دریافت بیشترین ترافیک به وب سایت شما به معنای استفاده از تکنیک های امتحان شده و واقعی سئو وردپرس است. عناصر ضروری بهینه سازی موتور جستجو و اینکه چگونه می تواند به سایت وردپرس شما کمک کند را کشف کنید. اکنون که یک وب سایت وردپرس محکم ساخته اید، باید بدانید که چگونه ترافیک را به سمت آن هدایت کنید. در حالی که هزاران استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کمک به شما در به حداکثر رساندن تعداد بازدیدکنندگان وجود دارد، یکی از قابل اعتمادترین گزینه ها بهینه سازی موتور جستجو است. خوشبختانه، تکنیک های سئو وردپرس به راحتی قابل تسلط هستند تا زمانی که اصول اولیه را بدانید.

تکنیک های ضروری سئو وردپرس

بهینه‌سازی موتورهای جستجو شامل مجموعه‌ای از جزئیات و تاکتیک‌ها است که از تحقیقات بازار گرفته تا انتخاب کلمات کلیدی را شامل می‌شود، بنابراین در ابتدا ممکن است همه چیز کمی سخت به نظر برسد. توسعه روش‌های مناسب سئوی وردپرس می‌تواند به افزایش رتبه موتور جستجوی شما، افزایش ترافیک ارگانیک و اطمینان از عملکرد موثر وب سایت شما کمک کند. قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو یک تغییر بازی است و بهینه سازی خوب برای موتورهای جستجو نحوه دستیابی به آن است. این روش‌های سئوی وردپرس را در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند در مسیر درست حرکت کنید، از نحوه تنظیم صفحات وردپرس خود شروع کنید.

۱.بهینه سازی روی صفحه

همانطور که از نام آن پیداست، این دسته به هر کاری که می توانید در صفحات سایت خود انجام دهید اشاره دارد. بهینه سازی درون صفحه  شامل نگاه کردن به هر جنبه از صفحه و اطمینان از بهینه سازی آن برای کلمه کلیدی مورد نظر شما است. اجزای اصلی این دسته عبارتند از:

  • عنوان متا
  • توضیحات متا
  • برچسب عنوان
  • پیوند داخلی و خارجی
  • تگ های جایگزین تصویر
  • سرصفحه ها و ساختار نوشتاری
  • محتوای صفحه بهینه شده
  • سرعت سایت

۲. بهینه سازی خارج از صفحه

اگر سئو داخلی به عناصری اشاره دارد که می توانید در وب سایت خود کنترل کنید، سئو خارج از صفحه  به عناصر خارج از صفحات وب شما اشاره دارد. در حالی که کنترل مستقیمی روی این قطعات ندارید، می توانید در مورد ایجاد یک شبکه بهینه سازی خارج از صفحه قوی تر فعال باشید. اجزای اصلی این دسته عبارتند از:

  • بک لینک ها: نه تنها به سایت های خارجی لینک می دهید، بلکه آنها به شما لینک می دهند. می‌توانید درخواست بک‌لینک کنید یا محتوای معتبری را ارائه دهید که به هر حال سایر وب‌سایت‌ها می‌خواهند به آن پیوند دهند.
  • ارسال مهمان: یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از دریافت بک لینک، نوشتن یک پست مهمان برای سایت دیگری است. آنها محتوای با کیفیت بالا دریافت می کنند و شما یک شبکه پیوند قوی تری دریافت می کنید، این یک وضعیت برد-برد است.
  • ارسال در رسانه های اجتماعی: به هر حال باید برند خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید، بنابراین می توانید پیوندهایی را در پست های خود قرار دهید که به سایت شما باز می گردند.
  • نظرات: افراد بیشتری نسبت به قبل به نظرات آنلاین اعتماد می کنند، بنابراین می توانید مشتریان خود را تشویق کنید تا در یک وب سایت شخص ثالث نظر بدهند. فقط مطمئن شوید که نظرات مثبت را درخواست نکنید، زیرا غیرقانونی است.
همچنین بخوانید:   مسیر شغلی چگونه متخصص سئو شویم؟

۳. سئو فنی

سئو فنی به عناصر فنی تر سایت شما اشاره دارد تا اطمینان حاصل شود که آنها برای کلمات کلیدی هدف بهینه هستند. برخی از این اجزا عبارتند از:

  • سرعت سایت
  • سلسله مراتب صفحه
  • نقشه های سایت
  • خزیدن صفحه
  • HTTPS در مقابل HTTP
  • سازگاری با موبایل
  • فهرست صفحه
  • عنوان و توضیحات طول کاراکتر

۴. مشاهده وب سایت را بررسی کنید

وردپرس می تواند مشکل ساز باشد. یکی از اولین کارهایی که باید پس از راه اندازی سایت خود انجام دهید این است که مطمئن شوید که این ویژگی خاموش است. ممکن است هنگام به روز رسانی یا ساخت سایت آن را روشن کنید و فراموش کنید که آن را غیرفعال کنید. برگردید و بررسی کنید تا مطمئن شوید، به خصوص اگر ترافیک کم می بینید. تنظیمات وردپرس خود را باز کنید و روی “خواندن” کلیک کنید. یک چک باکس در پایین صفحه با برچسبی وجود دارد که می گوید: «موتورهای جستجو را از فهرست کردن این سایت منع کنید». این کادر باید بدون علامت باقی بماند تا موتورهای جستجو وب سایت شما را ایندکس کنند.

۵. به پیوندهای ثابت خود نگاه کنید

همانطور که از نام آن پیداست، پیوند دائمی یک آدرس اینترنتی دائمی برای یک صفحه وب است. به کاربران نشان می دهد که پیوند آنها را به کجا خواهد برد. مثلا:

JohnSmith.com/blog

این پیوند ثابت به وضوح نشان می دهد که به پست های وبلاگ در یک سایت منتهی می شود. پیوندهای ثابت هدف مهم دیگری نیز دارند. موتورهای جستجو هنگام پردازش پرس و جوها به دنبال آنها می گردند. برای مثال، اگر پیوند دائمی وبلاگ مربوط به automotive-blog یا automotive-repair-tip بود، موتور جستجو آن قسمت از آدرس را به عنوان یک کلمه کلیدی می بیند. به همین دلیل، پیوندهای ثابت شما باید تا حدودی دقیق باشد. به این ترتیب، موتور جستجو می‌داند که صفحه می‌تواند به سوالاتی که جستجوگر ممکن است داشته باشد پاسخ دهد و در نتایج نشان داده می‌شود.

همچنین بخوانید:   چگونه تحقیقات کلمات کلیدی سئو به شما نتایج بهتری می دهد

۶. متن جایگزین تصویر

برای بهینه سازی سئو تصاویر برای رتبه بندی بهتر، توضیحات متن جایگزین را به آنها اضافه کنید. خزنده های موتورهای جستجو تصاویر را نمی خوانند. آنها فقط متن را می بینند. افزودن متن جایگزین به یک تصویر، خزنده را قادر می سازد تا آن را برای اهداف سئو ببیند و از آن استفاده کند.

۷. یک موضوع سئو پسند انتخاب کنید

بخشی از لذت راه اندازی سایت وردپرس انتخاب یک موضوع است. با این حال، همه تم ها انتخاب های کارآمد سئو نیستند. به عنوان مثال، برخی از گزینه ها زمان بارگذاری را کاهش می دهند. سرعت بارگذاری صفحات را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که یک موضوع بر عملکرد تأثیر نمی گذارد.

۸. بهینه سازی محتوا

بهترین  وب سایت وردپرسی  باید محتوای باکیفیت زیادی داشته باشد. پست‌های وبلاگ، کلیپ‌های ویدئویی، اینفوگرافیک‌ها و پادکست‌ها همگی راه‌های فوق‌العاده‌ای برای ایجاد وزوز و هدایت ترافیک به صفحات فرود شما هستند. با این حال، شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما بهینه شده است.

بهترین روش ها برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط برای رتبه بندی بهتر سئو

در حالی که باید به تمام جزئیات کوچکتر استراتژی سئوی خود توجه کنید، چیزی که بیش از همه مهم است این است که محتوای با ارزشی ایجاد می کنید که مخاطبان شما می خواهند مصرف کنند. بدون این عنصر، هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی از سایت شما بازدید کند. همچنین، باید مطمئن شوید که محتوای شما با کلمات کلیدی خاصی مرتبط است، بنابراین صفحه در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. می‌توانید این بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تا حد امکان ارزشمند و مرتبط است:

۱.تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو اساسی است و باید به هدایت استراتژی محتوای شما کمک کند. می‌توانید به آنچه افراد در جستجوی آن هستند توجه کنید و به سؤالات خاصی که ممکن است داشته باشند بپردازید. از آنجا می‌توانید پست‌های وبلاگ، کلیپ‌های ویدیویی و حتی قسمت‌های پادکست را با محوریت این عبارت‌های جستجو ایجاد کنید. برای بهترین نتایج، روی کلمات کلیدی با رقابت نسبتاً کم تمرکز کنید. همانطور که مخاطبان خود را ایجاد می کنید، می توانید شروع به کار روی کلمات کلیدی با حجم بالا کنید تا ترافیک سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

همچنین بخوانید:   نقشه سایت XML چیست: نحوه تولید و ارسال آن به گوگل

۲. مخاطب خود را درک کنید

از آنجایی که ارتباط برای سئو بسیار مهم است، باید بدانید که چرا شخصی روی یک لینک کلیک می کند و مقاله شما را می خواند یا ویدیوی شما را تماشا می کند. اگر مخاطبان خود را درک نمی کنید، به هیچ وجه نمی توانید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که آنها از آن لذت ببرند. هر چه بتوانید تحقیقات بیشتری در مورد جمعیت هدف خود انجام دهید، تمرکز بر روی قطعاتی که سر و صدای زیادی ایجاد می کنند آسان تر است.

۳. نوشتن محتوای خود را برون سپاری کنید

راه اندازی یک وبلاگ یک شغل تمام وقت است، به خصوص اگر در تلاش هستید برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه بندی کنید. مهم نیست که چقدر محتوای تولید می کنید.

اشتباهات رایج در سئو وردپرس

از آنجایی که عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، بسیاری از مشاغل و توسعه دهندگان وب برخی از آنها را نادیده می گیرند. در اینجا خلاصه ای از رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید آورده شده است.

  • کلید واژه پر کردن: گوگل سایت هایی را که کلمات کلیدی زیادی در محتوای خود قرار می دهند مجازات می کند. می‌توانید از ابزارهای محتوای سئو استفاده کنید تا به شما بگوییم چگالی کلمه کلیدی برای نوع محتوایی که تولید می‌کنید، کار می‌کند. همچنین، به یک یا دو کلمه کلیدی متکی نباشید. برای ارتباط بهتر، رشته های کلیدواژه مرتبط را اضافه کنید.
  • محتوای تکراری: همانطور که سایت شما رشد می کند، ممکن است صفحات یا پست های تکراری ایجاد کنید. همچنین، ممکن است یک صفحه را بدون حذف صفحه قبلی به روز کنید. اجرای ممیزی سایت می تواند این محتوای تکراری را به شما نشان دهد تا بتوانید آن را از نقشه سایت خود پاک کنید.
  • سازگار با موبایل نیست: افراد بیشتری برای مرور وب‌سایت‌ها و لذت بردن از محتوا از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که صفحات شما با نمایشگرهای کوچک‌تر سازگار هستند یا جریمه می‌شوند. بهترین سازندگان وب سایت  دارای بهینه سازی داخلی برای موبایل هستند، بنابراین نیازی به ایجاد دو نسخه از سایت خود ندارید.
  • نقشه سایت را به گوگل ارسال نکردید: یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از اینکه گوگل سایت شما را به درستی ایندکس می کند،  ارسال نقشه سایت است .همچنین می‌خواهید هر بار که تغییرات قابل توجهی ایجاد می‌کنید، این کار را انجام دهید تا خزنده‌های وب بدانند چه چیزی فعلی و چه چیزی قدیمی است.

انتهای مطلب/ منبع