بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای سازمان‌های خصوصی و خیریه، فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای افزایش دید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است، زمانی که افراد به دنبال اطلاعات مرتبط با هدف آن سازمان هستند، مانند داوطلبی، جمع‌آوری سرمایه، رویدادها، آموزش و غیره. اکنون به نکات کاربردی که می توانند ترافیک را افزایش دهند نگاهی بیاندازیم.

۱.وب سایت خود را کاربرپسند و در سلامت سئو نگه دارید

اول چیزهای مهم. بیایید در مورد اصول فنی وب سایت شما صحبت کنیم. ممکن است به کمی کار نیاز داشته باشند. اما اگر ابتدا آنها را مرتب نکنید، در درازمدت تلاش های سئوی خود را تضعیف می کنید. بنابراین قبل از اجرای هر نکته دیگر در سئو، این کارها  را انجام دهید:

  • از شر پنجره‌های بازشو خلاص شوید یا حداقل بیشتر پنجره‌های باز. اینها شامل فرم‌های ثبت‌نام، فرم‌های خروج وغیره می‌شوند. همین کار را برای بنرهایی که طرح‌بندی را تغییر می‌دهند، انجام دهید.
  • مطمئن شوید که چیدمان وب سایت شما واضح، سازگار و قابل استفاده است
  • وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید . بیش از ۵۰ درصد از ترافیک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه است. علاوه بر این، گوگل محتوا را بر اساس نسخه‌های موبایلی وب‌سایت‌ها ایندکس و رتبه‌بندی می‌کند.

۲. در فهرست راهنماها و مقالات مربوط به سازمان های خصوصی فهرست شوید

کلمات کلیدی مرتبط با سازمان های غیرانتفاعی و خیریه می توانند بسیار رقابتی باشند. در چنین مواقعی، بهترین شانس شما برای قرار گرفتن در ۱۰ مورد برتر این است که در صفحاتی که رتبه بندی می شوند، فهرست شوید. بنابراین، اگر فهرستی از خیریه‌ها وجود داشته باشد که در بین ۱۰ مؤسسه برتر رتبه‌بندی شده‌اند، ممکن است بهترین شانس شما برای دریافت بخشی از این تقاضای جستجو باشد.

اما چیزهای بیشتری در این تاکتیک وجود دارد. بله، دید و ترافیک خواهید داشت. اما اگر سایتی که قرار است شما را معرفی کند به وب سایت شما نیز لینک دهد، این یک بک لینک جدید  برای شما خواهد بود. و هر سایت اضافی که کارهای مشابهی را انتخاب می کند، البته به شما بک لینک دیگری می دهد. چرا به بک لینک نیاز دارید؟ زیرا بک لینک ها هنوز هم یکی از قوی ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند. به طور کلی، هرچه یک صفحه بک لینک بیشتری دریافت کند، رتبه آن بالاتر می رود و ترافیک بیشتری دریافت می کند.

۳. به دنبال ذکرهای بدون پیوند از سازمان خود باشید

سازمان های غیرانتفاعی و خیریه معمولا از روابط عمومی استفاده می کنند. از این رو، آنها پوشش زیادی از رسانه ها و شرکا دریافت می کنند. به اندازه کافی جالب توجه است که اگر اشاره های سازمان به پیوند تبدیل شود، این تاکتیک می تواند مزایای سئو را نیز به همراه داشته باشد. البته همیشه اینطور نیست:

یافتن نام‌ها اولین گام در این فرآیند است. شما هنوز باید آن نتایج را برای ذکرهای بدون پیوند فیلتر کنید. ما در این آموزش کل فرآیند یافتن منشن های بدون پیوند برای هر سایتی را پوشش می دهیم . هنگامی که فرصت های پیوند خود را پیدا کردید، باید با نویسندگان یا صاحبان سایت تماس بگیرید و به سادگی از آنها بخواهید که به شما پیوند دهند.

به طور طبیعی، بهترین راه برای دریافت منشن های لینک شده این است که آنها را از قبل درخواست کنید. یک “جزئیات” کوچک مانند این می تواند به راحتی در گرماگرم یک کمپین روابط عمومی نادیده گرفته شود. بنابراین، ایده خوبی است که ذکر آن را در رویه های عملیاتی استاندارد خود لحاظ کنید.

۴. به درخواست های خبرنگاران پاسخ دهید

پوشش رسانه ای رگ حیات سازمان های غیرانتفاعی است. طبیعتاً آگاهی از برند را افزایش می دهد و روابط عمومی را شکل می دهد. و اگر این پوشش آنلاین باشد، می تواند به بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو نیز کمک کند. به درخواست هایی که مربوط به موضوعاتی هستند که در آنها متخصص هستید، در اسرع وقت پاسخ دهید. اگر یک روزنامه‌نگار حرف شما را انتخاب کند، در متن او از شما نقل قول می‌شود و به احتمال زیاد پیوندی به سازمانتان دریافت خواهید کرد. چرا این تاکتیک برای سئو موثر است؟ زیرا پیوندهای رسانه ای معمولاً برخی از معتبرترین بک لینک هایی هستند که می توانید برای سایت خود ایجاد کنید.

۵. وبلاگ نویسی مهمان را برای کسب لینک انجام دهید

این نکته راه دیگری برای ایجاد بک لینک و مشاهده بیشتر در زمانی است که در آن هستید. وبلاگ نویسی مهمان در مورد مشارکت در مقالات مهمان در وب سایت های شخص ثالث است و در سراسر اینترنت است. در اینجا یک نمونه مقاله مهمان از انجمن پرستاران آمریکا آورده شده است : این که آیا قصد دارید مقالاتی را برای پیوند ارسال کنید یا برای اینکه بتوانید در مقابل مخاطبان دیگران قرار بگیرید، این کاملاً به شما بستگی دارد. وبلاگ نویسی مهمان برای هر دو خوب است. هر طور که می خواهید به آن نزدیک شوید، فقط یک چیز را به خاطر بسپارید: وب سایت هایی با کیفیت بالا را هدف قرار دهید.

۶. به دنبال کلمات کلیدی آماری مربوط به خیریه خود بروید

کلمات کلیدی آماری به معنای استفاده از داده های آماری برای ارائه بهترین هدف جستجو هستند. چرا باید دنبال این کلمات کلیدی بروید؟ دو دلیل اول، اگر تقاضای جستجو برای آنها وجود داشته باشد، آنها می توانند ترافیک ارگانیک به وب سایت شما ایجاد کنند و افراد بیشتری را از علت شما آگاه کنند. ثانیا، آنها “پیوند گیرندگان” عالی هستند.

۷. از کارشناسان دعوت کنید تا برای شما بنویسند

موضوعات خاصی وجود دارد که به بهترین وجه توسط متخصصان پوشش داده می شود. این در زندگی صادق است و در سئو نیز صادق است. در مورد موضوعات به اصطلاح YMYL (پول یا زندگی شما) صحبت می شود. طبق دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل ، این موضوعات عبارتند از:

  • اخبار و رویدادهای جاری
  • مدنی، دولت و قانون
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • خرید کردن
  • سلامت
  • گروه‌های افراد (اطلاعات یا ادعاهای مربوط به گروه‌هایی از مردم، از جمله، اما نه محدود به آن‌هایی که بر اساس نژاد یا منشاء قومی، مذهب، معلولیت، سن، ملیت)

۸.  محتوای خود را به زبان های دیگر ترجمه کنید

خیریه های جهانی نیاز به دیده شدن جهانی دارند. ترافیک ارگانیک از کشورهای مختلف می تواند به این هدف کمک کند. از این رو، اجرای برخی از شیوه های خوب سئوی بین المللی مهم است . اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که رتبه بالا در یک کشور لزوماً به معنای کسب نتایج مشابه یا حتی مشابه در سایر کشورها نیست. این به این دلیل است که گوگل نتایج جستجوی خود را بر اساس کشور و زبان درخواست بومی سازی می کند.

علاوه بر ترجمه محتوا، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود رتبه بندی جستجوی بین المللی خود انجام دهید:

  • یک ساختار URL محلی را در نظر بگیرید و از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید
  • پیوندهایی را از منابع محلی به محتوای بومی سازی شده خود دریافت کنید
  • از محتوای بومی شده خود به منابع محلی پیوند دهید
  • به خاطر داشته باشید که گوگل محبوب ترین موتور جستجو در برخی کشورها نیست

۹. از سئوی محلی استفاده کنید

هم سازمان‌های خصوصی محلی و هم سازمان‌های خصوصی جهانی می‌توانند از SEO محلی  برای بهبود رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو استفاده کنند. در اینجا آمده است که چگونه آنها می توانند از آن بهره ببرند. وقتی افراد سازمان شما را با یک کلمه کلیدی حاوی یک مکان خاص جستجو می کنند، شعبه سازمان شما می تواند در بسته نقشه محلی نشان داده شود. بنابراین اگر سازمان شما در شهرهای مختلف شعبه دارد، در اینجا موارد اساسی وجود دارد که می توانید برای افزایش سئوی محلی انجام دهید:

  • یک نمایه کسب و کار Google دریافت کنید و برخی از نظرات را درباره شعب محلی خود تشویق کنید
  • صفحات فرود بهینه شده محلی ایجاد کنید
  • از منابع محلی پیوند دریافت کنید (و همچنین به منابع محلی پیوند دهید)

۱۰.  برای جستجوی برند بهینه سازی کنید

جستجوی برند به هر نوع پرس و جوی گفته می شود که حاوی کلمات و عبارات مرتبط با برند، محصولات یا خدمات شما باشد.

  • کلمات کلیدی را که مردم برای یافتن اطلاعات درباره سازمان شما به دنبال آن هستند، کشف کنید
  • محتوایی ایجاد کنید که آن کلمات کلیدی را هدف قرار دهد در حالی که هدف جستجو را ارائه می دهد
  • می توانید کلمات کلیدی خود را با استفاده از جستجوی گوگل پیدا کنید. فقط گزارش کلمات کلیدی ارگانیک را باز کنید  و نتایج را با استفاده از نام سازمان خود فیلتر کنید.

۱۱. فراموش نکنید که محتوای خود را به یکدیگر پیوند دهید

بنابراین بیایید بگوییم که شما در حال حاضر محتوای عالی دارید که برخی از لینک های با کیفیت را جذب می کند. این پیوندها قطعاً به رتبه بالاتر محتوا در SERP کمک می کنند. اما آیا می‌دانستید همین پیوندها می‌توانند به رتبه‌بندی سایر محتواها نیز کمک کنند؟ اگر آنها را پیوند دهید، می توانید اعتبار پیوند را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنید، به شرطی که پیوندها مرتبط باشند. به این نوع لینک ها لینک داخلی می گویند زیرا به صفحات دیگری در همان دامنه اشاره می کنند.

انتهای مطلب/ منبع