امروزه هزاران آژانس سئو وجود دارد. طبق آمار گزارش بازار جهانی خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو در سال ۲۰۲۲، این بخش در مسیر رسیدن به نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۳۴.۲۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۶ قرار دارد. این که چگونه می توانیم یک شرکت برتر SEO را پیدا کنیم که برای رتبه بندی ارگانیک وب سایت خود نیازی به تبلیغات نداشته باشد؟ در آژانس سئو به دنبال چه چیزی هستیم؟

پاسخ این سوالات را در اینجا خواهید یافت. با این حال، قبل از اینکه به همه اینها بپردازیم، توضیح خواهیم داد که قبل از شروع چه کاری باید انجام دهید. این بدان معناست که اهداف خود را روشن کنید و به چه چیزی می خواهید برسید.

۱.اهداف و نتایج مورد نظر خود را بشناسید

تصور کنید با عجله یک پرواز لحظه آخری از نیویورک را برای ملاقات با برخی از شرکای تجاری رزرو کرده اید و بدون مشکل حرکت می کنید. در بدو ورود، گوینده سفر ایمن را به شما تبریک می گوید و به بورلی هیلز در تگزاس خوش آمد می گوید. در همین حال، مقصد مورد نظر شما بورلی هیلز در کالیفرنیا بود. از اتلاف وقت خود پشیمان خواهید شد، درست است؟ استخدام آژانس های سئو مانند سوار شدن به آن هواپیما است. هر یک می تواند در ارتقای رتبه ارگانیک سایت شما در جایی عالی باشد. بنابراین، اولین کار شما قبل از شروع پرواز، اطمینان از انتخاب هواپیمای مناسب و سوار شدن به پرواز صحیح است. برای انتخاب و راه اندازی یک آژانس سئو که برای شما مناسب است باید: مقصد کسب و کار خود را بشناسید، زمانی که می خواهید به آن برسید.

در سئو، جایی که می‌روید به یک آژانس متفاوت نیاز دارد. اصلی ترین آنها عبارتند از:

  • بازاریابی محتوایی بهینه شده برای سئو
  • سئو صوتی
  • لینک بیلدینگ
  • سئوی محلی
  • سئوی کسب و کار الکترونیک

با این حال، فهرست بالا جامع نیست. با تکامل دنیای دیجیتال مارکتینگ، روندهای آنلاین و گوگل، فهرست ممکن است رشد کند یا تغییر کند. ممکن است لازم باشد:

  • کل وب سایت یا کلمات کلیدی خاص خود را بالاتر قرار دهید
  • ترافیک و سرنخ های واجد شرایط بیشتری دریافت کنید
  • فروش را مستقیماً از جستجوی ارگانیک هدایت کنید

اهداف و نتایج کسب و کار هدف شما تعیین می کند که به چه استراتژی ها و تاکتیک های سئو نیاز دارید. با این حال، از آنجایی که هیچ آژانس سئو برای همه استراتژی‌ها، بخش‌های صنعتی و اندازه‌های شرکت مناسب نیست، دانستن این اصول پایه‌ای را برای افرادی که با آنها شریک می‌شوید ایجاد می‌کند.

۶ ویژگی که بهترین شرکت های سئو را می سازد

هزاران شرکت سئو را در آنجا خواهید یافت. برای محدود کردن جستجوی خود، در اینجا برخی از ویژگی هایی وجود دارد که به شما در انتخاب بهترین آژانس سئو کمک می کند.

۱. یک فرآیند تعریف شده برای اجرای استراتژی های سئو

وقتی صحبت از سئو این روزها به میان می‌آید، هر کسی که لپ‌تاپ، دسترسی به اینترنت و وبلاگ نصب شده در وردپرس دارد، می‌تواند خود را یک شرکت سئو خطاب کند. با این وجود، این همیشه به این معنا نیست که آنها تخصص لازم را دارند. همچنین به این معنا نیست که آنها یک فرآیند تعریف شده برای اجرای موفقیت آمیز یک استراتژی سئو دارند. یک آژانس می تواند هر ادعایی را که دوست دارد مطرح کند. با این حال، اگر فاقد تخصص و فرآیندهای لازم برای اجرای وعده های خود باشد، به نتیجه نخواهید رسید.

چگونه می دانید که یک آژانس می تواند آنچه را که می گوید انجام دهد؟

وب سایت آنها را اسکرول کنید، یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید و ببینید آیا آنها در موقعیت های ارگانیک موتور جستجو نشان داده می شوند یا خیر. یکی از ویژگی های اساسی یک شرکت بزرگ سئو این است که آنها ابتدا تجربه پیاده سازی سئو را برای خود دارند و شما می توانید آنها را در مراحل اولیه SERP گوگل پیدا کنید.

۲. یک تیم متنوع از متخصصان

تبدیل ایده‌های سئو به رتبه‌بندی بالاتر، بازدیدکنندگان وب‌سایت، سرنخ‌ها و فروش به تیم متنوعی از متخصصان نیاز دارد. وقتی یک شرکت سئو وعده‌های زیادی می‌دهد بدون اینکه تیمی را به شما نشان دهد تا آن را محقق کند، محکم نگه دارید. البته، این شرکت می تواند به تازگی شروع به کار کند و کارکنان محدودی داشته باشد. یا ممکن است که آنها قصد دارند کار شما را به فریلنسرها در یکی از پلتفرم های مختلف آنلاین برون سپاری کنند.

با این حال، با یک آژانس مستقر، شما یک تیم کامل از متخصصان را در اختیار دارید. از رهبران استراتژیک گرفته تا مدیران و تیم های مختلف متخصص برای اجرای استراتژی شما، بهترین شرکت های سئو مفتخرند که اعضای تیم شگفت انگیز خود را به نمایش بگذارند.

۳. نمونه کارهای چشمگیر

بررسی نمونه کارها یکی از ساده ترین راه ها برای مشاهده کیفیت کار یک آژانس است. دلیل آن ساده است، یک نمونه کار قوی نشان می دهد که آنها به کسب و کارهایی که به آنها کمک کرده اند افتخار می کنند و می توانند آن را ثابت کنند. مشاهده نمونه کارها نیز راه خوبی برای بررسی اینکه آیا آژانس ممکن است برای شما مناسب باشد یا خیر. بررسی کنید که آنها با چه نوع مشتریانی کار می کنند و ایده بگیرید که آیا آنها می توانند برای جایگاه شما مناسب باشند یا خیر. سپس تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در آن ترکیب باشید و نتایج مشابهی بگیرید.

۴. توصیفات مشتری واقعی

توسعه استراتژی های سئو برنده، مدیریت پیاده سازی آنها و هدایت تیم ها در اجرای آنها برای ایجاد نتایج دشوار است. وقتی یک شرکت سئو این همه کار سخت را انجام می‌دهد و نتایج فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورد، مشتریان به آنها پاداش می‌دهند و ارزش پول خود را دارند. اگر آژانسی را مشاهده کردید که نظرهای واقعی از مشتریان خوشحال را به اشتراک می گذارد، می توانید به آنها اعتماد کنید.

۵. رهبری فکری خاص صنعت

سئو دائما در حال تغییر و تحول است. چگونه می‌توانید همه این تغییرات را زیر نظر داشته باشید؟ با یک آژانس SEO وابسته به رهبر فکری. به عبارت دیگر، آژانسی که دارای شخصیتی معتبر در یک زمینه خاص است و در بین همتایانش از احترام بالایی برخوردار است. این افراد به طور مداوم در حال مطالعه، یادگیری و به اشتراک گذاری توصیه های خود در پلتفرم هایی مانند توییتر، لینکدین یا وبلاگ خود هستند. آنها مخاطبین دارند و مهمتر از همه، تخصص لازم برای پیشبرد کسب و کار آنلاین شما را دارند. این نوع از کارشناسان دانش و تجربه گسترده ای در زمینه سئو دارند و آنها را به منابع ارزشمندی تبدیل می کند.

۶. فرهنگ شرکتی واضح

بهترین شرکت‌های سئو نیازی ندارند که یک میلیون دنبال کننده TikTok یا ۵۰۰۰ پست وبلاگ داشته باشند، اما باید بدانند چه کاری انجام می‌دهند و در مورد تغییرات به‌روز بمانند. وب سایت آنها را بررسی کنید، آیا آنها با بهترین شیوه های سئو در حین تکامل به روز می مانند و نکاتی را به اشتراک می گذارند تا به کسب و کارها کمک کند تا حداکثر تأثیر را تنظیم کنند؟ آیا آنها محتوا را منتشر می کنند، نکات صنعتی را به اشتراک می گذارند و در مورد تغییرات آینده صحبت می کنند؟

هنگام انتخاب یک آژانس سئو، علائم خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. کار با آژانس اشتباه می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه و از دست دادن زمان شود، بنابراین شناسایی سریع مشکلات احتمالی ضروری است. در اینجا برخی از علائم کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک آژانس سئو خوب به آنها توجه کنید:

  • تضمین رتبه بندی

اولین علامت هشدار نتایج تضمین شده است. سئوی با کیفیت زمان می برد و هیچ آژانس معتبری چنین تضمینی را ارائه نمی دهد. درست مانند هر صاحب وب‌سایتی، آژانس‌ها نیز تحت تأثیر الگوریتم‌های همیشه در حال تغییر Google هستند. یک تغییر در الگوریتم ها می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر SERP ها داشته باشد و بنابراین هیچ آژانسی نمی تواند در مورد رتبه بندی وب سایت تضمینی بدهد.

  • تکنیک های بک لینک سازی کمی بیش از کیفیت

علاوه بر این، مراقب آژانس‌هایی باشید که از تکنیک‌های کلاه سیاه بی‌اثر مانند پر کردن کلمات کلیدی یا مزرعه‌های پیوند استفاده می‌کنند، زیرا این روش‌ها می‌تواند منجر به جریمه شدن وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو شود و در دراز مدت به حضور آنلاین شما آسیب برساند.

  • قیمت فوق العاده پایین

قیمت پایین همیشه چیز بدی نیست. ممکن است فقط نشان دهد که آژانس جدید است و در حین تاسیس، قیمت های پایینی دریافت می کند. با این حال، قیمت پایین می تواند نشانه این باشد که کیفیت عالی نیست، آژانس ممکن است گوشه ها را کاهش دهد یا از تاکتیک های پنهانی استفاده کند که به جایگاه سایت شما در SERP ها آسیب می رساند.

  • بدون نمونه کارها یا توصیفات مشتری

مهم است که قبل از امضای قرارداد در مورد آژانس های سئو بالقوه تحقیق کنید، به خصوص اگر هیچ نمونه کار یا گواهی مشتری نداشته باشند. عدم وجود نمونه کارها یا توصیفات مشتری ممکن است به این معنی نباشد که آژانس در کار خود خوب نیست. اگر در مورد یک آژانس مطمئن نیستید، کمی تحقیق کنید، به دنبال بررسی آنلاین باشید و نمونه هایی از کار آنها را بپرسید.

نحوه کار با آژانس سئو

اکثر آژانس های سئو به عنوان توسعه دهنده تیم بازاریابی داخلی شما کار می کنند. بنابراین، مراحلی برای تعیین نحوه انتخاب یک آژانس سئو وجود دارد. این مراحل ضروری هستند، زیرا می توانند به اطمینان از موفقیت همکاری شما با آنها کمک کنند. بیایید موارد اصلی را بررسی کنیم.

۱.تیم داخلی خود را آماده کنید

قبل از اینکه با یک آژانس سئو کار کنید، تیم های مرتبط در شرکت خود را در همان صفحه دریافت کنید. به آنها بگویید که چرا شرکت شما نیاز به استخدام متخصصان سئو دارد و چگونه کار با آنها بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. همچنین، کسانی را انتخاب کنید که مستقیماً با آژانس سئو کار می کنند تا نتایج مورد نظر شما را به دست آورند. افرادی که انتخاب می کنید به پر کردن شکاف ارتباطی بین شرکت و آژانس کمک می کنند. انجام این کار تضمین می کند که همیشه شخصی وجود دارد که آژانس سئو را با فرهنگ شرکت شما، اهداف کار با آنها، انتظارات و جدول زمانی هماهنگ نگه دارد.

۲. جلسه کشف

اهداف هنگام کار با یک آژانس سئو می تواند رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی هدف، ایجاد ترافیک بیشتر، افزایش فروش یا هر سه باشد. به یاد داشته باشید، هیچ مورد تجاری و نیازها دقیقاً یکسان نیستند. استراتژی های سئو که برای یک شرکت کارآمد هستند ممکن است برای شما کارساز نباشند.

برای به اشتراک گذاشتن همه چیز در مورد کسب و کار خود که می تواند به سئو مرتبط باشد، با آژانسی که برای کار با آن انتخاب کرده اید، وقت بگذارید. انجام این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و برنامه‌های منحصر به فرد برای دستیابی به اهداف شما را توسعه دهند.

۳. تحقیقات و پیشنهادات

پس از به اشتراک گذاشتن وضعیت کسب و کار، نیازها و اهداف خود با یک شرکت سئو، مراقب کارهای بعدی باشید. آژانس‌های برتر سئو برای ارسال فاکتور به شما سر نمی‌زنند. آنها به تحقیق می پردازند و از چیزهایی که با آنها به اشتراک گذاشته اید برای به دست آوردن زمینه مناسب در مورد وضعیت کسب و کار شما استفاده می کنند.

انجام این کار آنها را با شرکت، مخاطبان هدف، اهداف کسب و کار و رقابت شما در یک صفحه قرار می دهد. پس از این تحقیق، آنها معمولاً توصیه هایی را در مورد کارهایی که باید انجام شود تا حداکثر نتایج را انجام دهند، به اشتراک می گذارند. آنها می توانند این توصیه را از طریق یک گزارش ارسال شده از طریق ایمیل ارسال کنند یا از طریق تماس با شما صحبت کنند.

۴. قرارداد با کالاهای تحویلی

پس از تماس اکتشافی و مکالمات بعدی، در صورتی که کار با شما مناسب به نظر می رسد، انتظار داشته باشید که قراردادی با محصولات قابل تحویل از یک آژانس SEO دریافت کنید. بهتر است این قرارداد را با اعضای مرتبط در تیم خود به اشتراک بگذارید، به خصوص آنهایی که مستقیماً با آژانس کار می کنند. مطمئن شوید که شرایط و ضوابط قرارداد را کاملاً رعایت کرده اید.

۵. محدوده پروژه و مدیریت

برای همکاری با شما، یک شرکت سئو احتمالاً درخواست دسترسی به برخی از دارایی های دیجیتال شما را می دهد. بسته به محدوده کاری شما، چنین دسترسی می تواند شامل رمزهای عبور وب سایت یا وبلاگ، کدهای ورود به ابزارهای تجزیه و تحلیل، کارکنان منتخب داخلی و غیره باشد.

برای شروع یک رابطه کاری با شرکت شما، آژانس‌های سئو معمولاً شما را از طریق یک فرآیند نصب دقیق راهنمایی می‌کنند، بنابراین باید منتظر آن باشید. در طول این جلسه، محدوده پروژه شما، جدول زمانی تحویل، کانال های ارتباطی و درک نحوه مدیریت پروژه شما توسط هر دو طرف تعریف و به اطلاع می رسد.

سوالات متداول

۱.آیا سئو هنوز در سال ۲۰۲۳ مرتبط است؟

بله، سئو مرتبط است، اگرچه وضعیت سالانه SEO مجله موتور جستجو نشان می‌دهد که چگونه یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، و تغییرات در کوکی‌های شخص ثالث از جمله چالش‌های سئو در سال ۲۰۲۳ هستند. به‌روزرسانی‌های Google نیز همچنان بر تأثیرگذاری خود ادامه خواهند داد. با این حال، هیچ یک از اینها سئو را بی ربط نمی کند. این فقط به این معنی است که آژانس‌های سئو و بازاریابان باید با فناوری‌های در حال تغییر سازگار شوند.

۲. آیا سئو در ۱۰ سال آینده وجود خواهد داشت؟

دلیلی وجود ندارد که سئو تا ۱۰ سال دیگر وجود نداشته باشد، اما همچنان به تکامل خود ادامه خواهد داد و هر کسی که از سئو استفاده می کند باید تکنیک های خود را بر این اساس تطبیق دهد.

۳. بهترین استراتژی سئو در سال ۲۰۲۳ چیست؟

می توانید انتظار داشته باشید که اصول اولیه ثابت بماند. مواردی مانند اطمینان از بارگیری سریع سایت شما، بهینه سازی برای موبایل، محتوای دارای کلمات کلیدی با یک استراتژی محتوای قوی و استفاده مجدد از محتوا. در سال ۲۰۲۳، سئوی فنی احتمالاً حیاتی‌تر می‌شود و جستجوی بصری بسیار مهم است. به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های معمول Google در طول سال وجود خواهد داشت که باید با آن‌ها همراه باشید.

۴. آیا باید هر ماه سئو انجام دهید؟

بله، شما انجام می دهید. سئو یک فرآیند مداوم است و یک کار یکباره نیست. بهینه سازی سایت خود با سئو به طور منظم کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما مورد توجه مخاطبان مناسب قرار می گیرد. با به‌روزرسانی‌های منظم، می‌توانید با تغییرات در صنعت همراه باشید و بهتر بفهمید که کدام کلمات کلیدی بزرگترین محرک‌های ترافیک هستند.

جمع بندی

سئو کار به زمان نیاز دارد. شما باید در عرض ۱۰۰ روز شروع به انتظار نتایج از سئو کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد، و همیشه کاری نیست که بتوانید به تنهایی انجام دهید. بنابراین، دانستن چگونگی یافتن بهترین شرکت سئو برای موفقیت بسیار مهم است، اما همه آژانس ها برابر نیستند.

هر شرکتی که وعده موفقیت یک شبه را می دهد، سئو را به اندازه کافی خوب نمی داند. به طور خلاصه، شرکت‌های بزرگ سئو وعده‌ نمی‌دهند . آنها به شما نشان می دهند که چه چیزی ممکن است و چگونه برای رسیدن به آن سخت تلاش خواهند کرد. اگر به آنها زمان بدهید، نتایج را مشاهده خواهید کرد.

انتهای مطلب/ منبع