برای اطمینان از موفقیت شرکت شما، داشتن بهترین محصولات و خدمات در جهان کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که مردم به راحتی می توانند آنها را پیدا کنند. اینجاست که تسلط بر نتایج Google SERP بسیار مهم می شود. باز کردن این نکات صفحه اول  SEO  نه تنها شما را مورد توجه قرار می دهد، بلکه شما را جلوتر از رقبا سوق می دهد.

داشتن یک حضور قوی در وب و یک وب سایت بسیار قابل مشاهده همه چیز در چنین دنیای اینترنت محور است، بنابراین رتبه بندی بالا در جستجوی گوگل کلید اصلی است.  اکثریت قریب به اتفاق کاربران گوگل حتی زحمت کلیک کردن روی صفحه اول یک نتیجه جستجو را هم به خود نمی‌دهند و ۲۵ درصد از جستجوگران بر روی اولین پیوند در SERP کلیک می‌کنند. با این اوصاف، هرچه بتوانید برای عبارات کلیدی انتخابی خود رتبه بالاتری کسب کنید، شانس بیشتری برای یافتن دقیقاً توسط افرادی که در آنجا به دنبال شما هستند، بیشتر می شود.

مزایای رتبه بندی کسب و کار شما در صفحه اول گوگل چیست؟

در حالی که درست است که بسیاری از نتایج SERP که بر صفحه اول گوگل تسلط دارند، برندهای کسب و کار و نام‌های معروف هستند، فکر نکنید جایی برای  برند شما  در بالای صفحه باقی نمانده است. با رویکرد درست، می توانید نتایجی مانند آن را نیز به دست آورید. یک کسب و کار کوچک یا نوظهور می تواند با یک  استراتژی سئوی قوی به یک نتیجه گوگل دست یابد . انجام این کار فوق العاده ارزشمند است. اینجا دلایلی هست که چرا:

۱.نرخ کلیک بالاتر

به یاد داشته باشید، هرچه نتیجه SERP شما بالاتر باشد، نرخ کلیک شما بهتر خواهد بود. اکثر کاربران تا حد زیادی آنچه را که به دنبال آن هستند در صفحه اول گوگل پیدا می کنند و حتی به خود زحمت نمی دهند صفحه دوم را بررسی کنند، بنابراین فهرست شدن در صفحه اول به این معنی است که چشمان بیشتری کسب و کار شما را می بینند.

۲. شناخت بهتر برند

در حال حاضر، مصرف کنندگان می دانند که اگر یک کسب و کار در صفحه اول نتایج فهرست شده باشد، می توانند به ارائه خدمات خوب اعتماد کنند. این یعنی شناخت بهتر برند، اعتبار، اصالت و دید کلی برای شما.

۳. اقتدار صنعت بهبود یافته است

بر سئوی صفحه اول گوگل مسلط شوید و به طور موثر در چشم مشتریان بالقوه خود به یک مرجع در صنعت تبدیل خواهید شد. شهرت شما افزایش می یابد، فرصت های باورنکردنی جدیدی را برای رشد نام برند خود جذب خواهید کرد، و زمان بسیار آسان تری برای پیشی گرفتن از رقبا خواهید داشت.

راه های دستیابی به رتبه بندی صفحه اول رایگان در گوگل چیست؟

۱۳ نکته کاربردی سئو صفحه اول را برای قرار گرفتن در موقعیت های اول SERP گوگل در زیر آورده شده است:

۱.تسلط بر کلمات کلیدی دم بلند را توسعه دهید

صعود به بالای مهم ترین نتایج جستجوی گوگل به معنای درک این است که چگونه مردم واقعاً از موتورهای جستجو برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می کنند. اگرچه ممکن است گهگاه فقط یک کلمه را در یک پرس و جو وارد کنند، اما احتمال اینکه عبارات را وارد کنند بسیار بیشتر است.

 این عبارات کلمات کلیدی طولانی نامیده می شوند و تقریباً ۹۲ درصد از همه جستجوها شامل آنها می شود، بنابراین آنها چیزی هستند که هر صاحب کسب و کار و متخصص سئو باید بر آنها مسلط باشد. کلمات کلیدی دم بلند نسبت به کلمات کلیدی مستقل طولانی تر و مشخص تر هستند. آنها همچنین به میانگین حجم جستجوی کمتری متصل هستند. با این حال، هدف قرار دادن آنها به شدت شانس شما را برای جذب ترافیک هدفمند و بسیار قابل تبدیل افزایش می دهد، بنابراین آنها را بخشی از استراتژی خود قرار دهید.

۲. محتوای سطح بعدی ایجاد کنید

در مورد گوگل نه تنها محتوا همچنان پادشاه است، بلکه برای دستیابی به رتبه های برتر SERP بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.  گوگل در کسب و کار ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربران خود است. این بدان معناست که محتوای طرف دیگر آن نتایج جستجو باید در بالای صفحه باشد.

می‌توانید با تولید محتوای طولانی مدت که عمیقاً به موضوعات مورد علاقه مخاطبان شما می‌پردازد و به سؤالات رایج آنها پاسخ می‌دهد، توجه Google را جلب کنید. از سرفصل ها و زیرعنوان ها برای بهبود خوانایی و مرتب نگه داشتن قطعات استفاده کنید. کلمات کلیدی مرتبط و پیوندهای مفید را به روش‌های طبیعی در سراسر جهان بپاشید.

۳. فرمت های مختلف محتوا را کاوش کنید

اختلاط همه چیز در مورد انواع رسانه ای که استفاده می کنید یک نکته عالی سئو صفحه اول است که باید به خاطر داشته باشید. این روزها، یک استراتژی محتوای عالی فراتر از پست های وبلاگ نوشته شده و صفحات وب مستقل است. محتوای آنلاین به طور فزاینده ای متنوع می شود، بنابراین کار با انواع رسانه های مختلف در رویکرد شما بسیار هوشمندانه است.

گوگل کاملاً عاشق محتوایی است که از قدرت تصاویر، ویدیو، صدا و موارد دیگر استفاده می کند، بنابراین به دنبال راه هایی برای استفاده از آنها برای غنی سازی پست های خود باشید. گزینه‌های چند رسانه‌ای می‌توانند راه‌های فوق‌العاده‌ای برای استفاده مجدد و به‌روزرسانی محتوای قدیمی‌تر نیز باشند، و به آن فرصت جدیدی برای رتبه‌بندی می‌دهند.

۴. ویژگی های Google SERP را هدف قرار دهید

بدون شک متوجه شده اید که نتایج جستجوی گوگل امروز بسیار غنی تر، متنوع تر و هیجان انگیزتر از گذشته است. ویژگی‌هایی مانند این به محتوای شما فرصت‌های متعددی برای رتبه‌بندی خوب و جلب نظر جویندگان اطلاعات می‌دهد ، بنابراین ارزش یادگیری نحوه هدف‌یابی هر یک را دارد. افزودن یک نشانه گذاری داده های ساختاریافته به سایت شما می تواند به شما کمک کند تا یک قطعه غنی از نظر بصری جذاب را به دست آورید، در حالی که افزودن برچسب ها و زیرنویس های alt مناسب به تصاویر می تواند به شما کمک کند تا در یک بسته تصویری گوگل قرار بگیرید.

۵. به شدت بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید

وادار کردن کاربران به کلیک بر روی نتیجه جستجوی شما در وهله اول تنها بخشی از نبرد در مورد سئو صفحه اول است.  وب سایت و محتوای شما باید زمانی که توجه مردم را به خود جلب کرد، بتواند یک تجربه برتر ارائه دهد، بنابراین پایین نگه داشتن نرخ پرش شما باید یک اولویت اصلی باشد. اطمینان حاصل کنید که تگ عنوان و توضیحات متا پیوست شده به محتوای شما دقیقاً با خود محتوا مطابقت دارد. جستجوگران و گوگل به طور یکسان انتظار دارند نتایج جستجو دقیقاً مطابق با هدف اصلی کاربر باشد .محتوای خود را با پیوندهای مفید، گرافیک ها، ویدیوها و سایر ویژگی هایی که ارزش افزوده و میانگین مدت جلسه شما را افزایش می دهد، غنی کنید.

۶. از رقابت خود بیاموزید

این یکی از بهترین استراتژی های سئو صفحه اول است که هر بازاریاب یا صاحب وب سایت می تواند اتخاذ کند. هنگامی که در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود جستجو می کنید، به صفحاتی که بالاتر از صفحه شما هستند توجه کنید. آنها چه کار می کنند که شما انجام نمی دهید و چگونه می توانید محتوای خود را برای رقابت بهتر با محتوای آنها بهبود بخشید؟

شاید آنها انتخاب گسترده تری از کلمات کلیدی ثانویه را نسبت به شما هدف قرار داده اند. شاید آنها استراتژی پیوند داخلی بهتری داشته باشند یا محتوای طولانی تری ایجاد کنند که به نگرانی های کلیدی بیشتری که جستجوگران دارند پاسخ دهد. نکته این است که آنچه را که می توانید بیاموزید و از آن برای متقاعد کردن Google که محتوای شما شایسته آن رتبه برتر است استفاده کنید.

۷. سایت خود را سریع و پاسخگو کنید

ارائه یک تجربه کاربری فوق‌العاده برای کسانی که از طریق Google وارد صفحه شما می‌شوند فقط به محتوا مربوط نمی‌شود.  خود سایت باید کاربرپسند، در دسترس و قادر به برآورده کردن بالاترین انتظارات بازدیدکنندگان باشد. برای یک چیز، باید سریع باشد . وب‌سایتی که شلوغ یا کند است، حتی صبورترین بازدیدکنندگان را پس از چند ثانیه از بین می‌برند، بنابراین زمان بارگذاری ایده‌آل حداکثر ۰-۴ ثانیه را  هدف قرار دهید .

راه های انجام این کار شامل اجرای طرح های ساده و خلاص شدن از شر درهم ریختگی های غیر ضروری است. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما تطبیقی ​​است و از طریق هر دستگاهی که بازدیدکنندگان ممکن است از آن استفاده می کنند، به راحتی قابل مشاهده است، به ویژه دستگاه های تلفن همراه .به خاطر داشته باشید که بسیاری از بازدیدکنندگان شما در حین پرواز به دنبال اطلاعات خواهند بود و این به معنای تلفن های همراه، تبلت ها و سایر گزینه های قابل حمل است.

۸. بک لینک های با کیفیت کسب کنید

گوگل در طول سال‌ها دستخوش تغییرات الگوریتم‌های متعددی شده است، اما بک لینک‌های با کیفیت بالا به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی کلیدی در تمام این موارد باقی مانده‌اند، و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست.  یک بک لینک مانند یک رای اعتماد از یک کاربر وب دیگر است، دلیلی بر این که آنها آن را به اندازه کافی ارزشمند می دانند که آن را به مخاطبان خود توصیه کنند.

بنابراین کسب درآمد بیشتر از آنها باید بخشی از هر استراتژی سئوی صفحه اول گوگل باشد. بک لینک های معتبر ارگانیک بهترین و با ارزش ترین لینک هایی هستند که باید به دست بیاورند. این کار را با تولید محتوای خارق‌العاده، پست کردن آن در اطراف برای جلب توجه و حفظ روابط خوب با سایر همتایان در صنعت خود انجام دهید.

همچنین می توانید کاتالوگ بک لینک خود را با ارسال مهمان در سایت های معتبر ایجاد کنید. همچنین باید کاتالوگ بک لینک خود را به طور مکرر برای یافتن بک لینک های سمی بررسی کنید که به جای کمک به استراتژی سئو شما می توانند به آن آسیب بزنند. آنها را فوراً حذف یا غیرفعال کنید، ترجیحاً قبل از اینکه فرصتی برای جلوگیری از تلاش‌های دیگر شما داشته باشند.

۹. از معیارهای کلیدی خود مطلع باشید

وقتی صحبت از حفظ استراتژی های سئوی شما می شود، کنسول جستجوی گوگل بهترین دوست صاحب وب سایت است. از تابع تجزیه و تحلیل جستجو برای پیگیری سؤالات جستجوی مختلف که کاربران را به سایت شما می آورند و همچنین سایر معیارهای مرتبط با بازدیدهای شما را پیگیری کنید.  از آنچه یاد می گیرید برای بهبود محتوا و تلاش های آینده خود استفاده کنید. این یکی دیگر از ضروریات استسئو صفحه اولاستراتژی که باید در نظر داشت.

۱۰. یک برند قدرتمند بسازید

ایجاد تصویر بهتر از برند و افزایش آگاهی از برند چیزی بیشتر از کمک به مشتریان آینده شماست که وقتی در بازار محصولات یا خدماتی مانند شما هستند،  شما را انتخاب کنند. همچنین در مورد متقاعد کردن آنها برای انتخاب شما در زمانی است که هنوز در جستجوی اطلاعات اولیه در Google هستند. مردم تقریباً همیشه نامی را که می شناسند به جای نامی که نمی شناسند انتخاب می کنند. می‌توانید تلاش‌های فعلی خود را برای آگاهی از برند با موارد زیر افزایش دهید:

  • دریابید که مخاطبان شما از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده می کنند و در آنجا با آنها درگیر شوید.
  • تثبیت پیشینه، صدای منحصر به فرد، دارایی های بصری و شخصیت برند شما.
  • محتوای رسانه های اجتماعی خود را فراتر از اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و عملکرد تجاری خود گسترش دهید.
  • همکاری با برندهای برتر، رهبران فکری و تأثیرگذاران اجتماعی برای گسترش دامنه دسترسی خود و استفاده از اطلاعات جمعیتی جدید.

۱۱. از شکاف های محتوا استفاده کنید

در حالی که نظارت بر رقابت خود و یادگیری هر چیزی که می توانید از آن ها داشته باشید بسیار مهم است، صاحبان برندهایی که در مورد دستیابی به نتایج دلخواه صفحه اول جدی هستند به همین جا بسنده نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که نتایج جستجو را برای کلمات کلیدی هدف خود برای شکاف های محتوا و فرصت های طلایی که ممکن است رقبای شما از آنها استفاده نکنند، تجزیه و تحلیل می کنید.

۱۲. یک برنامه محتوای بهینه تنظیم کنید

ایجاد و انتشار  محتوای خارق العاده برای کسب رتبه های برتر SERP گوگل و حفظ آن کافی نیست. دارندگان رتبه های برتر اهمیت انتشار منظم را درک می کنند و اگر می خواهید رقابت کنید باید همین کار را انجام دهید. وبلاگ های شرکت ها باید حداقل هفته ای یک بار به روز شوند، اما دو یا سه بار بهتر است . فیدهای رسانه های اجتماعی خود را نیز فراموش نکنید. فرکانس های ارسال بهینه برای هر پلتفرم را بشناسید و یک برنامه تولید محتوا ایجاد کنید تا به شما در هماهنگی همه چیز کمک کند.

کلید موفقیت در اینجا مدیریت همه اینها بدون قربانی کردن کیفیت است. تیمی از نویسندگان و سازندگان محتوا با تجربه را گرد هم بیاورید تا سطح کیفیت را بالا نگه دارید. همچنین باید از قدرت  هوش مصنوعی اخلاقی  برای کمک به کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، طوفان فکری موضوعات، زمان بندی و غیره استفاده کنید تا به سرعت تولید محتوا و بهبود کارایی برنامه محتوای خود کمک کنید.

۱۳. ممیزی های مکرر محتوا را انجام دهید

سئوی صفحه اول گوگل آن چیزی نیست که شما می توانید یک بار به آن دست پیدا کنید و سپس حرکت رو به جلو را فراموش کنید. رتبه‌بندی‌های Google شما موجودات زنده‌ای هستند که اگر می‌خواهید در جایی که هستند باقی بمانند و به ارسال ترافیک با کیفیت بالا ادامه دهند، باید از آنها مراقبت و مراقبت شود. الگوریتم‌های گوگل، روندهای اجتماعی، بهترین شیوه‌ها و رقابت دائماً در حال تغییر هستند. محتوای شما باید تغییر کند، همچنین برای ادامه دادن.

انجام ممیزی های مکرر محتوا یک راه عالی برای مراقبت از این موضوع است. از ابزارهای کلیدی مانند کنسول جستجوی گوگل برای بررسی بهترین محتوای خود هر سه ماه یا بیشتر استفاده کنید تا مطمئن شوید که همچنان ادامه دارد. به‌روزرسانی‌ها و به‌روزرسانی‌های محتوا را در صورت نیاز پیاده‌سازی کنید تا مطمئن شوید بهترین محتوای شما در بالا باقی می‌ماند.

انتهای مطلب/ منبع