در طول سال‌های گذشته، چشم‌انداز بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به طور مداوم تکامل یافته و پیچیدگی آن افزایش یافته است. با توجه به نقش محوری آن در استراتژی های بازاریابی دیجیتال، نادیده گرفتن اهداف سئوی شما می تواند بر تلاش های بلندمدت بازاریابی شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، برای اطمینان از رشد و موفقیت پایدار کسب و کار، این راهنما داده های ارزشمندی را ارائه می دهد.

هدف اصلی یک موتور جستجو چیست؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در کسب و کار کمک به کاربران خود برای یافتن اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات، تکمیل وظایف تحقیقاتی و رسیدن به اهداف خود هستند. گاهی اوقات یک کاربر خاص فقط نیاز به کنجکاوی خود در مورد یک موضوع دارد. در حالی که گاهی اوقات، آنها به دنبال حجم زیادی از داده های پیچیده هستند. هدف اصلی یک موتور جستجو این است که به هر کاربر کمک کند تا با موفقیت در دریای وسیع اطلاعات در وب حرکت کند و آنچه را که به دنبالش است بیابد.

اما چند راه مختلف وجود دارد که گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که نتایج یک جستجوی خاص را سازماندهی و کمیت کند. ابتدا موتور جستجو به دنبال طبقه بندی درخواست کاربر است. در مرحله بعد، هدف کاربر را ارزیابی می کند و از یافته های خود برای جمع آوری یک SERP استفاده می کند که به آنها کمک می کند آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستند پیدا کنند. در برخی موارد مشخص می شود که کاربر واقعاً به دنبال پاسخ یک سؤال نسبتاً ساده بوده است .

اما در موارد دیگر، موتور جستجو ممکن است تصمیم بگیرد که یک هدف ثانویه فراتر از هدف اولیه ای که کاربر مشخص کرده است وجود دارد. هرچه یک موتور جستجو در تعیین اهداف و نیازهای واقعی کاربر دقیق تر باشد، احتمال رضایت کاربر از نتایج ارائه شده به آنها بیشتر است. به همین دلیل، یکی از اهداف اولیه SEO که یک بازاریاب دیجیتال خواهد داشت، این است که مطمئن شود گوگل محتوای موجود در وبلاگ، وب‌سایت یا صفحه فرود خود را کاملاً درک می‌کند .

هدف شماره ۱ SEO: ساختار پیوند داخلی خود را بهینه کنید

ساختار پیوند داخلی نقشه لینک های داخلی در صفحات وب شما است که خوانندگان را به صفحات یا منابع مرتبط دیگر در سایت شما می آورد. پیوندهای داخلی اغلب برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در وب سایت ها برای مدت طولانی تری استفاده می شود، اما آنها همچنین نقش کلیدی در سئو دارند.

ساختار پیوند شما باید به نقشه سایت یا سازمان رسمی وب سایت شما که به موتورهای جستجو ارسال شده است مربوط باشد. ساختار پیوند شما باید منطقی باشد و از منطقی که توسط نقشه سایت شما تعیین شده است پیروی کند.  بازدیدکنندگان و خزنده‌های وب هر دو از این پیوند سود می‌برند و هرچه لینک‌های داخلی بیشتری داشته باشید، ساختار شما قوی‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید:   سئوی کسب و کار مد

هدف شماره ۲ SEO: افزایش تبدیل

تغییرات C اساساً لحظاتی مهم هستند که یک مشتری بالقوه اقدام مورد نظر خود را انجام می دهد که او را به تصمیم خرید نزدیک تر می کند. این اقدامات می توانند بسیار متفاوت باشند، از ثبت نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی یا افزودن موارد به سبد خریدشان. هر یک از این مراحل نشان دهنده تعامل و علاقه است و در مجموع نشان دهنده سفر مشتری از طریق قیف فروش است.

این معیار به تیم‌های داخلی کمک می‌کند تا بفهمند شکاف‌ها کجا هستند و همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا میزان مفید بودن اطلاعات شما برای بازدیدکنندگان را رتبه‌بندی کنند. فراتر از اعداد، نرخ‌های تبدیل بینش‌هایی را در زمینه‌های بهبود ارائه می‌دهند. اگر نرخ تبدیل شما کمتر از حد انتظار باشد، نشان دهنده شکاف های بالقوه در استراتژی بازاریابی شما است. وقتی می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌دانند که می‌توانید به بازدیدکنندگان وب پاسخ‌های مورد نیاز خود را ارائه دهید و ثابت کنید که ترافیک شما چیزی را به دست آورده است.

هدف سئو شماره ۳: افزایش زمان بازدیدکنندگان در صفحات

محتوای شما باید بیشتر از جذب افراد انجام دهد، باید آنها را در یک صفحه نگه دارد. هنگامی که بازدیدکنندگانی دارید که برای مدت زمان قابل توجهی در صفحات وب می مانند، می توانید به موتورهای جستجو ثابت کنید که محتوایی که ارائه می کنید به اندازه کافی ارزشمند است که قابل خواندن باشد.

چند راه مختلف برای دستیابی به این هدف وجود دارد، اما بزرگترین نکته بهبود کیفیت و طول محتوای خود است. صفحه ای که در چند ثانیه قابل خواندن باشد، بازدیدکنندگان را به اندازه کافی در صفحه نگه نمی دارد تا موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین تعدادی از بهترین روش ها برای دنبال کردن در طراحی صفحه و وبلاگ شما وجود دارد که می تواند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری نگه دارد.

هدف شماره ۴ SEO: نرخ پرش خود را کاهش دهید

همانطور که بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری جذب می‌کنید، می‌توانید نرخ پرش خود را نیز کاهش دهید .نرخ پرش معیاری است که میزان ترافیکی را که به یکی از صفحات شما می رسد و بلافاصله از آن خارج می شود اندازه گیری می کند.  چند دلیل مختلف وجود دارد که نرخ پرش شما می تواند بالا باشد، مانند:

  • پاسخ ندادن به سوال مطرح شده در عبارات جستجو.
  • محتوای ضعیف نوشته شده است.
  • صفحاتی که با بهترین روش ها برای جذب مخاطبان شما بهینه نشده اند.

هدف شماره ۵ SEO: به حداکثر رساندن سرعت صفحه

همچنین بخوانید:   مزایای نوشتن محتوای آزاد

به زمانی فکر کنید که برای یافتن اطلاعات یا نگاهی به یک محصول به وب‌سایتی رفتید و صفحه بارگیری نشد یا قبل از اینکه علاقه‌تان را از دست بدهید، فقط در نیمه بارگذاری شده بود. پس از مدتی، احتمالاً صفحه را ترک کرده اید زیرا ناراحتی انتظار ارزش کیفیت بالقوه محتوای صفحه را نداشت. شما می توانید بهترین محتوا، داده یا محصولات و خدمات را در صنعت خود ارائه دهید، اما اگر در پشت صفحات کند پنهان باشد، بازدیدکنندگان برای دیدن آن منتظر نخواهند بود.

به حداکثر رساندن سرعت صفحه خود برای داشتن زمان بارگذاری سریع به ترافیک سایت شما کمک می کند. اکثر مقصران پشت صفحات کند مربوط به تصاویر سایت شما هستند. اندازه‌های بزرگ تصویر و فرمت‌های تصویر قدیمی می‌توانند زمان بارگذاری وب‌سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، بنابراین اگر متوجه شدید که صفحات شما زمان بارگذاری کندی دارند، از تصاویر موجود در صفحه و باطن شروع کنید.

هدف شماره ۶ سئو: تقویت اعتبار دامنه

قدرتی که موتورهای جستجو در دامنه شما پیدا می کنند یکی از جنبه های سئو است که می تواند تأثیر زیادی بر رتبه بندی داشته باشد . هنگامی که موتورهای جستجو معتقدند سایت شما معتبر است، شما نسبت به سایت های دیگر در صنعت خود اولویت خواهید داشت و در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر خواهید شد.  اعتبار دامنه شما به کیفیت محتوای سایت شما و تعامل بازدیدکنندگان با محتوای شما مربوط می شود.

نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و تعامل‌های بیشتر مشتریان با محتوای شما، می‌تواند قدرت شما را بهبود بخشد و تجربیات بهتری را به مشتریان و مشتریان بالقوه ارائه دهد. ایجاد یک استراتژی محتوای موثر بهترین راه برای بهبود اعتبار دامنه است. به موضوعات و قالب هایی که بالاترین عملکرد را دارند نگاهی بیندازید و استراتژی خود را برای پاسخ به سوالات و ارائه اطلاعات مربوط به آن گروه های موضوعی توسعه دهید.

هدف شماره ۷ سئو: استراتژی بک لینک خود را بهبود بخشید

ساختار پیوند داخلی شما برای کمک به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو برای درک طرح و نقشه سایت شما مهم است. ساختار بک لینک شما نیز به همان اندازه مهم است ، که تعداد لینک هایی در سایت های دیگر است که ترافیک را از سایت اصلی و به وب سایت شما هدایت می کند. بک لینک ها برای استراتژی های سئو مهم هستند زیرا قدرت دامنه را افزایش می دهند و پتانسیل رتبه بندی شما را با گفتن اینکه سایت شما یک مرجع معتبر صنعتی و منبع اطلاعات معتبر است، به موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

چند استراتژی مختلف برای افزایش بک لینک شما وجود دارد، اما مهم است که تلاش خود را برای به دست آوردن قدرت بیشتر بهبود بخشید. می‌توانید با سایر شرکت‌های معتبر در صنعت خود تماس بگیرید و به وبلاگ مهمان در سایت آنها پیشنهاد دهید، یا روی استراتژی محتوای خود کار کنید تا محتوایی ایجاد کنید که سایت‌های دیگر به طور طبیعی در پست‌های خود استفاده کنند.

همچنین بخوانید:   استراتژی های پیوند داخلی که سئوی بازاریابی محتوای شما را تقویت می کند

هدف هشتم SEO: افزایش ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک به ترافیکی اشاره دارد که از موتورهای جستجو وارد سایت شما می شود، نه اینکه شخصی آدرس وب شما را تایپ کند یا از طریق یک آگهی یا بک لینک وارد سایت شما شود. ترافیک ارگانیک اغلب به عنوان اولین شاخص موفقیت سئو مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا میزان بالای ترافیک ارگانیک به این معنی است که شما به اندازه کافی در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارید که توسط آن درخواست های ورودی پیدا می شود.  

کسب و کار شما باید شاهد افزایش مداوم ترافیک ارگانیک باشد. کاهش قابل توجه در معیارهای ترافیک ارگانیک شما اغلب نتیجه جریمه های سئو است که در صورت نقض بهترین شیوه های سئو ممکن است رخ دهد. همچنین اگر استراتژی محتوای شما علامتی ندارد و دامنه شما اعتبار خود را از دست می دهد، می توانید کاهش ترافیک ارگانیک را مشاهده کنید. یکی از راه هایی که می توانید ترافیک ارگانیک خود را بهبود بخشید، بهینه سازی برای هدف جستجو است .

هدف نهم سئو: افزایش فروش کسب و کار الکترونیک

شرکت‌های کسب و کار الکترونیک برای کسب درآمد مستقیم و بهینه‌سازی به یک رویکرد متمایز در سئو نیاز دارند.

  • جزئیات محصول را بهینه کنید: توضیحات و نام های محصول را با کلمات کلیدی هدفمند بالا ببرید، برای افزایش فروش، دید را در موتورهای جستجو افزایش دهید.
  • رقابت پذیری: سئوی کسب و کار الکترونیک در میان رقابت رشد می کند. بهینه سازی جامع شامل تجربه کاربر، سرعت، پاسخگویی و محتوای متمرکز است.
  • پیوندها و محتوا استراتژیک: ساختار پیوند قوی و برنامه محتوایی ایجاد کنید، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با ارزش بالا، برای ایجاد قدرت و اعتماد.
  • یک مزیت اقتدار: ایجاد اقتدار ویژه ترافیک ارگانیک را جذب می کند، وفاداری را تشویق می کند و ارجاعات را تقویت می کند.

جمع بندی

سئو بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال است. بدون آن، نمی‌توانید در تلاش‌های بازاریابی خود موفق شوید و در واقع می‌توانید به اعتبار و رتبه آنلاین برند خود آسیب بزنید. صرف نظر از اهداف بلند مدت سئوی وب سایت خود، به تیمی از متخصصان با تجربه و آگاه در گوشه و کنار خود نیاز دارید تا به شما کمک کنند تا دسترسی خود را افزایش داده و به سمت اهداف کلیدی خود پیشرفت کنید. این شامل سازندگان محتوا می‌شود که آنچه را که برای تولید، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی محتوای شما لازم است تا به نتیجه برسد، دارند.

انتهای مطلب/ منبع