در دنیای دیجیتالی امروزی، داشتن یک وب سایت آموزنده و کاربرپسند برای هر کسب و کاری ضروری است. با این حال، جلب توجه آن وب سایت توسط موتورهای جستجو کاملاً موضوع دیگری است. وب سایت شما می تواند برخی از جذاب ترین مطالب را در اینترنت داشته باشد، اما هنوز یک ابزار بازاریابی موثر نخواهد بود مگر اینکه برای SEO  طراحی شده باشد. در اینجا برخی از موارد ضروری برای ایجاد محتوای وب سایت B2B که قابل کشف تر است آورده شده است.

۱.تأیید Google را دریافت کنید

الگوریتم های گوگل دائماً در وب جستجو می کنند تا صفحات جدیدی را پیدا کنند که دسته بندی و خواندن آنها آسان است. اگر کسب‌ و کاری را پیدا کنند که همه جعبه‌ها را علامت بزند، آن را به‌عنوان یک کسب‌وکار قانونی تأیید می‌کنند و در جستجوها رتبه‌بندی آن را بالاتر می‌برند. اگر هنوز تأییدیه ای دریافت نکرده اید، سایت شما از دست رفته است. خوشبختانه، دریافت تاییدیه گوگل یک فرآیند سه مرحله ای ساده و آسان است:

  • یک حساب رسمی Google My Business ایجاد کنید
  • کسب و کار خود را در Google Maps پیدا کنید و ادعا کنید
  • منتظر ایمیل تأیید خود از طرف Google باشید

هنگامی که کسب و کار شما تأیید شد، گزینه ای برای بهینه سازی فهرست کسب و کار من در Google خواهید داشت. از آنجایی که گوگل یکی از موتورهای جستجوی پیشرو در وب است، این تأیید می تواند هجوم قابل توجهی از ترافیک را به سایت شما وارد کند.

۲. توضیحات صفحه را به سایت خود اضافه کنید

هنگامی که کاربران وب چیزی را به صورت آنلاین جستجو می کنند، لیستی از عناوین و پیوندها ظاهر می شود. با توجه به آمار موتورهای جستجو، کسانی که توضیحات دارند بیشتر روی آنها کلیک می شود. این احتمالاً به این دلیل است که به افراد ایده واضح تری از نوع صفحه وب را ارائه می دهد که می خواهند وارد شوند.

همچنین بخوانید:   سئو B2B در سال 2023

با افزودن یک توضیح کوتاه و مختصر به صفحات وب خود، پیوند را جذاب تر نشان می دهید. موتورهای جستجو نیز به این موضوع پی می‌برند و آن‌ها را به بالای صفحه تغییر می‌دهند. توضیحات صفحه نیز توضیحات متا نامیده می شوند زیرا بخشی از ابرداده هستند که به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند محتوا و زمینه سایت شما را درک کنند.

۳. صفحات وب خود را برای کلمات کلیدی هدف قرار دهید

استفاده صحیح از کلمات کلیدی یکی از مهمترین اجزای سئو است. اگر می خواهید ترافیک ثابتی در وب سایت کسب و کار خود داشته باشید، استفاده از کلمات کلیدی هدفمند یک مکان عالی برای شروع است. کلمات کلیدی در اصل فقط کلماتی هستند که به طور مکرر جستجو می شوند. با افزودن استراتژیک آنها به محتوای وب خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا ترافیک را به سایت شما هدایت کنند . کلمات کلیدی که استفاده می کنید باید منعکس کننده علایق مخاطبان هدف شما باشند، بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام می دهید.

۴. مطمئن شوید که SSL فعال است

SSL  مخفف Secure Sockets Layer است و به عنوان یک پروتکل رمزگذاری که برای محافظت و ایمن سازی داده های اینترنتی استفاده می شود وجود دارد. هنگامی که SSL فعال است، نام دامنه وب سایت شما با “https” شروع می شود، به این معنی که کاربران می توانند با یک اتصال امن از سایت شما بازدید کنند.

این برای دید آنلاین مهم است زیرا موتورهای جستجو به آن اهمیت زیادی می دهند. اگر سایت شما هنوز SSL را فعال نکرده باشد، موتورهای جستجو ممکن است آن را جریمه کرده و دید و دسترسی را محدود کنند. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما SSL فعال است، می توانید از طریق پنل SSL آن را بررسی کنید تا وضعیت آن را تأیید کنید.

همچنین بخوانید:   نحوه ایجاد پیش‌ بینی SEO

۵. مکان فیزیکی خود را اضافه کنید

اگر کسب‌وکاری دارید که به شدت به تعامل محلی یا حضوری متکی است، فهرست کردن مکان کسب‌وکارتان ضروری است. انجام این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا کاربران وب را که به منطقه شما مراجعه می کنند شناسایی کرده و آنها را به سمت سایت شما سوق دهد. می‌توانید مکان خود را از طریق حساب Google برای کسب و کار من فهرست کنید.

۶. وبلاگ نویسی را دریافت کنید

در این برهه از زمان، وب‌سایت‌هایی که وبلاگ ندارند، می‌توانند با ترافیک اصلی وب خداحافظی کنند. وبلاگ ها یکی از قدرتمندترین راه ها برای جذب توسط موتورهای جستجو و بازگرداندن کاربران به سایت شما برای محتوای بیشتر هستند. این همان جایی است که اکثر سایت ها قسمت عمده ای از کلمات کلیدی خود را درج می کنند.

وبلاگ ها در چند سال گذشته به طور جدی تکامل یافته اند. دیگر مترادف با سایت‌های غذایی و سبک زندگی نیست، حتی وب‌سایت‌های شرکتی B2B از ترافیک آنلاین و پتانسیل رشدی بهره می‌برند که پست‌های وبلاگ به‌خوبی تنظیم‌شده و مرتباً به‌روز می‌شوند.

۷. متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید

متن جایگزین متنی است که به یک تصویر اضافه می شود. اگر وب‌سایت شما دارای وبلاگ است، می‌توانید عکس‌های محصول حرفه‌ای یا سایر تصاویر مربوط به کسب‌وکار را برای یک تجربه بصری بهتر اضافه کنید. اما چیزی که اکثر مشاغل B2B نمی دانند این است که با افزودن متن جایگزین به آن تصاویر، سایت شما را در دسترس تر می کند.

ربات ها نمی توانند تصاویر را به خوبی بخوانند، اما می توانند متن را بخوانند. بنابراین وقتی ربات‌های موتور جستجو با متن جایگزین عرضه می‌شوند، آن را درک می‌کنند و می‌توانند آن را در جستجوهای مشابه بگنجانند، بنابراین به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند.

۸. روی سرفصل های صفحه خود تمرکز کنید

عناوین واضح و قانع کننده، تشخیص مضامین در سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند و آنها را بر اساس میزان مجاورت با سئو اولویت بندی می کند. به عنوان یک قانون کلی سرفصل ها باید به صورت زیر باشند:

  • بین سه تا ۱۰ کلمه است
  • خواندن آسان
  • حاوی یک کلمه کلیدی اصلی باشد
  • منحصر به فرد اما مشابه سایر عناوین سایت شما
همچنین بخوانید:   7 نکته برای اطمینان از اینکه سئوی سایت شما به درستی انجام می شود

با پیروی از این دستورالعمل‌ها، عناوین صفحه شما برای شناسایی موتورهای جستجو بهینه می‌شوند و به طور همزمان برای کاربران وب جذاب‌تر می‌شوند.

۹. زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید

زمان بارگذاری کند به معنای نرخ پرش بالا است. یک گزارش اخیر نشان داد که به ازای هر یک ثانیه افزایش در زمان بارگذاری، نرخ بازدید از صفحه یک وب سایت ۱۱ درصد کاهش می یابد . این به این دلیل است که موتورهای جستجو نرخ پرش بالا را به عنوان یک وب سایت کم ارزش تفسیر می کنند و رتبه جستجوی شما را پایین می آورند. اگر می خواهید رتبه جستجوی خود را بالا نگه دارید، سرمایه گذاری در زمان بارگذاری سریعتر یک برنامه موثر خواهد بود. این معمولاً با کاهش اندازه صفحه، بهینه سازی تصاویر و ویدیوها و اجرای ممیزی های منظم برای اطمینان از وجود هیچ عنصر صفحه ای که باعث تاخیر می شود انجام می شود.

۱۰. ایجاد و حفظ نمایان بودن سایت

هنگامی که صحبت از بازاریابی وب سایت می شود، خود محتوا به اندازه روشی که برای ایجاد آن انجام می دهید مهم نیست. دنیای بازاریابی آنلاین یک سیستم است. اگر وب سایت شما طبق قوانین خود عمل نکند، کاربران برای کشف سایت شما با مشکل مواجه خواهند شد. با درج کلمات کلیدی مناسب، علامت زدن تمام کادرهای تایید و به طور کلی پیروی از قوانین همیشه در حال تغییر SEO، وب سایت B2B شما می تواند در تمام طول سال قابل مشاهده و فعال بماند.

انتهای مطلب/ منبع