هیچ زمانی بهتر از الان برای پیوستن به بازار آنلاین جهانی وجود ندارد، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. این در واقع یک فرآیند پیچیده با تفاوت های ظریف است که تا حد زیادی بر رتبه بندی سایت کسب و کار الکترونیک و موفقیت کلی تأثیر می گذارد. صدها وب سایت کسب و کار الکترونیک بد با محصولات خوب وجود دارند که صرفاً به دلیل سئوی ضعیف موفق به کسب رتبه اول نمی شوند. در این مقاله، ایده ای از اشتباهات رایج سئو و نحوه جلوگیری از آنها خواهید داشت.

۱. سرعت سایت پایین

یکی از بزرگترین اشتباهات سئو سرعت پایین سایت است. نه تنها بر رتبه بندی گوگل، بلکه بر فروش نیز تاثیر می گذارد. اگر یک وب سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، احتمالاً ۵۳ درصد از مشتریان خود را از دست خواهد داد. مردم از انتظار متنفرند و مفهوم خرید آنلاین برای آسان‌تر و سریع‌تر کردن کل فرآیند ایجاد شد. با توسعه سریع بازار این روزها، اگر می خواهید بهترین باشید، هر جزئیات مهم است. دلایل مختلفی برای کند شدن روند وجود دارد:

  • اندازه تصویر بزرگ
  • پلاگین های قدیمی
  • مشکلات بارگیری جاوا اسکریپت
  • درخواست های HTTP بسیار زیاد است

۲. بهینه سازی ضعیف موبایل

اشتباهات رایج بعدی سئو مربوط به بهینه سازی موبایل است. در این دنیای اول تلفن همراه، بسیاری از کاربران به جای رایانه به دستگاه های تلفن همراه متکی هستند. وب‌سایت‌هایی که سازگار با موبایل نیستند ممکن است از رتبه‌بندی پایین‌تر در موتورهای جستجو و کاهش تعامل کاربران رنج ببرند. خرید از طریق گوشی هوشمند بسیار سریعتر است و شما می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. هر چه سایت راحت‌تر باشد، کسب درآمد آسان‌تر است.

۳. شکست در تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی

اولویت بندی مخاطبان خود در جستجوی کلمات کلیدی کسب و کار الکترونیک بسیار مهم است. با وجود این، بسیاری از شرکت‌ها به مخاطبان هدف خود توجهی نمی‌کنند و در عوض صرفاً روی کلمات کلیدی از پیش تعیین‌شده‌ای تمرکز می‌کنند که فکر می‌کنند مشتریان آن‌ها را جستجو خواهند کرد. با این حال، این کلمات کلیدی ممکن است با جستارهای جستجوی واقعی مشتریان هماهنگ نباشند.

پرداختن به مسائل مربوط به هدف جستجو با تجزیه و تحلیل عبارات جستجو و SERP برای تعیین هدف کاربر بسیار مهم است.علاوه بر این، شایان ذکر است که در حالی که بهینه سازی کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم است، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در واقع می تواند به وب سایت های کسب و کار الکترونیک آسیب برساند. برای سرعت بخشیدن به کل کار و گرفتن نتایج بهتر، سعی کنید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

همچنین بخوانید:   چگونه هزینه تبلیغات کسب و کار الکترونیک خود را برای بازگشت سرمایه بهینه کنید

۴. بهینه سازی ضعیف صفحات محصول

خطاهای معمولی، مانند توضیحات نامناسب محصول که منحصر به فرد نیست، عناوین متا ضعیف نوشته شده یا از دست رفته، و شکست در بهینه سازی کلمات کلیدی تأثیر زیادی بر تمایل مشتری برای خرید هر چیزی از سایت دارد. یکی دیگر از جنبه های مهم که می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیم خرید کاربر تأثیر بگذارد، وجود نظرات محصول و محتوای تولید شده توسط کاربر است.

وقتی مشتریان می توانند نظرات دیگران را در یک وب سایت کسب و کار الکترونیک ببینند، این احساس به آنها می دهد که خدمات قابل اعتماد است. بررسی ها همچنین در SERP نشان داده می شوند که ممکن است نرخ کلیک را افزایش دهد. برای شروع رویارویی با یک مشکل، سعی کنید یک چک لیست برای تمام کارهای SEO  که باید برای تصاویر، عناوین، توضیحات و عملکردهای اضافی انجام دهید، تهیه کنید. وقتی همه چیز را ساختار یافته دارید، مدیریت آن به صورت گام به گام آسان تر خواهد بود.

۵. محتوای خود را کپی کنید

در میان سایر مشکلات سئوی درون صفحه، محتوای تکراری می تواند با سردرگمی موتورهای جستجو و کاهش رتبه سایت کسب و کار الکترونیک، به وب سایت های الکترونیک آسیب برساند. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک محتوا در چندین صفحه ظاهر شود شما با URL ها مشکل دارید یا زمانی که محتوا از وب سایت های دیگر کپی می شود. هنگام رفع این مشکل، سعی کنید از کپی پیست خودداری کنید و سعی کنید در اطلاعات متنی صفحه خود فردیت داشته باشید. می توانید خودتان این کار را انجام دهید، یک کپی رایتر استخدام کنید یا از ابزارهایی مانند ChatGPT برای بازنویسی استفاده کنید.

۶. URL های نامرتب طولانی

URL های نامرتب می توانند نه تنها برای خوانندگان انسانی بلکه برای موتورهای جستجویی که برای اهداف نمایه سازی به داده های موجود در URL متکی هستند نیز مشکل ایجاد کند. در بیشتر موارد URL های طولانی به صورت پویا از طریق استفاده از سیستم های انتشار و مدیریت محتوا تولید می شوند. بهتر است از URL های کوتاه معنی دار و بدون اعداد استفاده کنید.

همچنین بخوانید:   8 گام برای یک استراتژی سئو موثر در سال 2023

یکی دیگر از مراحل ضروری در مورد کیفیت URL، خرید گواهی SSL است. این به عنوان مدرکی است که نشان می دهد ارتباط بین سرور و کاربر امن و رمزگذاری شده است، که نشان می دهد وب سایت شما برای استفاده ایمن است. اگر فروشگاه کسب و کار الکترونیک شما فاقد گواهینامه SSL باشد، اطلاعات حساس خریدار، مانند شماره کارت اعتباری، بیشتر در معرض هک و سرقت قرار می گیرند.

۷. نادیده گرفتن سئوی محلی

سئوی محلی یک رویکرد تخصصی برای بهینه سازی موتورهای جستجو است که هدف آن افزایش دیده شدن یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی است. این شامل بهینه سازی یک وب سایت و محتوای آن برای رتبه بالاتر در SERP در جستجوهای خاص مکان است. ایجاد نقل‌قول‌های محلی می‌تواند با ارسال کسب‌وکارتان به فهرست‌های محلی، ایجاد نمایه‌ها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و دسترسی به وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های محلی برای درخواست ذکر انجام شود.

یکی دیگر از جنبه های تعیین کننده سئوی محلی، درخواست نظرات مشتریان است. بررسی های مثبت نه تنها شهرت یک کسب و کار را بهبود می بخشد، بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که کسب و کار مرتبط و قابل اعتماد است. تشویق مشتریان به ارائه نظرات در پلتفرم هایی مانند  Google My Business، Yelp و Facebook می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی جستجوی محلی تأثیر بگذارد .

۸. بهینه سازی برای جستجوی صوتی

با ظهور دستیارهای صوتی و بلندگوهای هوشمند، برای وب سایت های کسب و کار الکترونیک مهم است که برای جستجوی صوتی بهینه شوند. در غیر این صورت، ممکن است ترافیک و فروش احتمالی کاربرانی را که ترجیح می‌دهند با استفاده از دستورات صوتی جستجو کنند، از دست بدهند. برای استفاده از افزایش جستجوی صوتی، وب سایت های کسب و کار الکترونیک باید بر بهینه سازی محتوای خود برای جستجوهای زبان طبیعی تمرکز کنند.

این شامل ترکیب کلمات کلیدی و عبارات طولانی در توضیحات محصول، عناوین و سایر محتوای موجود در صفحه است. به‌علاوه، وب‌سایت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که ساختار سایت و ناوبری آن‌ها برای جستجوی صوتی، با دسته‌ها و زیرمجموعه‌های محصول واضح و مختصر بهینه شده است. همچنین مهم است که وب سایت برای موبایل مناسب باشد و سریع بارگذاری شود. جستجوهای صوتی اغلب بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و کاربران انتظار دارند تجربه ای سریع و یکپارچه در هنگام استفاده از دستیارهای صوتی داشته باشند.

همچنین بخوانید:   درک سئوی رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار B2B

۹. ایجاد نکردن وبلاگ برای فروشگاه شما

وبلاگ ها یک ابزار بازاریابی قدرتمند هستند که می توانند به وب سایت های کسب و کار الکترونیک کمک کنند تا ترافیک را افزایش دهند و دنبال کنندگان وفادار ایجاد کنند. وقتی وبلاگ به درستی انجام شود، می تواند مشتریان بالقوه ای را جذب کند که ممکن است آماده خرید نباشند، اما علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد یک محصول یا موضوع خاص هستند. با ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده، کسب و کارها می توانند خود را به عنوان متخصص در صنعت خود معرفی کنند و بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنند.

با ایجاد محتوای با کیفیت با تمرکز بر کلمات کلیدی مناسب، کسب و کارها می توانند دید خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند و بازدیدکنندگانی را جذب کنند که ممکن است در غیر این صورت سایت خود را پیدا نکرده باشند. یکی از رویکردهای موثر نوشتن در مورد موضوعاتی است که احتمالاً خوانندگان به آنها علاقه مند هستند، مانند استفاده از محصولات شما، انتخاب بهترین محصولات، دستورالعمل ها و فهرست ها. همچنین تمرکز بر ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری موثر است. فهرست‌ها، اینفوگرافیک‌ها و سایر محتوای جذاب بصری می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌ها به‌شدت قابل اشتراک‌گذاری باشند و به افزایش دسترسی شما و جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت شما کمک کنند.

جمع بندی

یک کسب و کار هرگز نباید به دنبال راه های جدید برای بهبود باشد. راحت کردن خدمات شما هم برای شما و هم برای مشتریانتان، مسیر کسب و کارتان را به شدت تغییر می دهد و آن را به سطح جدیدی می برد. اگرچه رفع برخی از مشکلات آسان تر از سایرین است، اما هرگز نباید از صرف زمان و تلاش دریغ کنید. بهبود سئوی کسب و کار الکترونیک یک استراتژی بلند مدت است که نیازمند تلاش و توجه مداوم است.

 این تعمیر یک بار نیست، بلکه یک فرآیند مستمر نظارت، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی سایت شما برای اطمینان از بهترین عملکرد آن است. در حالی که اشتباهات رایج سئو می تواند برای کسب و کار شما مضر باشد، اما همیشه می توان آنها را بهبود بخشید. با تمرکز بر شناسایی و رفع این مشکلات، می توانید دید سایت خود را بهبود بخشید، ترافیک بیشتری را افزایش دهید و در نهایت فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

انتهای مطلب/ منبع