برای درک کامل اهمیت محتوا در سئو، بسیار مهم است که بدانیم این دو جزء چگونه در کنار هم کار می کنند. بسیاری از بازاریابان مبتدی به اشتباه فکر می کنند که بهینه سازی موتورهای جستجو با کلمات کلیدی هوشمندانه شروع می شود و به پایان می رسد، اما به سادگی نیست. صفحاتی که رتبه های اصلی را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به دست می آورند توسط بازاریاب هایی تولید می شوند که درک می کنند که محتوای عالی به خودی خود بخش مهمی از SEO است.  با ما همراه باشید تا به نکات ضروری سئو و اینکه چرا محتوای جامد بسیار مهم است نگاهی بیندازیم .

چرا محتوا در سئو مهم است؟

در حالی که کشف چگونگی افزایش رتبه خود در SERP ها می تواند دلهره آور باشد، گوگل اولین کسی است که بر اهمیت محتوا در سئو تاکید می کند.  موتور جستجوی مورد علاقه جهان به ۵ مؤلفه کلیدی برای موفقیت بهینه سازی موتور جستجو اشاره می کند:

  • معنی
  • ارتباط
  • کیفیت
  • قابلیت استفاده
  • متن نوشته

نکته اصلی این است که الگوریتم های سئو برای ارائه بهترین تطابق محتوای موجود برای جستجوی کاربر طراحی شده اند.  به نوبه خود، اطمینان از اینکه محتوای شما متناسب با لایحه است، بخش مهمی از سئو است.

محتوا و سئو چگونه با هم کار می کنند؟

اکنون که اهمیت محتوا در سئو را درک کردید، زمان آن فرا رسیده است که از نحوه کار محتوا و سئو برای کمک به رشد کسب و کار خود صرف نظر کنید. یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا ، مشتریان را در هر مرحله از قیف بازاریابی، اغلب به روش‌های مختلف مورد خطاب قرار می‌دهد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از برندها برای استفاده از انواع مختلف محتوا انتخاب می کنند. برای مثال، کمپین یک شرکت ممکن است شامل محتوایی مانند موارد زیر باشد:

  • پست های وبلاگ
  • کپی محصول
  • سوالات متداول
  • فیلم های
  • تصاویر
  • گواهینامه ها
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • ثبت نام در خبرنامه
  • مطالعات موردی
  • آزمون های تعاملی
همچنین بخوانید:   تگ های عنوان چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

اینها تنها تعدادی از انواع پرکاربرد محتوای دیجیتالی هستند، اما شما تصویر را دریافت می کنید. یک رویکرد جامع به سئو نه تنها می تواند تضمین کند که نام برند شما بالاتر از SERP ها قرار می گیرد، بلکه می تواند به هدایت کاربران خاص به جایی که می خواهید بروند نیز کمک می کند. اگر مشتری در مرحله آگاهی باشد، ترکیب کلید واژه مناسب ممکن است پیوند SEM یا تبلیغ پولی شما را به او ارائه دهد.

قرار دادن پست وبلاگ شما در پاسخ به سوال سرنخ راه عالی برای تقویت اعتماد و اقتدار در مرحله بررسی است. اگر یک مشتری بالقوه روی لبه تبدیل معلق باشد، سئو همچنین می تواند به اطمینان حاصل شود که آنها به سرعت و به راحتی پاسخ هر سوالی را که ممکن است داشته باشند پیدا کنند. در اصل سئو کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان هدف شما می توانند شما را پیدا کنند، محتوای عالی چیزی است که آنها را خوشحال می کند.

آیا محتوای بیشتر برای سئو بهتر است؟

در حالی که شواهدی برای حمایت از محتوای طولانی در برابر محتوای کوتاه وجود دارد ، مهم است که بدانیم تعداد کلمات لزوماً عامل محرک نیست. حقیقت این است که گوگل لزوماً اهمیتی نمی‌دهد که محتوای شما چقدر طولانی است، به همین دلیل است که کرک بیش از حد یک استراتژی سئو قوی نیست. دلیل واقعی اینکه محتوای طولانی‌تر تمایل به رتبه‌بندی بهتر دارد این است که فضای بیشتری برای ترکیب اجزای سئو دارد که موتورهای جستجو به آن اهمیت می‌دهند. این موارد شامل مواردی مانند:

  • استفاده طبیعی و مرتبط از کلمات کلیدی هدف
  • پاسخ های معتبر و جامع به سوالات کاربران
  • شانس بیشتری برای دستیابی به بک لینک های معتبر
همچنین بخوانید:   سئو برای برندسازی شخصی

به یاد داشته باشید هدف محتوا چیست؟ قبل از اینکه محتوای طولانی را در جهان منتشر کنید، از خود بپرسید که آیا تا آنجا که ممکن است برای خوانندگان شما ارزش دارد یا خیر. چه ۵۰۰ کلمه باشد و چه ۲۰۰۰، محتوای عالی باید اطلاعات منحصر به فرد و دقیق را به روشی کاربرپسند در اختیار خوانندگان شما قرار دهید.

انتهای مطلب/ منبع