بهینه سازی محتوا بدون شک یک تکنیک ضروری دیجیتال مارکتینگ است. اهمیت سئو در این واقعیت است که بدون داشتن رتبه مناسب در نتایج جستجو، نرخ ترافیک پایین خواهد بود. نرخ پایین ترافیک بر موفقیت کلی وب سایت تأثیر می گذارد زیرا منجر به نرخ کلیک پایین، نرخ فروش پایین و نرخ تبدیل پایین می شود. حتی اگر بیشتر بازاریابان، کارآفرینان و توسعه دهندگان سئو ارزش سئو را درک کنند، چیزی که برخی نمی دانند پیچیدگی آن است.

 این منجر به اشتباهات مکرر بسیاری می شود که فقط به بهینه سازی محتوای آنها آسیب می رساند. اطلاع از نحوه جلوگیری از اشتباهات رایج سئو می تواند در زمان و تلاش شما صرفه جویی زیادی کند. بنابراین، در اینجا چند تاکتیک مفید بهینه سازی محتوا وجود دارد که به شما کمک می کند از اشتباهات مکرر بهینه سازی دوری کنید.

۱.به طور منظم لینک های شکسته را بررسی کنید

لینک های شکسته یکی از بزرگترین نگرانی های حیوان خانگی بازدیدکنندگان وب سایت هستند. وجود لینک های شکسته در محتوای شما بر اعتبار شما تأثیر می گذارد، نرخ پرش را افزایش می دهد و در نتیجه به سئو سایت شما آسیب می رساند. به منظور جلوگیری از میزبانی لینک های شکسته در محتوای خود، به طور منظم از جستجوگر لینک شکسته استفاده کنید. بسیاری از ابزارهای عالی و قابل اعتماد جستجوگر لینک شکسته وجود دارد که می تواند این روند را سرعت بخشد. این یک روال آسان است اما برای بهینه سازی محتوای شما بسیار مهم است.

۲. از عنوان و عنوان فرعی استفاده کنید

استفاده از عنوان و عنوان فرعی اساسا یکی از بهترین تاکتیک ها برای ساختاردهی محتوای شماست. داشتن یک ساختار محتوای واضح مرتبط است زیرا بدون آن بازدیدکنندگان محتوا را طاقت فرسا و خسته کننده خواهند یافت. سرفصل ها و زیرعنوان ها محتوا را سازماندهی می کنند و به بازدیدکنندگان نشان می دهند که چه انتظاراتی از آن دارند. آنها همچنین بر خوانایی محتوا تأثیر می گذارند. زمانی که خواندن محتوا آسان‌تر باشد، بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت می‌مانند که به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای جذابی برای ارائه دارید.

همچنین بخوانید:   سئو برای برندسازی شخصی

۳. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید

همه می دانند که کلمات کلیدی یکی از نقش های مهم در سئو سایت هستند. کل هیاهو در مورد کلمات کلیدی باعث شده است که بسیاری از توسعه دهندگان سئو محتوا را با کلمات کلیدی پر کنند. باید بدانید که موتورهای جستجو توانایی تشخیص پر کردن کلمات کلیدی را دارند و هر کسی را که این کار را انجام دهد جریمه می کند. دلیل این امر این است که نگرانی اصلی موتورهای جستجو ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت به کاربران است. محتوایی که به طور غیر طبیعی مملو از کلمات کلیدی است نمی تواند باکیفیت باشد.

تراکم کلیدواژه ایده آل ۱٪ – ۲٪ است و می توانید از ماشین حساب تراکم کلمات کلیدی استفاده کنید تا مطمئن شوید که زیاده روی نکرده اید. به نحوه پخش کلمات کلیدی در محتوا توجه بیشتری داشته باشید. کلمات کلیدی باید به طور طبیعی جاسازی شوند. یک نکته مفید برای جلوگیری از محتوای پر از کلمات کلیدی این است که ابتدا کلمات کلیدی را شناسایی کنید و سپس با نوشتن شروع کنید.

۴. برون سپاری ایجاد و توسعه محتوا

مگر اینکه در مورد تخصص نوشتن و سئو خود کاملاً مطمئن باشید یا تیمی دارید که برای آن نقش مناسب است، برای خود یک آژانس پیدا کنید یا تیمی از متخصصان را جمع آوری کنید که می توانند این کار را برای شما انجام دهند. بهتر است مقداری پول برای سئوی با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا اینکه اجازه دهید ناآگاهی بهینه سازی محتوای شما را خراب کند.

همچنین بخوانید:   برای تصمیم گیری بهتر سئو چگونه از داده های بازاریابی استفاده کنیم

۵. از سرعت بارگیری خوب اطمینان حاصل کنید

اگر محتوای شما به کندی بارگذاری می شود، باید بدانید که نرخ پرش شما احتمالاً افزایش می یابد. بر اساس تحقیقات، ۴۶ درصد از مردم می گویند انتظار برای بارگذاری صفحات چیزی است که در مورد وبگردی با موبایل بیشتر از همه دوست ندارند، سطح صبر و تمرکز انسان فقط به لطف سرعت همه دستگاه های هوشمند فن آوری پایین می آید. از آنجایی که به پاسخگویی سریع عادت کرده اند، صبر و حوصله سرعت بارگذاری آهسته را از دست داده اند.

آنچه منجر به کاهش سرعت بارگذاری می شود این است:

  • میزبان غیرمسئولانه و ناکافی
  • بسیاری از درخواست های HTTP

به خاطر داشته باشید که محتوای تعاملی بیش از حد تعداد HTTP را افزایش می دهد. می توانید از تست سرعت وب سایت استفاده کنیدبرای بررسی اینکه آیا سرعت بارگذاری صفحه رضایت بخش است یا خیر. بدانید که صفحاتی که در عرض دو ثانیه بارگیری می‌شوند، میانگین نرخ پرش ۹% دارند ، در حالی که صفحاتی که بارگیری آنها پنج ثانیه طول می‌کشد دارای نرخ پرش ۳۸% هستند.

۶. در مورد مسابقه تحقیق کنید

شما می توانید از برندهای رقابتی خود چیزهای زیادی یاد بگیرید. کار موفق آنها یا تلاش بی نتیجه به شما نشان می دهد که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. منابعی که می توانید از آنها استفاده کنید وب سایت ها، وبلاگ ها، کانال های رسانه های اجتماعی یا هر کانال توزیع محتوای دیگری است.

۷. تصاویر را با دقت انتخاب کنید

همچنین بخوانید:   چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم

بصری محتوای شما را غنی می کند و آن را برای مخاطب جذاب تر و جذاب تر می کند. با این حال، این تمام کاری نیست که آنها انجام می دهند. بصری ها نیز بر رتبه محتوای شما تأثیر می گذارند. چیزی که در انتخاب تصاویر باید به آن توجه کنید این است:

  • اندازه تصویر
  • کیفیت تصویر

تصویری که خیلی بزرگ باشد سرعت بارگذاری صفحه را کاهش می دهد. از سوی دیگر، یک تصویر بی کیفیت به اعتبار وب سایت شما لطمه می زند و نرخ پرش را افزایش می دهد.

جمع بندی

هرگز کار بر روی سئوی خود را متوقف نکنید. بسیار مهم است که بهینه سازی محتوا را به عادت خود تبدیل کنید و همیشه مراقب این اشتباهات رایج در بهینه سازی باشید. حتی باتجربه‌ترین متخصصان نیز هر از گاهی دچار مشکل می‌شوند. آنچه مهم است این است که سعی کنید از اشتباه جلوگیری کنید یا آن را شناسایی و اصلاح کنید. وقتی متوجه شدید که در بهینه سازی محتوا مهارت دارید، این جنبه های مهم را فراموش نکنید. همیشه این نکات را در ذهن خود نگه دارید و اگر احساس کردید راه خود را گم کرده اید به آنها بازگردید.

انتهای مطلب/ منبع