انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هدف در بازاریابی محتوای شما می تواند رتبه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو افزایش دهد. همچنین می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و حتی شهرت برند شما را به عنوان یک رهبر صنعت افزایش دهد. در عین حال، هدف‌گیری کلمه کلیدی می‌تواند آسان‌تر از انجام آن باشد.و زمانی که این کار به درستی انجام نشود، عواقب آن برای برند شما می تواند بسیار زیاد باشد.

درک تأثیر اشتباهات تحقیق کلمات کلیدی بر عملکرد SEO

کلمات کلیدی که استفاده می کنید و نحوه استفاده از آنها می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد سئو شما داشته باشد. متأسفانه، تعدادی از اشتباهات رایج وجود دارد که می توانید در تحقیقات کلمات کلیدی خود مرتکب شوید. یکی از رایج ترین آنها انتخاب کلمات کلیدی اشتباه یا نامربوط برای هدف گذاری در بازاریابی محتوا است. این ممکن است شامل استفاده از کلمات کلیدی باشد که مخاطب هدف شما واقعاً به دنبال آنها نیست. حتی بدتر از آن، می‌تواند شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی باشد که ممکن است مفاهیم منفی داشته باشند.

همچنین در مورد نادیده گرفتن کلمات کلیدی طولانی و دیگر انواع کلمات کلیدی کمتر رایج در بازاریابی خود مراقب باشید. این روزها، کلمات کلیدی طولانی می توانند در هدف قرار دادن مخاطبان خاص بسیار مؤثر باشند. آنها همچنین تمایل به رقابت کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه دارند. بنابراین، شما نمی خواهید این موارد را در تحقیق و استراتژی هدف گیری کلمات کلیدی خود نادیده بگیرید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که کل لیست کلمات کلیدی خود را در یک پست وبلاگ جمع کنید و فرض کنید که نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. در حقیقت، هدف‌یابی موفق کلمه کلیدی نه تنها به انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بلکه ترکیب آنها به صورت استراتژیک در محتوای خود برای بهترین نتایج است. محتوایی که آشکارا مملو از کلمات کلیدی است نه تنها بر خوانایی آن تأثیر می گذارد، بلکه ممکن است سایت شما را توسط الگوریتم های موتور جستجو مجاز کند.

استراتژی هایی برای بهبود هدف گذاری کلمات کلیدی و نتایج

مطمئناً اگر ندانید چه کار می‌کنید، در استراتژی هدف‌یابی کلمات کلیدی ممکن است اشتباه شود. استراتژی هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود سریع هدف گذاری کلمات کلیدی و نتایج استفاده کنید.

۱.شناسایی کلمات کلیدی اشتباه در استراتژی خود

با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مناسب شروع کنید. آنها برای کمک به شما در شناسایی کلمات کلیدی درست و غلط در استراتژی خود معجزه خواهند کرد .ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پولی و رایگان زیادی وجود دارد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین کلمات کلیدی کوتاه، دم بلند، هدف و سوالات را در محتوای خود پیدا کنید.

این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین نوع کلمات کلیدی را برای هدف گذاری در محتوای خود تعیین کنید و اینکه کدام یک ممکن است باعث اتلاف وقت شود. این می تواند به شما کمک کند استراتژی بهینه سازی کلمه کلیدی خود را بیشتر اصلاح کنید و بازاریابی خود را به ارتفاعات جدیدی ببرید.

۲. هدف قرار دادن کلمات کلیدی کم مشکل

در حالی که به نظر می رسد هدف قرار دادن کلمات کلیدی کم مشکل زندگی شما را آسان تر می کند، واقعیت این است که به ندرت نتیجه می دهد. کلمات کلیدی به دلایلی در درجه سختی پایین قرار می گیرند. آنها به راحتی رتبه بندی می شوند و به امتیاز اعتبار دامنه بالایی نیاز ندارند. متأسفانه، اندازه‌گیری مؤثر دشواری کلمات کلیدی همیشه آسان نیست.

کلمات کلیدی که واقعاً کم مشکل هستند، آنهایی نیستند که در استراتژی بازاریابی شما تفاوت طولانی مدت ایجاد کنند. برای بهترین نتایج، باید به جای آن بر روی کلمات کلیدی دشوارتر تمرکز کنید که جستجوهای پرحجم بیشتری را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد. برای رتبه‌بندی این کلمات کلیدی باید سخت‌تر کار کنید. اما تلاش های شما از نقطه نظر سئو نتیجه زیادی خواهد داشت.

۳. بدانید کجا از کلمات کلیدی هدف برای بیشترین تاثیر استفاده کنید

متأسفانه اگر از فهرست کلمات کلیدی خود عاقلانه استفاده نکنید، تمام تحقیقات کلمات کلیدی در جهان به شما کمکی نخواهد کرد. اگرچه ایده خوبی است که به طور طبیعی برخی از کلمات کلیدی هدف خود را مستقیماً در بدنه محتوای خود بگنجانید، قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی در مکان های دیگر ممکن است تأثیر بیشتری داشته باشد. بنابراین، کلمات کلیدی مورد نظر شما باید کجا قرار گیرند؟ مطمئن شوید که آنها در هر تگ جایگزین تصویری که ممکن است در وبلاگ یا صفحه وب شما گنجانده شده باشد، یافت شوند.

 به همین ترتیب، کلمات کلیدی در توضیحات متا، سرفصل ها و عنوان صفحات عملکرد خوبی دارند. اگر محتوای طولانی‌تری دارید که بر اساس عنوان یا زیرعنوان تقسیم شده است، افزودن کلمات کلیدی اصلی خود به این عنوان‌ها نیز می‌تواند به رتبه‌بندی موتور جستجوی شما کمک کند. قرار دادن کمی استراتژیک در اینجا می تواند راه طولانی در به حداکثر رساندن استراتژی های بازاریابی محتوا و سئو شما کمک کند.

جمع بندی

وقت گذاشتن برای تحقیق صحیح و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب می تواند برای بازاریابی محتوایی و سئوی شما معجزه کند و به رتبه بندی سایت شما کمک کند و در طول زمان ترافیک بیشتری را جذب کند. با در نظر گرفتن این نکات، می توانید از برخی از رایج ترین اشتباهات هدف گذاری کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

انتهای مطلب/ منبع