کاهش نرخ پرش، دریافت بک لینک و افزایش سرعت صفحه برخی از مرتبط ترین اهدافی هستند که کسب و کار شما باید به دنبال آنها باشد. در طول سال‌های گذشته، چشم‌انداز بهینه‌سازی موتورهای جستجو به طور مداوم تکامل یافته و پیچیدگی آن افزایش یافته است. با توجه به نقش محوری آن در استراتژی های بازاریابی دیجیتال، نادیده گرفتن اهداف سئوی شما می تواند بر تلاش های بلندمدت بازاریابی شما تأثیر منفی بگذارد.

هدف اصلی یک موتور جستجو چیست؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در کسب و کار کمک به کاربران خود برای یافتن اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات، تکمیل وظایف تحقیقاتی و رسیدن به اهداف خود هستند. گاهی اوقات یک کاربر خاص فقط نیاز به ارضای کنجکاوی خود در مورد یک موضوع دارد، در حالی که گاهی اوقات، آنها به دنبال حجم زیادی از داده های پیچیده هستند.

هدف اصلی یک موتور جستجو این است که به هر کاربر کمک کند تا با موفقیت در دریای وسیع اطلاعات در وب حرکت کند و آنچه را که به دنبالش است بیابد. اما چند راه مختلف وجود دارد که گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که نتایج یک جستجوی خاص را سازماندهی و کمیت کند. ابتدا موتور جستجو به دنبال طبقه بندی درخواست کاربر است. آیا آنها به دنبال کی، چیست، چرا یا چیز دیگری هستند؟

در مرحله بعد، هدف کاربر را ارزیابی می کند و از یافته های خود برای جمع آوری یک SERP استفاده می کند که به آنها کمک می کند آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستند پیدا کنند. در برخی موارد مشخص می شود که کاربر واقعاً به دنبال پاسخ یک سؤال نسبتاً ساده بوده است . اما در موارد دیگر، موتور جستجو ممکن است تصمیم بگیرد که یک هدف ثانویه فراتر از هدف اولیه ای که کاربر مشخص کرده است وجود دارد.

هرچه یک موتور جستجو در تعیین اهداف و نیازهای واقعی کاربر دقیق تر باشد، احتمال رضایت کاربر از نتایج ارائه شده به آنها بیشتر است. به همین دلیل، یکی از اهداف اولیه SEO که یک بازاریاب دیجیتال خواهد داشت، این است که مطمئن شود گوگل محتوای موجود در وبلاگ، وب‌سایت یا صفحه فرود خود را کاملاً درک می‌کند .

۱.ساختار پیوند داخلی خود را بهینه کنید

ساختار پیوند داخلی نقشه لینک های داخلی در صفحات وب شما است که خوانندگان را به صفحات یا منابع مرتبط دیگر در سایت شما می آورد. پیوندهای داخلی اغلب برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در وب سایت ها برای مدت طولانی تری استفاده می شود، اما آنها همچنین نقش کلیدی در سئو دارند. ساختار پیوند شما باید به نقشه سایت یا سازمان رسمی وب سایت شما که به موتورهای جستجو ارسال شده است مربوط باشد. ساختار پیوند شما باید منطقی باشد و از منطقی که توسط نقشه سایت شما تعیین شده است پیروی کند.

۲. افزایش تبدیل

تغییرات C اساساً لحظاتی مهم هستند که یک مشتری بالقوه اقدام مورد نظر خود را انجام می دهد که او را به تصمیم خرید نزدیک تر می کند. این اقدامات می توانند بسیار متفاوت باشند، از ثبت نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی یا افزودن موارد به سبد خریدشان. هر یک از این مراحل نشان دهنده تعامل و علاقه است و در مجموع نشان دهنده سفر مشتری از طریق قیف فروش است. این معیار به تیم‌های داخلی کمک می‌کند تا بفهمند شکاف‌ها کجا هستند و همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا میزان مفید بودن اطلاعات شما برای بازدیدکنندگان را رتبه‌بندی کنند.  

فراتر از اعداد، نرخ‌های تبدیل بینش‌هایی را در زمینه‌های بهبود ارائه می‌دهند. اگر نرخ تبدیل شما کمتر از حد انتظار باشد، نشان دهنده شکاف های بالقوه در استراتژی بازاریابی شما است. وقتی می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌دانند که می‌توانید به بازدیدکنندگان وب پاسخ‌های مورد نیاز خود را ارائه دهید و ثابت کنید که ترافیک شما چیزی را به دست آورده است.

۳. افزایش زمان بازدیدکنندگان در صفحات

محتوای شما باید بیشتر از جذب افراد انجام دهد، باید آنها را در یک صفحه نگه دارد.  هنگامی که بازدیدکنندگانی دارید که برای مدت زمان قابل توجهی در صفحات وب می مانند، می توانید به موتورهای جستجو ثابت کنید که محتوایی که ارائه می کنید به اندازه کافی ارزشمند است که قابل خواندن باشد. چند راه مختلف برای دستیابی به این هدف وجود دارد، اما بزرگترین نکته بهبود کیفیت و طول محتوای خود است.

همچنین بخوانید:   اتوماسیون سئو چیست؟

صفحه ای که در چند ثانیه قابل خواندن باشد، بازدیدکنندگان را به اندازه کافی در صفحه نگه نمی دارد تا موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین تعدادی از بهترین روش ها برای دنبال کردن در طراحی صفحه و وبلاگ شما وجود دارد که می تواند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری نگه دارد، مانند تصاویر جالب و مرتبط، ساختارهای محتوای بهینه شده، و پیوندهای داخلی مانند آنچه در بالا ذکر شد.

۴. نرخ پرش خود را کاهش دهید

همانطور که بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری جذب می‌کنید، می‌توانید نرخ پرش خود را نیز کاهش دهید .نرخ پرش معیاری است که میزان ترافیکی را که به یکی از صفحات شما می رسد و بلافاصله از آن خارج می شود اندازه گیری می کند. چند دلیل مختلف وجود دارد که نرخ پرش شما می تواند بالا باشد، مانند:

  • پاسخ ندادن به سوال مطرح شده در عبارات جستجو
  • محتوای ضعیف نوشته شده است
  • صفحاتی که با بهترین روش ها برای جذب مخاطبان شما بهینه نشده اند

به هر دلیلی، نرخ پرش بالا به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما ارزشمند نیست و رتبه شما را به نفع مقالات و صفحات وب که می توانند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند، کاهش می دهد. بهبود زمان بازدیدکنندگان در صفحات، نرخ پرش را کاهش می دهد، بنابراین می توانید دو هدف اصلی سئو را با یک رویکرد انجام دهید.

۵. به حداکثر رساندن سرعت صفحه

آیا چیزی آزاردهنده تر از سایتی هست که آهسته بارگذاری می شود؟  به زمانی فکر کنید که برای یافتن اطلاعات یا نگاهی به یک محصول به وب‌سایتی رفتید و صفحه بارگیری نشد یا قبل از اینکه علاقه‌تان را از دست بدهید، فقط در نیمه بارگذاری شده بود.  پس از مدتی، احتمالاً صفحه را ترک کرده اید زیرا ناراحتی انتظار ارزش کیفیت بالقوه محتوای صفحه را نداشت. شما می توانید بهترین محتوا، داده یا محصولات و خدمات را در صنعت خود ارائه دهید، اما اگر در پشت صفحات کند پنهان باشد، بازدیدکنندگان برای دیدن آن منتظر نخواهند بود.

به حداکثر رساندن سرعت صفحه خود برای داشتن زمان بارگذاری سریع به ترافیک سایت شما کمک می کند. اکثر ایرادات پشت صفحات کند مربوط به تصاویر سایت شما هستند.  اندازه‌های بزرگ تصویر و فرمت‌های تصویر قدیمی می‌توانند زمان بارگذاری وب‌سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، بنابراین اگر متوجه شدید که صفحات شما زمان بارگذاری کندی دارند، از تصاویر موجود در صفحه و باطن شروع کنید.

۶. تقویت اعتبار دامنه

قدرتی که موتورهای جستجو در دامنه شما پیدا می کنند یکی از جنبه های سئو است که می تواند تأثیر زیادی بر رتبه بندی داشته باشد. هنگامی که موتورهای جستجو معتقدند سایت شما معتبر است، شما نسبت به سایت های دیگر در صنعت خود اولویت خواهید داشت و در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر خواهید شد.  اعتبار دامنه شما به کیفیت محتوای سایت شما و تعامل بازدیدکنندگان با محتوای شما مربوط می شود.

نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و تعامل‌های بیشتر مشتریان با محتوای شما، می‌تواند قدرت شما را بهبود بخشد و تجربیات بهتری را به مشتریان و مشتریان بالقوه ارائه دهد.  ایجاد یک استراتژی محتوای موثر بهترین راه برای بهبود اعتبار دامنه است.  به موضوعات و قالب هایی که بالاترین عملکرد را دارند نگاهی بیندازید و استراتژی خود را برای پاسخ به سوالات و ارائه اطلاعات مربوط به آن گروه های موضوعی توسعه دهید.

۷. استراتژی بک لینک خود را بهبود بخشید

همانطور که قبلاً گفتیم، ساختار پیوند داخلی شما برای کمک به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو برای درک طرح و نقشه سایت شما مهم است. ساختار بک لینک شما نیز به همان اندازه مهم است ، که تعداد لینک هایی در سایت های دیگر است که ترافیک را از سایت اصلی و به وب سایت شما هدایت می کند.

بک لینک ها برای استراتژی های سئو مهم هستند زیرا قدرت دامنه را افزایش می دهند و پتانسیل رتبه بندی شما را با گفتن اینکه سایت شما یک مرجع معتبر صنعتی و منبع اطلاعات معتبر است، به موتورهای جستجو بهبود می بخشد. چند استراتژی مختلف برای افزایش بک لینک شما وجود دارد، اما مهم است که تلاش خود را برای به دست آوردن قدرت بیشتر بهبود بخشید.

همچنین بخوانید:   استراتژی های لینک سازی برای کسب و کار الکترونیک

۸. افزایش ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک به ترافیکی اشاره دارد که از موتورهای جستجو وارد سایت شما می شود، نه اینکه شخصی آدرس وب شما را تایپ کند یا از طریق یک آگهی یا بک لینک وارد سایت شما شود. ترافیک ارگانیک اغلب به عنوان اولین شاخص موفقیت سئو مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا میزان بالای ترافیک ارگانیک به این معنی است که شما به اندازه کافی در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارید که توسط آن درخواست های ورودی پیدا می شود.

کسب و کار شما باید شاهد افزایش مداوم ترافیک ارگانیک باشد. کاهش قابل توجه در معیارهای ترافیک ارگانیک شما اغلب نتیجه جریمه های سئو است که در صورت نقض بهترین شیوه های سئو ممکن است رخ دهد. همچنین اگر استراتژی محتوای شما علامتی ندارد و دامنه شما اعتبار خود را از دست می دهد، می توانید کاهش ترافیک ارگانیک را مشاهده کنید.

یکی از راه هایی که می توانید ترافیک ارگانیک خود را بهبود بخشید، بهینه سازی برای هدف جستجو است .این به معنای نوشتن محتوایی است که به سؤالات مستقیمی که جستجوگران در موتورهای جستجو تایپ می کنند و زمینه بزرگتر سؤالات جستجو پاسخ می دهد.

۹. افزایش فروش کسب و کار الکترونیک

شرکت‌های کسب و کار الکترونیک برای کسب درآمد مستقیم و بهینه‌سازی به یک رویکرد متمایز در سئو نیاز دارند.

  • جزئیات محصول را بهینه کنید: توضیحات و نام های محصول را با کلمات کلیدی هدفمند بالا ببرید، برای افزایش فروش، دید را در موتورهای جستجو افزایش دهید.
  • رقابت پذیری: سئوی کسب و کار الکترونیک در میان رقابت رشد می کند. بهینه سازی جامع شامل تجربه کاربر، سرعت، پاسخگویی و محتوای متمرکز است.
  • پیوندها و محتوا استراتژیک: ساختار پیوند قوی و برنامه محتوایی ایجاد کنید، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با ارزش بالا، برای ایجاد قدرت و اعتماد.
  • یک مزیت اقتدار: ایجاد اقتدار ویژه ترافیک ارگانیک را جذب می کند، وفاداری را تشویق می کند و ارجاعات را تقویت می کند.

اهداف مشترک وب سایت

اگرچه هر کسب و کار و برندی از نظر جمعیتی که به دنبال دستیابی به آن است و تا چه اندازه منحصر به فرد خواهد بود، هنوز هم اهداف گسترده سئوی مشخصی وجود دارد که تقریباً همه در آنها مشترک هستند. در اینجا به چند نمونه کلیدی نگاهی می اندازیم.

۱.فروش بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر

اگرچه مطمئناً برخی از وب‌سایت‌ها وجود دارند که لزوماً برای حمایت از یک کسب و کار و کسب درآمد وجود ندارند، اکثر آنها وجود دارند. اگر این یک شرکت واقعی نیست که به دنبال جذب مشتری و جابجایی محصول باشد، می‌تواند یک خالق فردی باشد که خدمات می‌فروشد یا به دنبال کسب درآمد از تبلیغات است.

برای بسیاری از کسب ‌و کارها به‌ویژه آن‌هایی که مکان‌های حضوری ندارند، یک وب‌سایت مرکز اصلی فروش محصولات و خدمات است. با این حال، کل سایت برای افزایش فروش در یک سطح یا سطح دیگر راه اندازی شده است. ممکن است این کار را توسط:

  • آموزش به مشتریان در مورد محصولات واقعی برای فروش
  • توضیح اینکه چگونه آن محصولات راه حلی هستند که مصرف کننده به دنبال آن است
  • ایجاد یک جامعه پیرامون برند و اقلام مختلفی که می فروشد
  • تقویت اعتماد و تشویق مشتریانی که تبدیل به مشتریان مکرر می شوند

۲. آگاهی بیشتر از برند

در نهایت، برای یک برند خاص کافی نیست که محصولات شگفت انگیز و خدمات ضروری را ارائه دهد که استانداردهای طلایی جدید صنعت را تعیین می کند. مصرف کنندگان فقط تا حدی بر اساس مزایای واقعی محصول تصمیم به خرید می گیرند. وقتی مشتریان معمولاً برای خریدهای اضافی به همان شرکت یا وب‌سایت بازمی‌گردند، به این دلیل است که برند پشت آن با موفقیت سبک زندگی، تصویر و هویت برندی را به آنها فروخته است که با مجموعه ارزش‌های شخصی خودشان همخوانی دارد.

همچنین بخوانید:   چه زمانی که کسب و کار شما نیازی به سئو ندارد؟

اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، یک شرکت نیاز به ایجاد آگاهی از برند دارد. مصرف کنندگان از مارک هایی که می شناسند و با آن ها آشنا هستند ، خرید می کنند، حتی در هنگام اولین خرید. همانطور که گفته شد، بسیاری از استراتژی های بازاریابی محتوا و اهداف سئوی وب سایت در مورد کمک به مصرف کنندگان برای آشنایی با یک نام تجاری، ماموریت آن و دارایی های نام تجاری آن با آگاهی از این است که به طور چشمگیری شانس تبدیل آینده را افزایش می دهد.

۳. تجربه کاربری بهتر

به یاد داشته باشید، گوگل، بینگ و بقیه موتورهای جستجو به مردم کمک می کنند تا هر آنچه را که به دنبال آن هستند در میان ۱.۱۴ میلیارد وب سایت دنیا پیدا کنند . هرچه بهتر این کار را انجام دهند، در نهایت در جذب کاربران جدید، فروش تبلیغات و سایر موارد موفق تر خواهند بود. تجربه کاربر در قلب هر کسب و کار موفقی قرار دارد، خواه این یک موتور جستجو باشد، یا فعالیت مستقل یک فرد انفرادی، یا یک برند نوظهور که به دنبال فروش محصولات و خدمات است. این شامل نوع تجربه کاربری است که کسی می تواند از یک وب سایت انتظار داشته باشد، زیرا تجربه کاربری ضعیف منجر به نرخ پرش بالا، فروش از دست رفته و فرصت های از دست رفته برای ایجاد مخاطب می شود.

۴. سطوح رضایت بالاتر

همه می دانند که داشتن یک تجربه بد یا ناامید کننده با یک کسب و کار، وب سایت یا برند خاص چگونه است. در بهترین حالت، مشتری را از اعتماد مجدد و خرید مجدد از آن برند منصرف می کند. در بسیاری از موارد، تنها یک تجربه ضعیف از خدمات مشتری برای پایان دادن به این رابطه بالقوه مشتری، کسب و کار برای همیشه لازم است. دقیقاً به همین دلیل است که نرخ رضایت بالا یکی از رایج ترین اهداف برای هر وب سایت است . ارائه یک وب سایت بصری و روان در وهله اول بخشی از آن است. اما خدمات مشتری عالی در هر سطحی نیز همینطور است.

۵. افزایش ترافیک ارگانیک

اگرچه مطمئناً هیچ اشکالی در ترافیک پولی از طریق پرداخت به ازای کلیک و سایر اشکال تبلیغات وجود ندارد. به خصوص وقتی یک سایت محصول یا کسب و کار کاملاً جدید است، این هیچ جایگزینی برای ترافیک ارگانیک قدیمی خوب نیست . در نهایت، درصد ترافیک ارگانیک ورودی یک وب سایت بهترین معیار برای تعیین اینکه آیا اهداف کلی سئو آن محقق شده است یا خیر است.

۶. منابع ترافیک را متنوع کنید

اعداد ترافیک و رتبه بندی موتورهای جستجو برای دستیابی به متداول ترین اهداف و اهداف سئو مهم نیستند. این غیر معمول نیست که یک وب سایت خاص فقط یک یا چند صفحه را در مورد ترافیک جذب کند. این صفحات بسیار موفق همچنان که بالغ می شوند تعداد بیشتری را به همراه می آورند، در حالی که سایرین در ابهام فرو می روند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا کمبود تنوع منبع ترافیک یک مشکل بالقوه است. آنها شامل نمونه هایی مانند زیر هستند.

وقتی تمام ترافیک شما فقط از تعداد انگشت شماری منبع می آید، ارزیابی موفقیت واقعی تلاش های سئوی شما دشوارتر می شود. منابع ترافیک کمتر به معنای فرصت های کمتر برای گسترش مخاطبان و دستیابی به جمعیت های جدید و بالقوه مطلوب است. اگر وب سایت شما مانند اکثر سایت ها باشد، احتمالاً حاوی انواع مختلفی از محتوا است. هر کدام از آن ها به نوع دیگری از کاربر دسترسی پیدا می کند.

جمع بندی

سئو بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال است. بدون آن، نمی‌توانید در تلاش‌های بازاریابی خود موفق شوید و در واقع می‌توانید به اعتبار و رتبه آنلاین برند خود آسیب بزنید. صرف نظر از اهداف بلند مدت سئوی وب سایت خود، به تیمی از متخصصان با تجربه و آگاه در گوشه و کنار خود نیاز دارید تا به شما کمک کنند تا دسترسی خود را افزایش داده و به سمت اهداف کلیدی خود پیشرفت کنید.

انتهای مطلب/ منبع