بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای کسب و کار الکترونیک مد چیزی است که برای کمک به مشتریان بیشتر در ارتباط با نام تجاری خود به آن نیاز دارید. سئو به شما کمک می کند که لباس های زیبا و طراحی شده شما در مقابل دوستداران مد که می خواهند محصولات شما را بخرند ظاهر شود. در این صفحه شش نکته برای شروع سئو برای فروشگاه های آنلاین پوشاک به شما ارائه می دهیم.

۱.یک وب سایت کاربر پسند بسازید تا تعامل را افزایش دهید

هنگامی که سئو را برای کسب و کار الکترونیک مد پیاده سازی می کنید، متوجه می شوید که یکی از مهم ترین مؤلفه ها وب سایت شما است. اگر یک وب سایت کاربرپسند نداشته باشید، مردم در سایت شما باقی نمی مانند و محصولات مد شما را مرور نمی کنند. یک وب‌سایت کاربرپسند، سرنخ‌ها را درگیر نگه می‌دارد، زیرا مرور سایت شما و یافتن آنچه را که نیاز دارند را برای کاربران آسان می‌کند. اگر کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، سیگنال مثبتی به گوگل ارسال می کند که سایت شما برای کاربران مرتبط و مفید است. در نتیجه، در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب خواهید کرد و به طور مداوم ترافیک بیشتری را به صفحه خود هدایت خواهید کرد.

بنابراین، چگونه یک وب سایت کاربر پسند ایجاد می کنید؟

  • مطمئن شوید که سایت شما به سرعت بارگذاری می شود

کاربران نمی‌خواهند منتظر صفحات با بارگذاری آهسته بمانند، آنها می‌خواهند به سرعت به لباس‌های شما دسترسی داشته باشند. برای اطمینان از اینکه سایت شما به اندازه کافی سریع بارگیری می شود، از Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید تا ببینید در حال حاضر سایت شما با چه سرعتی بارگیری می شود و از پیشنهادات آنها برای بهبود استفاده کنید. همچنین می توانید از جستجوگر سرعت صفحه سئو استفاده کنید .

  • صفحات محصولی ایجاد کنید که خرید آنها آسان باشد

اگر صفحات محصول خود را برای مرور و خرید آسان کنید، مخاطبان شما زمان بیشتری را در سایت شما می گذرانند و احتمال خرید بیشتری خواهند داشت. نام تجاری  Old Navy  یک مثال عالی از این است که چگونه می توانید تجربه خرید بهتری را در صفحات محصول خود ارائه دهید. Old Navy  مرور گزینه‌های رنگ و الگوی موجود برای نوع خاصی از محصول و همچنین در دسترس بودن اندازه‌ها برای هر کدام را برای خریداران آسان می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که این محصولات از نظر قیمت متفاوت هستند، آنها را از هم جدا می کنند تا کاربران بتوانند به سرعت متوجه شوند که هر پیراهن چقدر قیمت دارد.

  • فراخوان هایی برای اقدام (CTA) که برجسته هستند را اضافه کنید

دکمه های CTA شما بخش مهمی از تجربه کاربری هستند. چه کسی بخواهد درباره برند مد شما اطلاعات بیشتری کسب کند یا محصول شما را به سبد خرید خود اضافه کند، بسیار مهم است که بتواند به راحتی دکمه های CTA را پیدا کند تا او را به مرحله بعدی راهنمایی کند.

  • فونت را با دقت انتخاب کنید

هنگامی که صفحات محصول خود را ایجاد می کنید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما به راحتی می توانند محتوای صفحه شما را بخوانند. اگر مخاطبان شما نتوانند جزئیات محصول شما را بخوانند، احتمالاً محصول شما را نمی‌خرند. داشتن یک فونت واضح برای تجربه کاربر بسیار مهم است، زیرا به مخاطبان شما امکان می دهد تا در مورد محصول شما اطلاعات کسب کنند، که آنها را به تبدیل نزدیک تر می کند.

۲. کلمات کلیدی مرتبط را برای افزایش ترافیک بهینه کنید

نکته بعدی در مورد سئو برای فروشگاه های آنلاین لباس  شامل انتخاب کلمات کلیدی است . کلمات کلیدی نقش اساسی در تعیین محل نمایش محصولات شما در نتایج جستجو دارند. اگر کلمات کلیدی مناسب را در صفحه خود ادغام نکنید، ترافیک ارزشمند کسب و کار خود را از دست خواهید داد. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای لیست محصولات خود، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید . تحقیق کلمات کلیدی شما را قادر می سازد تا عبارات مرتبط را برای صفحات محصول خود بیابید.

هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، روی  کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید . کلمات کلیدی دم بلند کلمات کلیدی هستند که شامل سه یا چند کلمه هستند. این کلمات کلیدی خاص‌تر هستند، بنابراین مشتریانی را که به دنبال محصولات شما هستند جذب می‌کنند. بنابراین، برای مثال، یک کلمه کلیدی مانند “چکمه مشکی زنانه” نسبت به کسی که “چکمه” را جستجو می کند، ترافیک مرتبط بیشتری ایجاد می کند. با کلمه کلیدی مانند “چکمه”، دشوار است که بدانید فرد می خواهد چه چیزی را پیدا کند. یک کلمه کلیدی خاص مانند “چکمه های مچ پا مشکی زنانه” جزئیات دقیقی را در مورد آنچه یک فرد می خواهد به شما می دهد.

۳. برای کمک به سرنخ ها در یافتن محصولات، پیمایشی با کاربری آسان ایجاد کنید

یکی از اجزای حیاتی وب سایت شما ناوبری است. وقتی کاربران از سایت شما بازدید می کنند، می خواهند بتوانند محصولات شما را به راحتی مرور کنند. اگر استفاده از ناوبری شما دشوار باشد یا سازماندهی نشده باشد، در معرض خطر از دست دادن بازدیدکنندگان سایت در مقابل یک رقیب هستید.

نکته پاداش برای SEO برای کسب و کار الکترونیک مد: ناوبری خود را در جایی قرار دهید که مخاطبان شما آن را ببینند. برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند با قرار دادن ناوبری خود در مکانی غیرعادی، سایت خود را منحصر به فرد کنند، اما اگر نتوانند ناوبری را پیدا کنند، می‌تواند باعث خروج سرنخ‌ها از سایت شما شود. به طور معمول، شما می خواهید پیمایش خود را به سمت بالا نگه دارید تا کاربران بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.

۴. یک وبلاگ مد برای هدایت ترافیک ارگانیک راه اندازی کنید

یکی از مهمترین دارایی های سئو برای تجارت الکترونیک مد وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسی  به شما کمک می کند تا ترافیک ارزشمندی را به صفحه خود هدایت کنید و رتبه SEO خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. مردم به طور مداوم برای اطلاعات در مورد آخرین روندها و نکات مد جستجو می کنند. با ارائه این اطلاعات برای مخاطبان خود، آنها را مدت بیشتری در صفحه خود نگه می دارید و آنها را وادار می کنید تا در سایت شما مرور کنند.

بنابراین، چگونه می توانید یک وبلاگ مد راه اندازی کنید؟

برای شروع وبلاگ نویسی، باید موضوعات یا ایده هایی را مطرح کنید که می خواهید پوشش دهید. باید به سؤالات متداول خریداران و موضوعات محبوب در مورد مد فکر کنید. هنگامی که چند موضوع دارید، می توانید آنها را به Google متصل کنید تا ببینید دیگران در مورد آن موضوع چه می نویسند. با تمام این اطلاعات، می توانید پست های وبلاگی ایجاد کنید که اطلاعات ارزشمندی در مورد موضوعات مورد علاقه در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. ایجاد پست های وبلاگ در مورد موضوعات مرتبط با صنعت به شما کمک می کند تا سرنخ های واجد شرایط را برای کسب و کار خود جذب کنید.

۵. از تصاویر با کیفیت بالا برای درگیر نگه داشتن سرنخ ها استفاده کنید

به عنوان یک شرکت کسب و کار الکترونیک مد، به تصاویر بصری کمک می کنید تا محصولات خود را به مخاطبان خود نشان دهید. بصری ها برای سئو فروشگاه های آنلاین لباس بسیار مهم هستند، زیرا سرنخ ها را در صفحه شما نگه می دارند. می توانید از عکس ها یا  ویدیوها  برای نمایش محصولات خود به مخاطبان خود استفاده کنید. این به مخاطبان شما کمک می کند تا در مورد محصولات شما بینش پیدا کنند، در حالی که زمان صرف شده برای مرور محصول شما را نیز افزایش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما سرعت سایت شما را کاهش نمی دهد. عکس ها و فیلم ها می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند زیرا اندازه فایل های زیادی دارند. برای عکس‌ها، می‌توانید از یک ابزار فشرده‌سازی تصویر مانند  Kraken استفاده کنید تا مطمئن شوید که سرعت سایت شما را کاهش نمی‌دهد. ویدیوها به میزبانی در یک سایت خارجی مانند YouTube یا Wistia نیاز دارند تا از کند شدن سایت شما جلوگیری کنند.

۶. مطمئن شوید که سایت شما روی موبایل کار می کند

آخرین نکته برای سئو برای کسب و کار الکترونیک مد این است که مطمئن شوید سایت شما روی موبایل کار می کند. با در نظر گرفتن ۷۶٪ از مصرف کنندگان از تلفن های هوشمند، شما باید یک سایت سازگار با موبایل داشته باشید. علاوه بر این، از آنجایی که گوگل به سمت نمایه سازی موبایل اول رفت، داشتن سایتی که روی موبایل عالی کار می کند برای سئوی شما و رتبه بندی بالا در نتایج جستجو بسیار مهم است.

اگر سایت شما سازگار با موبایل نیست، می‌توانید آن را با یکپارچه‌سازی  طراحی واکنش‌گرا بهینه کنید. سایت شما برای تناسب مناسب با صفحه نمایش تنظیم می شود، بنابراین کاربران یک تجربه یکپارچه خواهند داشت. افزودن عناصر سازگار با موبایل می تواند به افزایش تجربه کاربری مثبت کمک کند.

جمع بندی

همین امروز با سئو برای کسب و کار الکترونیک مد شروع کنید. سئو برای فروشگاه های آنلاین پوشاک به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و سرنخ های واجد شرایط بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.

انتهای مطلب/ منبع