در قلب هر کمپین موفق سئو، مجموعه ای از کلمات کلیدی انتخاب شده عاقلانه وجود دارد، اما برای بهینه سازی کلمات کلیدی دقیقاً به یک متخصص نیاز دارد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای  کمپین بازاریابی محتوای شما  چیزی فراتر از این است که بفهمید افراد از چه عباراتی جستجو استفاده می کنند و آنها را در پست های شما بکار می برند. همچنین در مورد دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی  ترافیک مناسب  را به سایت شما هدایت می کنند و درک نحوه استفاده عاقلانه از آنها است.

بهینه سازی کلمات کلیدی چیست و چرا مهم است؟

بهینه‌سازی کلمات کلیدی روشی است برای اطمینان از اینکه  کلمات کلیدی هدفی که برای کمپین خود انتخاب کرده‌اید واقعاً در هدایت ترافیک با کیفیت بالا به وب‌سایت شما و افزایش رتبه‌بندی SERP مؤثر هستند. به طور کلی سه مرحله در هر تلاش برای بهینه سازی کلمه کلیدی وجود دارد:

  • پژوهش
  • تحلیل و بررسی
  • انتخاب

بهینه سازی کلمات کلیدی به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به طور کامل درک کنند تا به افرادی که به دنبال آن هستند قابل مشاهده و توصیه شود. این شکل از بهینه سازی به دلایلی مانند موارد زیر برای شما به عنوان یک بازاریاب نیز مفید است:

  • تحقیقات بهینه‌سازی کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را درک کنید و نیازهای واقعی آنها را برآورده کنید.
  • تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به بهینه‌سازی کلمات کلیدی به بازاریابان کمک می‌کند تا اندازه بازار بالقوه خود را بیاموزند.
  • درک کلمات کلیدی برای استفاده به شما کمک می کند محتوای بهتر و جذاب تری تولید کنید.

چگونه برای جستجوی کلمات کلیدی تحقیق کنیم؟

در نهایت اهمیتی نخواهد داشت که محتوای شما چقدر عالی است، اگر کسی به دنبال کلمات کلیدی، عبارات یا اصطلاحات مورد استفاده شما نباشد. تحقیق کلمات کلیدی عبارت است از کشف عبارات جستجوی محبوب برای گنجاندن در محتوای وب شما به طوری که مخاطبان هدف شما بتوانند آن را در موتورهای جستجو پیدا کنند. در اینجا چند نکته برای درست کردن آن وجود دارد.

۱.اصول اولیه را بدانید

سه عنصر ضروری برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد که در نهایت مبنایی برای محتوای با رتبه بالا خواهند شد:

  • ارتباط:  گوگل صفحات را بر اساس میزان پاسخگویی به نیازهای خاص کاربر رتبه بندی می کند. انتخاب کلمات کلیدی به تعیین ارتباط کمک می کند.
  • قدرت:  گوگل همچنین محتوای منابعی را که به وضوح موضوع مورد نظر را می شناسند، ترجیح می دهد. اگر شما یک مرجع معتبر نیستید، محتوای شما باید واقعا استثنایی باشد.
  • حجم:  آیا کلمه کلیدی بالقوه به اندازه کافی برای ایجاد ترافیک واقعی جستجو می شود؟ آیا به اندازه کافی مشخص است که شانس خوبی برای دستیابی به رتبه جستجوی بالا داشته باشید؟

۲. از ابزارهای بهینه سازی کلمات کلیدی برای گسترش کلمات کلیدی اولیه استفاده کنید

کلمات کلیدی Seed اصطلاحات آغازینی هستند که می توانید از آنها برای اطلاع از بقیه جلسه تحقیق کلمه کلیدی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شرکتی دارید که شمع‌های معطر می‌فروشد، برخی از کلیدواژه‌های دانه مناسب ممکن است «شمع» و «دکور خانه» باشند.

به خودی خود، کلمات کلیدی seed آنقدر گسترده هستند که ارزش هدف گذاری را ندارند. با این حال، می‌توانید آن عبارات را به یک  ابزار تحقیق کلمات کلیدی متصل کنید تا پیشنهاداتی را که ارزش هدف قرار دادن دارند حذف کنید. اینها را امتحان کنید:

۳. مانند مشتریان خود فکر کنید

هدف کاربر یکی از مهم ترین عوامل در توانایی یک سایت برای دستیابی به موقعیت های برتر SERP است. بنابراین، خود را به جای مشتریان خود قرار دهید. محصول، خدمات یا محتوای شما می تواند چه مشکلات و نگرانی هایی را برای آنها برطرف کند؟ در نظر بگیرید که آنها چگونه می توانند پاسخ ها و راه حل های مورد نیاز خود را از طریق یک موتور جستجو پیدا کنند. مطمئن شوید که میانگین سفر خریدار مرتبط با محصولات و خدمات خود را در نظر بگیرید. یک جلسه خوب تحقیق کلمه کلیدی باید  کلمات کلیدی خریدار  مرتبط با هر مرحله را به همراه داشته باشد – آگاهی، توجه و تصمیم.

۴. رقابت خود را بررسی کنید

همچنین باید بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و از چه کلمات کلیدی برای هدایت ترافیک به  محتوای خود استفاده می کنند . یک جستجوی سریع در گوگل برای کلمه کلیدی seed رقبای برتر شما را نشان می دهد. وصل کردن URL های آنها به یک ابزار کاوش  می تواند بینش بیشتری در مورد اینکه ترافیک آنها از کجا می آید به شما بدهد.

۵.عبارات جستجوی مرتبط را تحقیق کنید

هنگامی که یک لیست اولیه از کلمات کلیدی هدف جامد دارید، آن را با جستجوی عبارات جستجوی مرتبط پر کنید. می‌توانید پیشنهادهای خارق‌العاده‌ای را که در SERP گوگل برای هر عبارت جستجو برجسته شده‌اند، پیدا کنید. همچنین می توانید در مورد عبارات اضافی مرتبط با آن کلمات کلیدی برای ایده های عالی تر تحقیق کنید.

۶. اهمیت کلمات کلیدی دم بلند را درک کنید

کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند، بنابراین ترافیک کمتری نسبت به عبارات جستجوی گسترده تر جذب می کنند. با این حال، آنها همچنین دارای نرخ تبدیل بالاتری هستند، زیرا احتمال بیشتری دارد که با هدف کاربر هماهنگ شوند. به همین دلیل، آنها کلید دستیابی به مشتریانی هستند که انگیزه بالایی برای خرید دارند. آنها همچنین می توانند در طول زمان یک جریان ترافیک قوی ایجاد کنند.

انواع مختلف بهینه سازی کلمات کلیدی

استراتژی بهینه‌سازی کلمه کلیدی مستحکم چیزی فراتر از نحوه تولید محتوای خود است. همچنین شامل تلاش هایی است که در کمپین بازاریابی خود در خارج از سایت خود انجام می دهید.

بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه

بهینه سازی کلمات کلیدی روی صفحه شامل ترکیب استراتژیک کلمات کلیدی در صفحات وب جداگانه برای افزایش اثربخشی آنها از منظر بازاریابی و SEO است. تکنیک های کلیدی عبارتند از:

  1. ادغام کلمات کلیدی در عناصر داخل صفحه مانند عناوین، عنوان ها و URL ها.
  2. اطمینان از اینکه تگ های عنوان و توضیحات متا از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده می کنند.
  3. استفاده از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در سراسر محتوا به شیوه ای خواننده پسند و در عین حال حفظ فرکانس بهینه کلمه کلیدی.
  4. در صورت لزوم، محتوا را با افزودن پیوندهای داخلی و خارجی با متن لنگر غنی از کلمه کلیدی تقویت کنید.
  5. بهینه سازی تصاویر و گرافیک ها با متن جایگزین مرتبط با کلمه کلیدی.
  6. سازماندهی محتوا با عنوان، عنوان فرعی و تصاویر بصری برای تسهیل خوانایی آسان.

بهینه سازی کلمات کلیدی خارج از صفحه

بهینه‌سازی کلمات کلیدی خارج از صفحه بر روی اصلاح ارتباط و تأثیر کلمات کلیدی هدف شما در محتوای خارجی متمرکز است و در نهایت رتبه‌بندی موتورهای جستجو را تقویت می‌کند. تکنیک های کلیدی برای تسلط عبارتند از:

  1. ترکیب استراتژیک کلمات کلیدی هدف در متن لنگر هنگام ایجاد بک لینک از وب سایت های معتبر.
  2. اطمینان از اینکه کلمات کلیدی به طور موثر در پست های رسانه های اجتماعی شما و محتوای به اشتراک گذاشته شده در پلت فرم های مختلف ادغام می شوند.
  3. ایجاد یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی که با کلمات کلیدی هدف شما هماهنگ است، ترافیک را افزایش می دهد، روابط را تقویت می کند و شناخت برند را تقویت می کند.
  4. تشویق مشتریان به بررسی محصولات و خدمات شما، در عین حال پاسخ حرفه ای به همه نظرات، از جمله نظرات منفی.
  5. اجرای طیف وسیعی از ابتکارات بازاریابی محتوا، از جمله بازاریابی ایمیلی، اینفوگرافیک، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، آزمون‌های تعاملی و موارد دیگر، همه با تمرکز بر بهینه‌سازی کلمات کلیدی.

بهینه سازی کلمات کلیدی برای سئوی محلی

این اشتباه را مرتکب نشوید که بهینه سازی کلمات کلیدی محلی را از استراتژی خود حذف نکنید. تقریباً  46 درصد از همه جستجوها  از سوی مصرف کنندگانی است که به دنبال اطلاعات محلی هستند، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید سایت شما بخشی از این ترکیب است. تکنیک های مهمی که باید در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

  1. ادعا، تأیید، به‌روزرسانی، و حفظ   نمایه «Google برای کسب‌وکار من» شما
  2. اطمینان حاصل کنید که جزئیات مهم در مورد کسب و کار شما در هر جایی که ظاهر می شود یکسان است – شماره تلفن، آدرس، ساعات کاری و غیره.
  3. تحقیق و گنجاندن کلمات کلیدی مبتنی بر مکان در استراتژی سئوی مداوم شما
  4. ایجاد صفحات مکان در وب سایت شما
  5. استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان بالقوه محلی

آیا امکان بهینه سازی بیش از حد سایت شما وجود دارد؟

کاملاً ممکن است که در سئو زیاده روی کنید، بنابراین مهم است که از بهینه سازی بیش از حد اجتناب کنید .یک وب‌سایت بیش از حد بهینه شده مانند یک فنجان قهوه با شکر زیاد است. چیزی که می‌توانست عالی باشد، اما به این دلیل نیست که چیز خوبی در آن اتفاق می‌افتد. نشانه های یک وب سایت بیش از حد بهینه سازی شده عبارتند از:

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  • استفاده از کلمات کلیدی صرفاً به منظور افزودن کلمات کلیدی بیشتر به جای ارزش افزوده
  • استفاده ضعیف از پیوندها، برچسب‌های عنوان و عناصر مشابه
  • محتوای طولانی که به جای آموزنده و معتبر، پف دار و ضعیف است

آینده بهینه سازی کلمات کلیدی چگونه است؟

تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بهینه سازی کلمات کلیدی و سئو مشاغلی نیستند که در سفر خود به سمت موفقیت فقط یک بار با آنها مقابله کنید. دنیای بهینه سازی همیشه در حال تغییر است، بنابراین آنها کارهای مداومی هستند که باید اغلب مورد بازبینی قرار گیرند. بهترین شیوه ها و تکنیک ها به طور مداوم برای منعکس کردن روندهای در حال ظهور، به روز رسانی الگوریتم ها و سایر تغییرات تکامل می یابند.

برخی از نمونه‌هایی که باید در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن مدنظر قرار گیرند عبارتند از محبوبیت فزاینده جستجوی صوتی و استفاده رو به رشد از پردازش زبان طبیعی. اهمیت تجربه کاربری نیز ادامه خواهد داشت، بنابراین محتوای هوشمند همیشه اول به مردم و در مرحله بعد موتورهای جستجو را ارائه می دهد.

انتهای مطلب/ منبع