کنیم. زمان سرمایه گذاری فرا رسیده است. Broad Match را وارد کنید.  هنگامی که با Smart Bidding جفت می شود، شما را واجد شرایط برای درخواست های بسیار بیشتری می کند در حالی که فقط وارد حراجی هایی می شوید که احتمالاً تبدیل می شوند.  مواردی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

شفافیت

همانطور که همه ما می دانیم، گوگل جستجوهایی را که می توان در گزارش شرایط جستجو مشاهده کرد، محدود کرده است. این نباید شما را از آزمایش Broad Match منصرف کند. کلمات کلیدی منفی هنوز یک چیز هستند، اما مهمتر از آن این است که اطمینان حاصل کنیم که ما از گوگل می خواهیم که به سمت اقدامات تبدیل مناسب بهینه شود.

ارتباط خلاق مهم است

اکنون برای طیف وسیع تری از پرس و جوها واجد شرایط هستید.  بهینه‌سازی منظم تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا (RSA) تضمین می‌کند که امتیاز کیفیت برای هر درخواست تا حد امکان بالا باشد.

ساختار حساب

در حالی که Smart Bidding می تواند در سطح حساب بهینه شود، سایر محصولات هوش مصنوعی مانند RSA در سیلوها کار می کنند. داده های بیشتر برابر با عملکرد بهتر است.  گروه های تبلیغاتی تک کلمه کلیدی (SKAG) خوب نیستند.

۶. متنوع سازی

ایجاد آگاهی و توجه. این مرحله برای همه مشاغل مناسب نخواهد بود. برای برخی، این ممکن است خیلی زودتر در بلوغ دیجیتالی آنها اتفاق بیفتد.  تبلیغ‌کنندگانی که به اینجا می‌رسند، حتماً موارد زیر را در نظر بگیرند:

تغییر در تاکتیک

استفاده از یک کمپین ویدیویی یا نمایش برای بهینه سازی به سمت مشتریان واجد شرایط آفلاین بی نتیجه است. احتمالاً ترافیک کمی خواهید داشت.  به بهینه سازی به سمت یک اقدام تبدیل قیف بالاتر برای کمپین های ویدیویی و نمایشی خود نگاه کنید.  برای برخی از تبلیغ‌کنندگان این ممکن است پر کردن فرم سرنخ باشد، برای برخی دیگر ممکن است تعامل وب‌سایت باشد.

روی خلاقیت ها سرمایه گذاری کنید

این کانال ها به شما این امکان را می دهند که داستان بگویید یا به مشتریان خود آموزش دهید. از این فضا عاقلانه استفاده کنید.

تاثیر را متفاوت اندازه گیری کنید

باز هم بعید است که این کانال به همان روشی که جستجو می‌کند، پاسخ مستقیم ارائه دهد.  با استفاده از معیارهای سطح حساب، موفقیت این کانال ها را در مدت زمان طولانی تری اندازه گیری کنید.

طرحی برای موفقیت نسل اصلی در تبلیغات گوگل

به یاد داشته باشید که هر مشتری نسل اصلی متفاوت است. اهداف، سفرهای مشتری و مخاطبان شما متفاوت است، بنابراین همه چیز در اینجا برای هر کسب و کاری صدق نمی کند. ترفند این است که درک کنید چه چیزی ممکن است و چگونه از همه محصولات و استراتژی های Google Ads برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید.

انتهای مطلب/ منبع