برندها و مشاغل جهانی به استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی قوی نیاز دارند. سئو برای کسب و کارهای محلی نیز بسیار مهم است. با این حال، در عصر دیجیتال،  بهینه سازی برای موتورهای جستجو  در مورد کمپین بازاریابی مداوم یک نام کسب و کار مفید است. برای هر کسب‌وکاری که به دنبال جلب توجه و موفقیت است ضروری است و این امر به همان اندازه برای کسب‌وکارهای محلی صدق می‌کند که برای برندهای جهانی.

۹۷ درصد از مصرف کنندگان مدرن  که به دنبال اطلاعات در مورد مشاغل محلی هستند، به اینترنت مراجعه می کنند تا آن را جستجو کنند. آنها نه تنها به سرعت پاسخ می خواهند، بلکه در حال حرکت به دنبال آنها هستند تا بتوانند شخصاً ظرف چند روز و نه چند ساعت، از یک کسب و کار محلی بازدید کنند. یک استراتژی جامع سئوی محلی می تواند مطمئن شود افرادی که به دنبال آنچه  شما  ارائه می دهید می توانند شما را پیدا کنند.

۱.تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی روی صفحه

اگرچه یک رویکرد کلی تر به سئو می تواند برای مشاغل محلی نیز مفید باشد، اما جایگزینی برای تحقیقات اختصاصی کلمات کلیدی محلی و بهینه سازی در صفحه نیست. در اینجا خلاصه ای کوتاه از چند گام کلیدی برای برداشتن آورده شده است.

  • فهرستی از کلمات کلیدی بومی سازی شده مرتبط با کسب و کار، محصولات و خدمات خود بسازید
  • برای اصلاح تلاش‌های خود، اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه را پیاده‌سازی کنید
  • هنگام انتخاب کلمات کلیدی، هدف کاربر را به دقت در نظر بگیرید
  • محتوایی برای صفحات استاتیک، صفحات فرود و وبلاگ خود پیرامون کلمات کلیدی انتخابی خود بسازید
  • از کلمات کلیدی محلی برای بهینه سازی عناصر کلیدی روی صفحه مانند تگ های هدر، تگ های تصویر جایگزین و URL ها استفاده کنید
  • کلمات کلیدی مرتبط را در سراسر محتوای نوشتاری خود قرار دهید  و مراقب باشید که از آنها در زمینه های مرتبط استفاده کنید
  • با افزودن پیوندهای داخلی و خارجی مرتبط به اطلاعات بیشتر که ممکن است برای افراد مفید باشد، محتوای خود را غنی کنید
  • برای کمک به Google برای درک بهتر سایت و محصولات شما، نشانه گذاری طرحواره کسب و کار محلی مناسب را پیاده سازی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات تماس و نکات اطلاعاتی در هر جایی که ظاهر می شوند یکسان هستند.

۲. بهینه سازی کسب و کار در گوگل

پس از بهینه سازی وب سایت واقعی خود و اطمینان از اینکه همه چیز برای بازدیدکنندگان شما آماده است، بهینه سازی  نمایه Google My Business   برای موفقیت مهمترین کاری است که برای کمک به سئوی محلی خود انجام می دهید.  با افزودن کسب و کار خود به پایگاه داده شروع کنید. سپس، مراحل زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز همانطور که باید باشد.

  • مناسب ترین دسته را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، ترجیحا چیزی که به کسب و کار شما مرتبط است و شامل کلمات کلیدی است که مردم برای جستجوی گوگل استفاده می کنند.
  • تا جایی که ممکن است فیلدهای زیادی را در فرم پر کنید تا به گوگل و کاربرانش درباره کسب و کار خود بگویید
  • یک توصیف پویا اضافه کنید که چشم را جلب کند و انرژی کسب و کار شما را جذب کند
  • برای اطمینان از صحت اطلاعات، سه بار بررسی کنید
  • تعداد زیادی عکس از کسب و کار خود آپلود کنید، مراقب باشید که تصاویری با وضوح بالا و از نظر بصری جذاب باشند
  • همچنین، اگر ویدیوهایی در دسترس دارید، به نمایه خود اضافه کنید
  • مطمئن شوید که از نام برند رسمی واقعی خود در نمایه خود استفاده می کنید
  • مشتریان را تشویق کنید تا کسب و کار شما را ارزیابی و بررسی کنند و مراقب باشید که به هر پیام، چه مثبت یا منفی، پاسخ دهید
  • نمایه خود را اغلب بررسی و به روز کنید
همچنین بخوانید:   چگونه سئو وب سایت کسب و کار خود را بهبود بخشیم

۳. بررسی و مدیریت آنلاین

اثبات اجتماعی  یک انگیزه قوی در هنگام بازاریابی است، به ویژه از دیدگاه محلی. هنگامی که شخصی با کسب و کار شما آشنا نیست یا در مورد خرید از شما ناامید است، نظرات مثبت و بازخورد سایر مصرف کنندگان می تواند به حرکت سوزن به نفع شما کمک کند.  با این حال، مدیریت شهرت آنلاین برای هر چک لیست کامل ممیزی سئو محلی بسیار مهم است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که حرکت رو به جلو است.

  • از مشتریان خود بخواهید کسب و کار و محصولات شما را در پلتفرم های مختلف از جمله گوگل و رسانه های اجتماعی بررسی کنند
  • زمانی که منطقی است افراد را تشویق کنید که بازخوردهای روشنگر و مثبتی را ارائه دهند، مشوق هایی را ارائه دهید
  • با مشتریان و دنبال کنندگان خود در رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشید و به نظرات و پیام ها به سرعت پاسخ دهید
  • به طور دوره ای اعتبار آنلاین خود را بررسی کنید و به طور فعال بر ذکرهای خود نظارت کنید
  • هر فهرست دایرکتوری برای کسب و کار خود را ادعا کنید تا بتوانید از دقت و کیفیت اطمینان حاصل کنید
  • به مرورها به سرعت و حرفه ای پاسخ دهید و مراقب باشید که وقتی بازخورد منفی است، همه چیز را اصلاح کنید
  • یک استراتژی مداوم برای مکان یابی، مدیریت و پاسخ به بررسی ها ایجاد و اجرا کنید

۴. ساخت استنادهای محلی

استناد  سئو  شامل هرگونه ذکر آنلاین از یک نام برند یا کسب و کار، از جمله پوشش رسانه ای است. با این حال، نقل‌قول‌های محلی گاهی اوقات استنادات NAP نامیده می‌شوند. نقل ‌قول‌های محلی به احتمال زیاد در میان واسط‌هایی مانند دایرکتوری‌ها یا پلتفرم‌هایی که ممکن است به عنوان دایرکتوری عمل کنند، از جمله برنامه‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند. ایجاد یک نمونه کار استناد قوی بخش مهمی از هر چک لیست کامل سئو محلی است.

  • از جمع‌آورنده‌های داده برای ساده‌سازی فرآیند استفاده کنید
  • داده های NAP کسب و کار محلی خود را فعالانه به سایت های اصلی مهم ارسال کنید
  • نمایه استناد خود را با ارسال اطلاعات کسب و کار خود به وب سایت های تخصصی مرتبط و دایرکتوری های محلی تکمیل کنید
  • شناسایی و کاوش فرصت‌ها برای به دست آوردن استنادهای بیشتر از طریق پوشش رسانه‌ای، ذکر افراد تأثیرگذار، بررسی‌های عمیق و موارد دیگر
  • از Google برای پیگیری استنادهای محلی خود و همچنین رفع هرگونه شکاف احتمالی که ممکن است ظاهر شود، استفاده کنید
  • یک استراتژی برای پیگیری استنادهای خود و اطمینان از جاری بودن آنها در هر جایی که ظاهر می شوند، ایجاد کنید
  • همچنین روی کاتالوگ نظرات خود کار کنید، زیرا نظرات مشتریان نیز به ایجاد نمایه استناد محلی شما کمک می کند
همچنین بخوانید:   چگونه هدف گذاری کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید

۵. استراتژی‌های پیوندسازی محلی

بک لینک از سایر سایت های محلی معتبر به افزایش اعتبار برند شما کمک می کند و به مصرف کنندگان محلی اطلاع می دهد که خدماتی را ارائه می دهید که ممکن است برای آنها مفید باشد. بک لینک های محلی همچنین به گوگل نشان می دهد که سایت شما مهم است و سزاوار رتبه های بالای SERP است. در اینجا نکات و مراحلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  • با دیگر صاحبان و شخصیت های کسب و کار محلی در جامعه خود ارتباط برقرار کنید و روابط دوستانه مداوم را تقویت کنید
  • اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در فهرست راهنماهای محلی مربوطه و همچنین گزینه های مهم خاص صنعت ذکر شده است
  • با وبلاگ نویسان محلی، رسانه ها و اینفلوئنسرها تماس بگیرید تا در مورد فرصت های احتمالی بک لینک دهی صحبت کنید
  • مذاکره درباره چند پست حمایت شده از سایت‌ها و کسب‌وکارهای محلی مرتبط در حوزه کاری خود را در نظر بگیرید.
  • به دنبال انجمن های تجاری محلی مناسب برای صنعت یا جایگاه خود باشید و به آن بپیوندید
  • تا جایی که ممکن است با سایر افراد محلی تعامل داشته باشید، از جمله حضوری و از طریق پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی
  • برای ایجاد کاتالوگ بک لینک محلی خود، طوفان فکری و پیاده سازی کنید
  • محتوای سطح بعدی را به طور مداوم ایجاد و ارسال کنید که دیگران نمی توانند در برابر پیوند ارگانیک به آن مقاومت کنند
  • نتایج تلاش های خود را پیگیری، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید

۶. سازگاری با موبایل و بهینه سازی تجربه کاربر

مردم فقط از دستگاه های تلفن همراه برای جستجوی موضوعات گسترده و جهانی استفاده نمی کنند. آن‌ها از تلفن‌هایشان برای تحقیق درباره تصمیم‌های خرید آینده در اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند و همچنین در حال جستجو برای یافتن مکان‌های محلی برای غذا خوردن، خرید کردن، یا مدتی در حال کشتن هستند.  با این حال، وب سایت و دارایی های محتوای برند محلی شما  باید  سازگار با موبایل باشد. آنها همچنین باید یک تجربه کاربری مثبت به طور کلی ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان پس از یافتن شما در اطراف خود باقی می مانند.

  • اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما سازگار با موبایل است و به اندازه های مختلف صفحه نمایش پاسخگو است
  • وقتی صحبت از انتخاب فونت به میان می آید، بزرگ و ساده عمل کنید، بنابراین خواندن و بررسی سایت شما آسان باشد
  • سایت خود را از هر گونه درهم ریختگی مزاحم یا غیر ضروری پاک کنید
  • رابط‌ها و دکمه‌هایی را پیاده‌سازی کنید که به راحتی از طریق یک صفحه کوچک‌تر بدون نیاز به بزرگ‌نمایی، کلیک کنید
  • با استفاده از جملات و پاراگراف های کوتاه، سرفصل های فراوان و تصاویر مفید، محتوای خود را با در نظر گرفتن موبایل قالب بندی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه فراخوان‌ها برای اقدام واضح و قابل درک هستند
همچنین بخوانید:   نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو

۷. بهینه سازی جستجوی صوتی برای سئوی محلی

با توجه به محبوبیت روزافزون دستیارهای صوتی و رابط های جستجو، از جمله کاربرانی که به دنبال اطلاعات محلی هستند، منطقی است که  سئوی صوتی  اکنون در هر چک لیست سئوی محلی باید انجام شود. در اینجا چند مرحله کلیدی برای اضافه کردن به لیست کارهای مداوم خود آورده شده است.

  • با پیاده سازی گزینه هایی مانند عبارت زبان طبیعی، کلمات کلیدی دم بلند، و جمله بندی که ماهیت محاوره ای به نظر می رسد، مطمئن شوید محتوای شما برای جستجوی صوتی بهینه شده است.
  • خود را به جای مشتری قرار دهید، آنچه را که ممکن است   با صدای بلند به دستیار صوتی بگویند تا کسب و کاری شبیه شما پیدا کند، در نظر بگیرید و بر این اساس بهینه سازی کنید.
  • برای بهبود شانس نمایش سایت شما در قطعه های ویژه گوگل، که اغلب اولین نوع نتیجه نمایش داده شده در SERP صوتی است، نشانه گذاری طرحواره مناسب را پیاده سازی کنید.
  • استراتژی کلمه کلیدی خود را با گنجاندن کلمات سوالی و عبارات پرکننده سازگارتر کنید.
  • یک صفحه پرسش‌های متداول جامع به سایت خود اضافه کنید، مراقب باشید که سؤالات محلی زیادی که ممکن است افراد برای دستیار صوتی مطرح کنند درج شود.

جمع بندی

سئوی محلی عالی تضمین می کند که سایت شما برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده است تا بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. ایجاد یک سایت عالی سئو پسند چندان پیچیده نیست. با این حال، حفظ استراتژی سئوی بومی‌شده شما می‌تواند کار بزرگی برای یک نفر باشد که به تنهایی از عهده آن برآید. شما به کمک متخصصان نیاز دارید، از جمله کپی رایترهای خبره، متخصصان سئو، و سازندگان محتوا که می توانند به محتوای شما کمک کنند تا تمام یادداشت های درست را به دست آورد.

انتهای مطلب/ منبع