بک لینک ها یکی از دو عامل مهمی هستند که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها از آن استفاده می کند. یادگیری نحوه به دست آوردن این لینک ها می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست را برای سایت شما بیان کند. این ایده که می توانید برای سایت خود بک لینک بسازید اشتباه است. شما نمی توانید لینک های سایت خود را در سایت های دیگر قرار دهید و انتظار افزایش در نتایج جستجوی گوگل را داشته باشید.

بلکه باید با ایجاد محتوای برنده بک لینک کسب کنید. ممکن است شامل متن، ویدئو، صوت، صفحات وب تعاملی، تصاویر یا اینفوگرافیک باشد. قالب مهم نیست آنچه مهم است این است که برای مخاطبان و مدیران وب سایت در حوزه نفوذ شما جذاب باشد. این همان چیزی است که بک لینک هایی برای شما به ارمغان می آورد که سایت شما را در دراز مدت تقویت می کند.

بک لینک با کیفیت چیست؟

همه لینک های ارگانیک بک لینک های با کیفیت هستند. زمانی که افراد محتوای شما را مفید می دانند و می خواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، این پیوندها را ایجاد می کنند. با این حال، بک لینک های با کیفیت بالا دارای چند شرایط دیگر هستند. آنها از سایت های بسیار مرتبط یا منابع معتبر مانند وب سایت های خبری آمده اند. آنها همچنین از متن لنگر استفاده می کنند که بسیار مرتبط با محتوای شما است. همه لینک های با کیفیت خوب هستند، اما لینک های باکیفیت این پتانسیل را دارند که ترافیک زیادی را به سایت شما ارسال کنند. آنها همچنین با مرتبط کردن وب سایت شما با سایتی که رتبه بالایی دارد، جایگاه شما را در گوگل افزایش می دهند.

همچنین بخوانید:   تجربه مولد جستجو چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

چگونه بک لینک های با کیفیت بالا به دست آوریم

۱.محتوای با کیفیت ایجاد کنید

سایت های با کیفیت معمولا فقط به محتوای با کیفیت لینک می دهند. اگر بک لینک خوب می خواهید، محتوای شما باید آموزشی، سرگرم کننده، اطلاعاتی یا الهام بخش باشد. همچنین باید کاملا منحصر به فرد باشد. این احساس آسان است که باید به طور مداوم محتوا ایجاد کنید تا مورد توجه قرار بگیرید. به هر حال کسب و کارهای کوچک ممکن است تا چهار مطلب در هفته پست کنند. برخی از شرکت های بزرگ هر روز چندین پست وبلاگ تولید می کنند.

کیفیت همیشه بر کمیت برتری دارد. برنامه ای واقع بینانه تهیه کنید و به آن پایبند باشید. ایجاد دو یا چهار پست با کیفیت در ماه بهتر از تولید چندین پست متوسط ​​در هفته است. محتوای تعاملی به ویژه برای کسب بک لینک با کیفیت بالا ایده آل است. کاربران از آن قدردانی می کنند زیرا می توانند برای دریافت پاسخ ها و اطلاعات شخصی با محتوا تعامل داشته باشند. سایت های باکیفیت دوست دارند به آن لینک دهند زیرا همیشه سبز است و برای خوانندگان خود ارزش ارائه می دهد.

۲. با دیگران در حوزه خود ارتباط بگیرید

اینفلوئنسرها تنها افرادی نیستند که می توانید با آنها کار کنید. ارائه پست های مهمان با کیفیت به وبلاگ های دیگر در ازای بک لینک نیز موثر است. از طرف دیگر، می‌توانید با فردی قابل توجه مصاحبه کنید و مصاحبه را در قالب متن، ویدیو ویا صوتی در سایت خود ارسال کنید. شخصی که با او مصاحبه کردید تقریباً به طور قطع به آن لینک خواهد داد. این محتوا نه تنها یک بک لینک با کیفیت بالا به دست می آورد بلکه باعث ایجاد بازدید نیز می شود.

همچنین بخوانید:   تگ های عنوان چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

۳. رویداد خبری ایجاد کنید

وقتی کاری انجام می دهید که ارزش خبری دارد، می توانید از روزنامه های محلی بخواهید که رویداد را پوشش دهند. شما همچنین می توانید یک بیانیه مطبوعاتی تهیه کنید و آن را به خبرگزاری های محلی یا حتی ملی ارسال کنید. برگزاری یک رویداد خبری یکی از راه های خوب برای کسب پوشش خبری است. یکی را انتخاب کنید که مربوط به رشته کاری شما باشد و نیاز واقعی جامعه شما را برطرف کند.

جمع بندی

اگر به بک لینک های باکیفیت نیاز دارید، دو کار وجود دارد. ابتدا محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند. در مرحله بعد با افرادی که می خواهند پیوندهای مورد نیاز شما را ارائه دهند، ارتباط برقرار کنید. گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما لازم نیست همه آن را به تنهایی انجام دهید. ابزارهای حرفه‌ای وجود دارد که می‌توانند محتوای باکیفیتی در هر موضوعی ایجاد کنند.

انتهای مطلب/ منبع