SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و شامل چندین استراتژی است. کمک به رتبه بهتر سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است. سئوی ارگانیک برای صاحبان مشاغل با بودجه بسیار عالی است زیرا اکثر استراتژی ها برای پیاده سازی رایگان هستند. بهتر از همه، این شامل صرف هزینه برای تبلیغات یا پرداخت کلیک نمی شود. در حالی که سئوی ارگانیک زمانی که به درستی انجام شود می تواند بسیار موثر باشد، راه حل سریعی نیست و شروع به ایجاد نتایج مثبت زمان می برد .اگر به دنبال راه‌های ساده‌ای برای بهبود سئوی سایت خود در طول زمان بدون صرف هزینه زیاد هستید، در اینجا ۵ کاری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

۱.کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید

ابزار کنسول جستجوی گوگل برای بهبود سئوی سایت شما عالی است. ثبت نام در آن رایگان است و می توانید آن را به Google Analytics  متصل کنید. با نصب این ابزار، می توانید قسمت پشتی سایت خود را در مورد سئو بررسی کنید و مطمئن شوید نقشه های سایت شما به درستی برای وب سایت شما کار می کنند. نقشه سایت مهم است زیرا به موتورهای جستجو می گوید که سایت شما چگونه سازماندهی شده است و چند صفحه در آن وجود دارد. همچنین می‌توانید از کنسول جستجوی Google استفاده کنید تا ببینید آیا سایت شما دارای لینک‌های شکسته‌ای است که باید هدایت شوند، به همراه محتوای تکراری که باید حذف شوند و می‌توانند تأثیر منفی بر سئوی سایت شما بگذارند.

۲. یک صفحه وبلاگ ایجاد کنید

کار بعدی که می خواهید انجام دهید، ایجاد یک برگه وبلاگ در وب سایت خود است. داشتن یک وبلاگ این روزها برای شما بسیار مهم است، زیرا می تواند به شما به عنوان یک رهبر فکری کمک کند. همچنین بهبود ترافیک سایت شما از طریق سئو آسان تر می شود. وقتی وبلاگی دارید که به طور منظم به روز می کنید، می توانید هر پست وبلاگ را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید و پیوندهای داخلی را به محتوای دیگر سایت خود و پیوندهای خارجی را به سایر وب سایت های معتبر اضافه کنید که برای سئو مفید است. وبلاگ شما هم نباید تمرکز اصلی وب سایت شما باشد. می توانید آن را به صورت هفتگی یا حتی ماهانه با محتوای با کیفیت به روز کنید و اگر نمی خواهید خودتان آنها را بنویسید، پست های وبلاگ را برون سپاری کنید .

همچنین بخوانید:   تجربه مولد جستجو چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

۳. صفحات و پست های وبلاگ را برای کلمات کلیدی بهینه کنید

برای دریافت ترافیک بیشتر موتورهای جستجو به وب سایت خود، می خواهید هر صفحه و پست های وبلاگ خود را بهینه کنید. از کلمات کلیدی خاص و مرتبط استفاده کنید. همچنین می توانید از یک عبارت کلیدی استفاده کنید که به عنوان کلمه کلیدی دم بلند شناخته می شود. اگر می خواهید چیزی خاص تر از یک کلمه را برای سئوی وب سایت کسب و کار خود هدف قرار دهید، از این موارد استفاده کنید.

۴. برای یافتن کلمه کلیدی مناسب، باید گزینه های خود را با استفاده از ابزار رایگان برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل تجزیه و تحلیل کنید

با برنامه‌ریز کلمات کلیدی، ایده کلمه کلیدی خود را تایپ می‌کنید و گوگل نتایج جستجوی واقعی آن کلمه کلیدی، سطح رقابت، ایده‌های مشابه کلمه کلیدی و موارد دیگر را به شما نشان می‌دهد. در حالت ایده آل، شما می خواهید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که در حجم بالا جستجو می شود، اما رقابت کم تا متوسطی دارد. اگر کلمه کلیدی را انتخاب کنید که بسیار رقابتی باشد، رتبه بندی برای آن دشوارتر خواهد بود. برای یافتن کلمه کلیدی مناسب، باید گزینه های خود را با استفاده از ابزار رایگان برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل تجزیه و تحلیل کنید.

۵. پیوندهایی را به سایت خود بازگردانید

بک لینک هایی که شامل سایت های دیگر است که به وب سایت شما لینک می دهند، در سئو بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، گوگل سایت شما را در جایگاه شما معتبرتر می بیند. برای بهبود بک لینک های خود، شما فقط نمی خواهید لینک های تصادفی را از هر سایتی دریافت کنید. شما می خواهید لینک هایی با کیفیت و از سایت های دارای رتبه خوب دریافت کنید.

همچنین بخوانید:   مهم ترین اهداف سئو در سال 2024

این به طور قابل توجهی سئو وب سایت کسب و کار شما را بهبود می بخشد. برخی از افراد برای بک لینک از سایت های دیگر پول می پردازند زیرا آنها بسیار مهم هستند. همچنین می توانید از صاحب سایت دیگری بخواهید که تبادل لینک انجام دهد. اگر وبلاگ دارید، می توانید پیشنهاد دهید که یک پست مهمان با کیفیت در سایت شخص دیگری نیز انجام دهید. اگر محتوای خوبی تولید کنید، دیگران ممکن است به طور طبیعی به سایت شما لینک دهند.

جمع بندی

اینها فقط چند استراتژی ساده و مقرون به صرفه هستند که کارایی آنها ثابت شده است. سئو یک عنصر عالی برای سرمایه گذاری زمان و تلاش شماست اما نباید انتظار نتایج فوری را داشته باشید. گاهی اوقات هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشد تا SEO ارگانیک شروع به ایجاد نتایج مثبت کند.

انتهای مطلب/ منبع