فرض کنید یک ایده خلاقانه اپلیکیشن موبایل در ذهن دارید، از چه روش هایی برای بازاریابی بین المللی اپلیکیشن خود استفاده خواهید کرد؟ تعداد اپلیکیشن های موبایل در اپ استور و گوگل پلی روز به روز در حال افزایش است. تخمین زده می شود که ۲.۱ میلیون برنامه در گوگل پلی و حدود ۲ میلیون برنامه در اپ استور موجود است.

در واقع، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کاربران اپلیکیشن‌های موبایل را بیشتر از وب‌سایت‌ها ترجیح می‌دهند. بنابراین نیازی به گفتن نیست، رقابت با میلیون‌ها اپلیکیشن موبایل نیازمند استراتژی‌های بازاریابی عالی است. اگر هنوز در فکر راه‌هایی برای موفقیت در بازاریابی اپلیکیشن موبایل هستید، در اینجا ۵ مرحله ضروری برای دنبال کردن آورده شده است.

۱. تجزیه و تحلیل بازار و تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید 

اول از همه، با انجام یک تحلیل بازار شروع کنید. قبل از مرحله توسعه، بازیکنان کلیدی در دسته برنامه خاص خود را شناسایی کنید. از خود بپرسید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چگونه از ویژگی های برنامه شما سود می برند. علاوه بر این، یک تحقیق کامل در مورد خدمات یا محصول خود انجام دهید.

به عنوان مثال، یک تحلیل رقابتی انجام دهید. بررسی کنید که آیا برنامه شما دارای رقابت موجود است یا خیر. فرض کنید در حال راه اندازی یک برنامه ویرایش هستید. ۵ برنامه برتر رقیب خود را یادداشت کنید و لیستی از مزایا و معایب تهیه کنید. در نهایت، روی نظرات منفی رقیب خود تمرکز کنید و راه حل هایی برای بهینه سازی آنها برای برنامه خود بیابید.

۲. رتبه بندی فروشگاه App خود را افزایش دهید

مشابه سئو، بهینه‌سازی فروشگاه اپلیکیشن (ASO) فرآیند بهبود دید یک اپلیکیشن موبایل در فروشگاه اپلیکیشن و گوگل پلی است. برای افزایش دانلود اپلیکیشن، باید از ASO استفاده کنید. استراتژی عالی ASO در واقع می تواند برنامه تلفن همراه شما را از صفر به رتبه بندی در صفحه اول فروشگاه های برنامه ارتقا دهد. از آنجایی که کاربران برنامه شما را در فروشگاه ها جستجو می کنند، باید توضیحات کامل برنامه را با کلمات کلیدی غنی بنویسید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از سودمندترین مراحل در استراتژی ASO شماست. همانطور که گفته شد عناوین و توضیحات برنامه غنی از کلمات کلیدی شما یکی از دلایل اصلی دانلودهای زیاد برنامه شما هستند.

۳. داستان سرایی و بازاریابی محتوا

داستان سرایی باید در اولویت استراتژی بازاریابی اپلیکیشن شما نیز باشد. گفتن یک داستان می تواند از طریق محتوا، وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدئو یا حتی موشن گرافیک باشد باشد . در واقع، ارائه داستان برای وبلاگ نویسی و ایجاد ویدیو آسان است، اما مهمتر از همه، داستان شما باید جذاب باشد تا ارتباطی با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

برای اهداف وبلاگ نویسی، برنامه تلفن همراه شما باید یک وب سایت داشته باشد، زیرا بیشتر محتوای استراتژیک شما در اینجا خواهد رفت. علاوه بر این، جدا از ASO، هنر داستان سرایی نیز به سئوی خوب برای وب سایت اپلیکیشن موبایل شما نیاز دارد. اگر می خواهید URL برنامه شما در صفحه اول نمایش داده شود گوگل ، از بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

۴. در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید

شکی نیست که اکثر کاربران بالقوه شما به صورت روزانه در شبکه های اجتماعی حضور دارند. داشتن پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا لینک‌دین مطمئناً حضور آنلاین برنامه شما را گسترش می‌دهد. بیشتر محتوای خلاقانه شما به ویژه اینفوگرافیک ها، ویدیوهای تبلیغاتی یا موشن گرافیک ها باید در پلتفرم های رسانه های اجتماعی قرار بگیرند. علاوه بر این، باید از تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی مانند اجرای یک تبلیغ فیس بوک یا حتی استفاده از تبلیغات گوگل و شبکه های تبلیغاتی محلی برای افزایش رتبه ارگانیک خود بهره مند شوید.

سرمایه گذاری در تبلیغات پولی به ایجاد مخاطبین گسترده تر کمک می کند و بنابراین شما این فرصت را خواهید داشت که گروه های خاص و کاربران خاص را هدف قرار دهید. علاوه بر این، می توانید از کلیک های PPC و PPD در صفحات رسانه های اجتماعی خود حمایت مالی کنید .  PPC  و PPD مخفف pay-per-click و pay-per-download هستند، مدلی از بازاریابی دیجیتال که در آن هر بار که یکی از تبلیغات شما کلیک می شود یا توسط کاربر دانلود می شود، هزینه ای را پرداخت می کنید. اساساً، این راهی برای خرید بازدید از وب سایت برنامه تلفن همراه شما است.

۵. با اینفلوئنسرها تماس بگیرید

آیا می دانستید که می توانید اپلیکیشن موبایل خود را از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ رشد دهید؟ اینفلوئنسر مارکتینگ همه چیز در مورد تأثیرگذاری بر کاربران در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. اینفلوئنسر فردی با فالوورهای زیادی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که مخاطبان عمیقی دارد. به طور معمول، این تأثیرگذاران افراد مشهور یا افراد ساده ای هستند که توصیه هایی را برای یک محصول یا خدمات ارائه می دهند.

امروزه بسیاری از دارندگان اپلیکیشن موبایل از اینفلوئنسر مارکتینگ سود می برند. در واقع، ۶۰٪ از مشتریان بالقوه زمانی که توسط یک تأثیرگذار توصیه می شود، برنامه های تلفن همراه را دانلود می کنند. با این حال، یک عامل مهم، فراموش نکنید که اینفلوئنسر مناسب را برای توصیه اپلیکیشن خود انتخاب کنید. از آنجا که انتخاب نکردن مناسب منجر به نتایج منفی خواهد شد، بنابراین کمپین بازاریابی تأثیرگذار شما شکست خواهد خورد.

جمع بندی

بازاریابی همه چیز است. دنبال کردن مراحل درست برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل، معیارهای شما را افزایش می دهد و نرخ تبدیل اپلیکیشن شما را افزایش می دهد. آخرین اما نه کم اهمیت ترین، همیشه به خاطر داشته باشید که اجرای یک استراتژی بازاریابی موفق نیاز به اجرای عالی، تاکتیک های هوشمندانه و اهداف بازاریابی قابل دستیابی دارد.

انتهای مطلب/ منبع