ChatGPT از زمان آغاز به کار خود انقلابی را در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی رهبری کرده است. با این حال، آیا این چت بات می تواند برای اهداف سئو کار کند یا بیشتر یک تازگی است؟  اگرچه مفهوم هوش مصنوعی برای مدت طولانی وجود داشته است، اما هرگز دست یافتنی تر از چند سال گذشته احساس نشده است. کسب‌وکارها در هر شکل و اندازه‌ای از برنامه‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، گاهی اوقات حتی بدون اینکه متوجه باشند.

با این حال، یکی از محبوب ترین برنامه های هوش مصنوعی ChatGPT است. این نرم افزار یک ربات چت است، اما چیزی که آن را قابل توجه می کند این است که می تواند از دانش گسترده و بانک منابع خود برای تولید محتوا در پرواز استفاده کند. این توانایی برای تولید محتوا بر اساس یک درخواست، بازی را برای بهتر یا بدتر تغییر داده است.

آیا محتوای ChatGPT برای سئو خوب است؟

هنگامی که سعی می کنید به این سوال پاسخ دهید که آیا محتوای تولید شده توسط ChatGPT  برای SEO “خوب” است ، پاسخ قطعی “شاید” است. از آنجایی که کلمه عملیاتی “خوب” است، تعیین اینکه آیا محتوای هوش مصنوعی شبیه یا بهتر از متن نوشته شده توسط یک انسان است، دشوار است. چند متغیر در بازی وجود دارد، بنابراین بیایید آنها را تجزیه کنیم:

۱.ارزش برای کاربران

موتورهای جستجو مانند گوگل بر ارائه هر چه بیشتر ارزش به کاربر تمرکز می کنند. اگر محتوای ChatGPT بسیار ارزشمند باشد، برای سئو مفید خواهد بود. با این حال، اگر فقط پرکننده با کلمات کلیدی باشد، در رتبه بندی قرار می گیرد.

۲. مرجع خبره

یکی از چالش های اصلی استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی این است که دامنه نسبتاً محدودی دارد. هوش مصنوعی «واقعی» هنوز وجود ندارد، به این معنی که برنامه‌هایی مانند ChatGPT فقط می‌توانند محتوا را بر اساس آموخته‌های خود تولید کنند. همچنین یادگیری آن در سال ۲۰۲۱ متوقف شد، بنابراین در نهایت منسوخ خواهد شد.

۳. زبان طبیعی

در حالی که متن نوشته شده توسط برنامه هایی مانند ChatGPT بسیار بهتر از برنامه های AI در گذشته است، آنها خطاناپذیر نیستند. از آنجایی که یک ماشین ممکن است تمام تفاوت های ظریف نوشتن را درک نکند، می تواند محتوایی تولید کند که به نظر می رسد ناخوشایند یا ناخوشایند باشد، که باعث می شود ارزش آن برای خواننده و ارزش سئو کمتر شود.

آیا محتوای ChatGPT می تواند در گوگل رتبه بندی کند؟

از نظر فنی  بله، محتوای ChatGPT می تواند در گوگل رتبه بندی کند. از آنجایی که گوگل به صراحت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ممنوع نمی  کند ، این امکان وجود دارد که یک پست یا مقاله نوشته شده توسط ChatGPT در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد.

همچنین بخوانید:   نکاتی برای افزایش ترافیک وب سایت

با این حال، صرف نظر از نحوه ایجاد محتوا، گوگل همچنان آن را بر اساس الگوریتم پیچیده خود رتبه بندی می کند. بنابراین، این قطعه همچنان باید برای خواننده مرتبط و ارزشمند باشد. مثل همیشه، محتوای مملو از کلمات کلیدی و همچنین متون با زبان غیرطبیعی جریمه خواهند شد.

ChatGPT چگونه بر سئو تأثیر می گذارد؟

از آنجایی که ChatGPT هنوز در آگاهی عمومی بسیار جدید است، نمی توان گفت که چگونه در طول زمان تکامل می یابد. در حال حاضر، سر و صدای زیادی پیرامون محتوای هوش مصنوعی وجود دارد، اما آیا در چند سال آینده از بین می‌رود یا در نحوه انجام کارهای آنلاین ما ریشه خواهد داشت؟ در اینجا چند روش بالقوه وجود دارد که ChatGPT ممکن است   در حال حاضر و در آینده بر SEO تأثیر بگذارد :

۱.محتوای تفکیک شده

از سال ۲۰۲۳، به نظر نمی رسد که گوگل نسبت به مواد تولید شده توسط هوش مصنوعی تعصبی داشته باشد. با این حال، همانطور که پرکارتر می شود، موتورهای جستجو ممکن است الگوریتم های خود را برای شناسایی محتوای هوش مصنوعی و نمایش متون ایجاد شده توسط رایانه به روز کنند. به این ترتیب، کاربران می توانند نوع محتوایی را که ترجیح می دهند انتخاب کنند.

۲. Cannabilism با محتوای متوسط

با انتشار بیشتر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به صورت آنلاین، برنامه هایی مانند ChatGPT از آن محتوا به عنوان پایه ای برای متون بیشتر استفاده می کنند. این نوع حلقه بازخورد می‌تواند کیفیت کلی محتوای آنلاین را کاهش دهد و زمانی که یک اثر توسط یک نویسنده انسانی با تجربه تولید می‌شود، آن را به مراتب قابل توجه‌تر می‌کند.

۳. خطوط مبهم بین حقیقت و حقایق

یکی دیگر از مشکلات اساسی محتوای هوش مصنوعی این است که یک کامپیوتر لزوماً تفاوت بین حقایق و اطلاعات نادرست را نمی داند. بنابراین، نرم‌افزاری مانند ChatGPT می‌تواند از منابع مشکل‌ساز به‌عنوان تحقیق برای محتوای خود استفاده کند که منجر به متن‌های نادرست یا گمراه‌کننده شود. بدون نظارت، این نوع محتوا اگر شروع به رتبه‌بندی در نتایج جستجو کند، می‌تواند آب را گل آلود کند.

آیا ChatGPT می تواند جایگزین سئوی سنتی شود؟

اگر برنامه های هوش مصنوعی بتوانند به اندازه کافی برای درک تفاوت های ظریف SEO پیشرفت کنند، می توانند جایگزین روش های بهینه سازی سنتی شوند. به عنوان مثال، اگر ChatGPT شروع به درک بهتر مقصود کاربر کند، احتمالاً می تواند محتوای با ارزشی ایجاد کند که نیازهای یک فرد را در مورد یک موضوع خاص برطرف کند.

همچنین بخوانید:   برای تصمیم گیری بهتر سئو چگونه از داده های بازاریابی استفاده کنیم

با این حال، از نظر واقع بینانه، به احتمال زیاد ChatGPT می تواند جایگزین بیشتر جنبه های فنی بهینه سازی موتورهای جستجو شود، مانند اطمینان از اینکه هر جزء از یک محتوای جدید از کلمات کلیدی مناسب در مکان های مناسب استفاده می کند. بنابراین، حداقل برای آینده قابل پیش‌بینی، نظارت انسانی همچنان ضروری خواهد بود.

درخواست ChatGPT برای سئو چیست؟

به طور کلی، به نظر می رسد تحقیق کلمات کلیدی و تولید طرح کلی با ارزش ترین راه ها برای ترکیب ChatGPT و سایر برنامه های هوش مصنوعی در محتوای SEO باشد. این برنامه‌ها می‌توانند به سرعت ایده‌هایی را بر اساس کلمات کلیدی جداگانه ایجاد کنند، و حتی می‌توانند طرح کلی کلمات کلیدی دوستانه را برای نویسندگان یا سازندگان محتوا ایجاد کنند تا با متن ارزشمند پر کنند.

درخواست‌های ChatGPT برای سئو نمونه‌ای از این موارد است، جایی که این برنامه تعداد زیادی اعلان‌های دوستدار SEO را برای کمک به تحریک خلاقیت و ارائه ایده‌هایی در مورد نوع محتوای بعدی تولید می‌کند. بنابراین، اگر یک بازاریاب یا تولیدکننده محتوا در  ارائه ایده‌ها با مشکل مواجه است ، ChatGPT می‌تواند کمک بزرگی کند.

معایب ChatGPT چیست؟

ChatGPT در شکل فعلی خود چندین جنبه منفی دارد، از جمله:

۱.عدم دقت

ChatGPT  از زمانی که «یادگیری» را در سال ۲۰۲۱ متوقف کرد، دانش محدودی در مورد رویدادهای جاری دارد. بنابراین، هر محتوایی که مربوط به هر چیزی پس از سال ۲۰۲۱ باشد احتمالاً به شدت نادرست است.

۲. عدم وجود تفاوت های ظریف

یک استراتژی برای بازاریابان برای اطمینان از اینکه محتوای آنها رتبه بالایی دارد، تمرکز روی کلمات کلیدی کمتر رقابتی است. با این حال، برنامه‌های هوش مصنوعی اغلب ایده‌های کلیدواژه‌ای را ارائه می‌کنند که فقط از کلماتی که بیشترین جستجو را انجام می‌دهند استفاده می‌کنند و ایجاد چیزی رقابتی را عملاً غیرممکن می‌کنند.

۳. منسوخ شدن در دقیقه

بدون به‌روزرسانی منظم، ChatGPT  در چند سال آینده به سطل قیمت تبدیل می‌شود، مخصوصاً وقتی در مورد محتوای SEO صحبت می‌شود. از آنجایی که موتورهای جستجو به طور مداوم به روز می شوند، برای ChatGPT غیرممکن خواهد بود که با این تغییرات همراه شود.

مزایای استفاده از ChatGPT برای سئو چیست؟

همچنین بخوانید:   راهنمای سئوی محلی در سال 2023

ChatGPT  و سایر برنامه‌های هوش مصنوعی علیرغم معایب آن، می‌توانند ابزار مفیدی برای بازاریابان سئو و تولیدکنندگان محتوا باشند. اول، نرم افزار توسعه ایده ها را بر اساس درخواست های کلیدواژه آسان می کند. دوم، آنها می توانند محتوای اساسی تولید کنند که سازندگان می توانند به عنوان پایه ای برای یک مقاله یا پست وبلاگ استفاده کنند. اساساً ChatGPT راه اندازی سازندگان محتوای جدید را آسان تر می کند و می تواند فرآیند تولید محتوا را برای مشاغل موجود ساده کند.

آیا ChatGPT تهدیدی برای گوگل است؟

در واقع، ChatGPT  تهدیدی برای گوگل نیست، به خصوص به این دلیل که دامنه برنامه نویسی آن بسیار محدود است. گوگل به طور مداوم توسط متخصصان در این زمینه به روز می شود و بر آن نظارت می شود و تعیین می کند که چه چیزی به عنوان بهینه سازی محسوب می شود یا خیر. ChatGPT می تواند مفید باشد، اما به اندازه گوگل دقیق یا ارزشمند نیست، به خصوص که اطلاعات جدیدی فراتر از آنچه کاربران در آن قرار می دهند، یاد نمی گیرد.

نحوه استفاده از ChatGPT برای سئو

اگر می‌خواهید محتوای بهتری برای SEO ایجاد کنید، می‌توانید  از برنامه‌نویسی ChatGPT  به چند روش مختلف استفاده کنید، مانند:

  • تولید کلمات کلیدی

در حالی که ChatGPT اغلب بر روی کلمات کلیدی با رتبه بالا تمرکز می کند، می توانید برای دریافت پاسخ های خلاقانه تر و منحصر به فرد، لیست طولانی تری بخواهید.

  • خطوط کلی محتوا

هنگامی که کلمات کلیدی مناسب را در اختیار دارید، می توانید از ChatGPT بخواهید که یک طرح کلی بر اساس آن کلمات ایجاد کند. این پایه ممکن است به حداقل ویرایش نیاز داشته باشد، به این معنی که شما می توانید به جای اینکه خودتان آن را تولید کنید، یک راه حل قابل اجرا در چند ثانیه داشته باشید.

  • ساختار محتوای پایه

به دلیل محدودیت‌های ChatGPT، هرگز نباید از آن برای تولید محتوا بدون نظارت استفاده کنید. با این حال، هنگامی که یک متن اصلی دارید، می‌توانید به راحتی اطلاعات را تأیید کنید و آن را ویرایش کنید تا برای خواننده ارزشمندتر شود. همانطور که به نرم افزار عادت می کنید، ممکن است بتوانید محتوای سئو را سریعتر و کارآمدتر تولید کنید.

جمع بندی

هوش مصنوعی و سئو به طور طبیعی همزیستی هستند و بسیاری از بازاریابان در حال حاضر از برنامه های هوش مصنوعی برای خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای تولید محتوای خود استفاده می کنند.

انتهای مطلب/ منبع